{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.516 visninger | Oprettet:

Line
Line
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 5

Analyse - egen mening? {{forumTopicSubject}}

Hej håber at i kan hjælpe mig.

Når man analysere en tekst, skal/må man så bruge sine egne holdninger og meninger "jeg synes, jeg tror, det her fanger min interesse" osv. Eller er det først i fortolkningen? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analyse - egen mening?
  • Line
    Line Tilmeldt:
    mar 2017

#2   29. maj 2017 H R: Det er i Dansk og så er det en reportage, som skal analyseres.

• Line
    Line Tilmeldt:
    mar 2017

#4   29. maj 2017 Okay tusind tak for hjælpen (: Hvis andre vil byde ind, er i meget velkomne.

• #5   29. maj 2017 Nej!!!
    Men du må godt objektivt observere, at det fanger læserens interesse at gøre noget bestemt... tænk på, at du skal distancere dig selv personligt fra din analyse

• #6   29. maj 2017 Her er en tilgang, som giver struktur.

Start med det objektive, fakta.
    "der er tale om en novelle skrevet 1912, genren er.. "
    Så kan du få skrevet en del ord ned, som er rigtige.
    Dernæst din analyse - dvs du argumenterer for netop hvorfor din fortolkning giver mening

• Line
    Line Tilmeldt:
    mar 2017

#7   29. maj 2017 Mange tak folkens (: Nu hvor i alligevel er her. Er der så nogen der kan komme med en lidt mere dybdegående forklaring. På hvad det helt præcist er man skal, i sin perspektivering. Jeg ved det godt og er dog stadigvæk usikker?

• #9   29. maj 2017 Perspektivering er ikke nødvendigvis at lede efter noget lignende og sige "hov se den her siger også sådan!"

Man kan faktisk også godt finde det modsatte. Nu kan jeg se at TS er 16 år så gætter på at det er folkeskole..? Så er det sikkert fint at holde det simpelt og adskilt, men i gymnasiet husker jeg at diskussion og perspektivering ofte blev samlet, og man kan finde lignende synspunkter og argumentation, men også en artikel, der modargumenterer. Det handler bare om at holde teksten op mod noget andet og bruge den analyse du lige har lavet til at brede det lidt ud. Hvis teksten tilfældigvis passer skidegodt med en anden artikel, der måske gør brug af en eller anden lignende specifik fortællerstil, så kunne sådan noget være spændende at tage fat i, hvis det sammen har en pointe.

• Line
    Line Tilmeldt:
    mar 2017

#10   29. maj 2017 Mange tak, alle sammen smiley

• #11   29. maj 2017 I min fortolkning har jeg et punkt der hedder vurdering, som jo selvfølgelig er min mening. Ellers bruger jeg ikke min mening i analyse og fortolkning.

• #12   29. maj 2017 "ned i tekst, op i karakter" - det sagde min dansklære altid. Forhold dig altid tekstnær og derved altid gå ud fra teksten og ikke ud fra dine egne holdninger. Går du ud fra teksten viser du tekstforståelse og faglighed. Det gør du ikke, hvis du går ud fra dine egne holdninger smiley

• Line
    Line Tilmeldt:
    mar 2017

#13   29. maj 2017 Tak smiley

Kommentér på:
Analyse - egen mening?

Annonce