{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.556 visninger | Oprettet:

Bekæmpelse af skræpper.. Hvad gør I? {{forumTopicSubject}}

Ja mine folde har rigtig mange skræpper. Jeg har gået og gravet nogle op men det er så tidskrævende og jeg føler overhovedet ikke jeg kommer nogle vegne... De skulle jo gerne tages før de kommer i blomst..
Hvis jeg nu tager buskrydderen, hvor lang tid tager det før jeg skal løbe med den igen?
Hvad gør I? smiley

Mvh TT der hader have/fold/stillestående arbejde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bekæmpelse af skræpper.. Hvad gør I?
  • #1   6. apr 2017 Py ha en landmand her omkring sagde at der var frø i jorden til 50 år.
    Vi slår den ned med le/buskryder fjerner stilker og brænder den og får en til at brakpusse mark
    VH Annette

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #2   6. apr 2017 Jeg er begyndt at pletsprøjte (fy fy) mine, efter 2-3 sæsoner med slåning og opgravning uden rigtig at komme nogen vegne. Det er et super tidspunkt nu, hvor de skyder meget kraftigere end græsset, så man kan se hvad man laver. Det virker, skal jeg hilse at sige. Krydser bare fingre for, at de dør helt!

• #3   6. apr 2017 Vi slog og sprøjtede sidste år (alt for sent) men det har ikke hjulpet ret meget, også blev de brakpudset i efteråret. Nu har jeg som sagt gravet lidt op men jeg ville gerne vide om jeg kan holde det nede med buskrydderen hvis jeg ikke skal løbe med den hver uge... smiley

Mvh TT

• #4   6. apr 2017 Sprøjter...

Det er en af de mest fantastiske planter, de kan overleve næsten alt smiley
    Hvis bare de ku bruges til andet end at dulme brændenælde brænd smiley

Du skal nok være efter dem en gg i måneden. smiley
    Men det er god motion *GGG* og frisk luft smiley

Bedste løsning er faktisk grise smiley De spiser rødderne. Så 1 år med grise på marken så er problemet løst smiley :D

• #5   6. apr 2017 Elin - det skal min mand overhovedet ikke høre!! smiley han vil gerne have en møffe gående. Jeg siger NEJ! smiley Hvis det kun er en gang pr. Mnd kan jeg nok overleve det smiley

Mvh TT

• #6   6. apr 2017 Åh har samme problem.. Jeg er nået frem til den løsning at jeg tager dem med buskrydderen inden de smider deres frø - så bliver der i det mindste ikke flere af dem.. Jeg har så mange der ikke kan lade sig gøre bare at pletsprøjte. Så hvis jeg skal sprøjte mod det, så bliver græsset også ramt.. og det har jeg ikke helt foldkapacitet til i år desværre..

• #7   6. apr 2017 Så må vi rundt med buskrydderen og holde de nede på den måde smiley

Mvh TT

• #8   6. apr 2017 De kan ik lide salt

• #9   6. apr 2017 Vil det sige at jeg skal smide salt på når jeg har skåret de? smiley

Mvh TT

• #10   6. apr 2017 Vi strøer salt på dem så snart vi opdager dem så krøller de sammen og dør også roden - fik rådet af en landmand smiley

• #11   6. apr 2017 Bordsalt? Grovt vejsalt eller hvad? smiley

Mvh TT

• #12   6. apr 2017 Vi brugte groft køkken salt kun fordi vi havde fået fat i nogle 5 kg poser fra et stor køkken- salt er salt så det sku i princippet være lige meget- det helt klart billigt med store Poser vej salt eller ligende smiley

• #13   6. apr 2017 Sprøjtede dem ned med Lodin i sin tid. Det tager kun 2-kimede planter som skræpper og kløver, men lader græsset være. Er ikke sikker på at private kan købe det længere, til gengæld. smiley

• #14   6. apr 2017 Hvis du tager dem med buskrydderen kommer der bare flere fordi kornene spredes.
    Vi bruger noget at sprøjte dem med der får dem til at gro sig selv ihjel. Det er det eneste der virker for virkelig at komme dem til livs!

• #15   6. apr 2017 sprøjter og lader dem gå ud og så trækker du dem op.. det tager lang tid men ellers kommer du dem aldrig til livs.. tilgængelige når så først du har gjort det så er de gone for good

• #16   6. apr 2017 som med brandbæger kun en vej grave grave.. og bagefter smid salt ned i hullet til de sørgelige rester af roden. de har nemlig en modbydelig rod.. at slå dem hjælper ikke.. men de skal holdes nede for de breder sig

• #17   6. apr 2017 Ja de breder sig hvis de først får frø.. Så jeg skal have de slået før den tid.. Jeg forsøger at smide salt på når de er slået og ser resultatet smiley
    Jeg hæv forresten nogle store rødder op af nogle stykker i dag smiley

Mvh TT

• #18   6. apr 2017 suk!! bøvler også med de bæster ?? skal muligvis sprøjte for dem i weekenden, men overvejer da at prøve at grave dem op og salt så føler lige med her??
    de er noget f**dens noget og kraftbørstige bæster, som spreder sig som rotter yngler ??

• #19   7. apr 2017 Problemet med skræpper er, at de smider frø til de næste 50 år, og der er nærmest ikke noget der kan slå dem ned, og slet ikke noget der tager frøene. Vi brakpudser ved behov, ca to gange om måneden. På mit arbejde har min chef været god til at grave dem op når de kom, så der graver vi en op så snart vi ser den, så det ikke bliver for slemt. Det er det eneste der virker smiley

• #20   8. apr 2017 Hvis man holder dem helt nede, så må de på et eller andet tidspunkt dø. Jeg har dem også - heldigvis ikke så menge - men i år bliver de slået helt ned en gang om ugen - så ser vi hvad der sker smiley

• #21   14. apr 2017 Buskryder? Ahhh. Det er ikke nogen god ide, eller jo men kun til de helt små. Men fat i en ukrudts sprøjte, 2-3 kg salt og et par L. Kogende vand og så ud og sprøjte.

Da vi overtog vores gård her for 2 år siden havde den stået Tom i 3 år og hele grunden var FYLDT med skræpper som bare havde fået lov at vokse og formere sig. vi startede også med en buskryder men det gjorde det kun værre lige indtil min gamle morfar begyndte at sprøjte med saltvand, det tog ikke ret lang tid før vi slap af med dem.

• #22   14. apr 2017 Jeg har været nødt til at krybe til korset og får en mand ud der kan sprøjte de med nogle hormoner så de dør. Min krop kan ikke holde til at gå og skære de op mere.. smiley

Mvh TT

• #23   14. apr 2017 Det er også hårdt arbejde. smiley det er noget genstridigt p..!

• #24   14. apr 2017 jeg har manden i hånden så slår vi dem ned og drysser salt ved roden. ja hårdt arbejde men sparer en tur til fitness

brandbægere bekæmpes på samme måde ud og grave og salt i huller. det er varmt og hårdt da du jo skal pakkes ind så de ikke berører dig. men sparer stadig en tur til fitness smiley
    kan ikke sige hvordan min brandbæger teknik er gået for sidste år var første år de dukkede op på marken

• #25   15. apr 2017 Hvorfor pakkes ind de er da ik giftige at røre smiley

• #26   15. apr 2017 det er de bestemt og man anbefaler du ikke komme ri berøring med dem da det kan eks give overfølsomhed for sol osv.. akkurat som hvis heste komme ri berøring med dem

• #27   16. apr 2017 Årh tror du forveksler brandbæger med bjørnekloen smiley jeg har plukket brandbæger tusind vis af gange og alle jeg kender gør det også men bjørnekloen derimod den er ret så giftig ved berøring og der kan ske netop de ting du nævner smiley

• #28   16. apr 2017 Bjørneklo er giftig men skræpper er bare belastende.

• #29   16. apr 2017 Jeg har 7,9,13, bank, bank, ingen giftige planter foruden et par smørblomste sidste år. De er så små at jeg lod de stå i frygt for at ikke få det hele af blomsten med så hestene alligevel kom til at spise noget... De holdt sig udenom de få jeg havde smiley

Mvh TT

• #30   16. apr 2017 Hvis i Google skrapper og giftige planter for heste er skrapper også giftige men de spiser dem ik og de sksl ha meget for det blir farligt eller påvirker dem- de skal bare helst ik være i hø siger min dyrlæge da de ik kan smage dem

Smørblomster har en ætsende effekt hvis de forsøger spise dem så dem røre de ik - Smørblomster høre til ranukle familien de spreder sig hurtig og er self giftige

• #31   17. apr 2017 Lige et fyfy råd...men benzin. Bare en sjat til hver plante og de dør...

Det skal være rigtig benzin, ikke rensebenzin...

Og det er nok en fordel at man ikke ryger imens smiley

• #32   17. apr 2017 Øhm.
    Salt er også giftigt. Det er jo derfor at det virker.
    Bare med den forskel, at NaCl ikke kan nedbrydes, vi står allerede med to grundstoffer, natrium og klor og det skal vaskes ud af mængder af regnvand.

Se lige på alternativerne, NaCl er næppe mildere imod naturen end et autoriseret sprøjtemiddel er...
    Selvom det naturligvis kan opleves som besværligt at man skal have nogle med licens til at bruge kemikalierne, salt kan man købe i håndkøb og kræver derfor mindre tankeaktivitet, før det spredes ukritisk...

Kommentér på:
Bekæmpelse af skræpper.. Hvad gør I?

Annonce