{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Løbetræning {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at løbe for selvfølgelig at komme i bedre form og passe bedre på min krop, men ligeså meget for at få tømt hovedet. Kunne godt tænke mig at høre alle jeres erfaringer, do's and dont's, gode råd og meget andet. Samt høre hvad i opbevarer vand i når i løber - eller om I blot har den i hånden. Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetræning
  • #1   15. jun 2017 Jeg løber altid uden vand - og her om sommeren løber jeg typisk morgen før morgenmad smiley

  • #2   15. jun 2017 Plejer også at løbe uden vand, og så løbe før eller efter det bliver for varmt - og selvfølgelig drikke en del vand og køle af når jeg kommer hjem.
    Det jeg er dårligst til er, at strække ud - det er så piv vigtigt for at undgå skader, og specielt skinnebensbetændelse her i starten! Der udover er en god opvarmning også en vigtig del af træningen, så du ikke bare starter ud med at løbe så langt du kan, og så holde pause. Det er nemlig heller ikke alt for sundt..


  • #3   15. jun 2017 Jeg løber også pt uden vand, men har det stående klar så snart jeg kommer hjem. Løber godt og vel en halv time, eller gå/løb i starten naturligvis. Både opvarmning og udstrækning er jeg obs på, ellers kan jeg ikke gå bagefter smiley tal for jeres svar!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   15. jun 2017 ordentlige løbesko!!!! og ordentlig løbestil.

    husk at løb oprejst, så at du har ordentligt lungefrihed, og kan trække vejret helt "ned i maven" smiley


  • #5   15. jun 2017 Et total must: gode løbesko, ingen komprimis her.

    Gå MEGET langsomt frem, lyt til din krop, lad være med at presse den for hurtigt, ellers er skader din næste oplevelse.


  • #6   15. jun 2017 Amt: tak - har overvejet at gå i en sportsforretning og få bedømt mine sko og ben og se om der eventuelt skal justeres i form af en anden sko eller specielle såler, da jeg helst ikke vil gå i noget der er skævt eller ender med at skade mere end det gavner smiley

  • #7   15. jun 2017 Dorte - nogen mærker du kan anbefale? Har pt Sketchers Go Run, men har ladet mig fortælle at de måske ikke er helt optimale til løb smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   15. jun 2017 Sandra: i de fleste intersport og sportsmaster butikker kan man få foretaget en løbe analyse, og ud fra dette få anbefalet er par sko. smiley

  • #9   15. jun 2017 Amt: nå ja, det var dét det hed! Det vil jeg helt sikkert få gjort! Tak! smiley

  • #10   15. jun 2017 Personligt planlægger jeg aldrig en løbetur, den skal være spontan og jeg løber så længe jeg har lyst. Så løber jeg typisk længere og så er det bare lidt sjovere smiley
    Jeg løber normalt ikke med vand, men drikker før og efter i stedet, har et par fantastiske Nike løbesko, kan ikke huske hvad modellen hedder smiley


  • #11   16. jun 2017 Nej, jeg vil ikke anbefale nogle løbesko, jo jeg har mine favoritter, men da vores foder er forskellige, kan mine favoritsko blive vejen til din skade.

    Så ned til din sko-pusher, og stik foden i forskellige slags, + en analyse af din løbestil, derved er chancen for at få de rigtige til dig størst.


  • #12   16. jun 2017 Jeg er enig med det der allerede er sagt.
    De rigtige sko er guld værd smiley

    Interval træning er rigtig godt til at komme i form også. Jeg fulgte sådan et interval program for begyndere, det tog ikke mange måneder at gå fra nada til 5 km uden problemer.

    Hvis du har hest vil den helt sikkert gerne på løbetur med dig. Min vallak synes i hvert fald det er det bedste i hele verden. smiley


  • #13   16. jun 2017 Rynke dellen, men interval mener du løb og gå.

    Eller de intervaller hvor man løber ben hårdt i perioder. for disse vil jeg bestem fraråde for en nystartet løber, da det kan være den direkte vej til skader.


  • #14   16. jun 2017 Jeg har tidligere løbet en del, også et par marathon, man skal løbe 1 time før kroppen mangler vand, og fra man har drukket tager det 30 min. før det hjælper

  • #15   16. jun 2017 Jeg går ikke ret meget op i væske, med mindre jeg løber distancer på over 12 km. (eller vi har hedebølge), derunder drikker jeg først når jeg kommer hjem.

    så som nystartet løber, vil jeg ikke bekymre mig om væske. Men i stedet koncentrere mig om, at lytte til min krop, og ikke presse end for hårdt, for at undgå skader.


  • #16   16. jun 2017 Jeg kan anbefale hjemmesiden No Meat Athlete
    Han har løbet marathons og en del ultra marathons. Der er masser af info om at komme i gang, styrketræning, skadesforebyggelse og sådan. Gratis. Frit tilgængeligt. En stor del af det fokuserer dog på, at man sagtens kan løbe og ikke spise kød og mælkeprodukter. Men hvis man ikke er interesseret i den slags kan man jo bare ignorere hans forslag.


  • #17   16. jun 2017 Min hest kan jeg ikke tage med, da vi er omringet af store veje og stoler ikke på hende i trafik.

    Spiser ikke animalske produkter, så den side vil jeg helt klart tjekke ud smiley


  • #18   16. jun 2017 Dorthe, den med løb og gang til at starte med. Sprint afsnit er for mere øvede, det er jeg helt enig i (selvom det er skide sjovt at sprinte) smiley

    Jeg brugte det her i sin tid og kom cirka halvejs i det, og kunne uden større problemer løbe end 5 km der.
    http://www.xn--lbeprogrammer-bnb.dk/loebeprogram-for-begyndere

    Men jeg havde ikke problemer med at følge programmet som total nybegynder og totalt ude af form.

    Bliver næsten helt inspireret til at gå i gang med at løbe igen smiley


  • #19   16. jun 2017 Jeg løber efter et program, så justere jeg efter hvad jeg lige synes. Men jeg løber hver dag. smiley Som sagt, gode sko og løb oprejst. Pres dig selv, men selvfølgelig ikke for langt. Startede efter dette:

    profilbillede
  • #20   16. jun 2017 Hvis du lige er startet, så løb lidt langsommere end du ellers føler du kan og lidt kortere smiley

    Jeg har desværre lige været skadet, så jeg er igang med genoptræning, og jeg har virkelig bare indset at interval løb er vejen frem for mig. Der findes en masse apps, som kan tage tid for dig eksempelvis 2 min gang og 1 min løb. Men ellers løber jeg tit bare efter nogle punkter på min rute smiley

    Held og lykke!


  • #21   16. jun 2017 Jeg vil ikke løbe hver dag, for mig bekendt er det ikke sundt for kroppen at træne det samme konstant.

    Ville super gerne have nogle af de der apps man kan få, men min telefon er desværre for gammel til næsten alle apps efterhånden smiley

    Tak for svar alle sammen!


  • #22   19. jun 2017 Vand er slet ikke nødvendigt hvis du kun løber en halv time, du skal bare sørge for at din væske balance altid er tip top smiley

    Personligt selv syntes jeg løbetestene i sportsforetningerne ikke er særlig valide.

    Jeg vælger altid selv mine løbesko, og prøver mig frem i butikken, hvad jeg syntes er behageligt. Alt efter hvor meget du løber, og dine sko slides, skal du sørge for at skifte dem når de trænger.

    Jeg bruger endomondo til at måle ruten.

    Derudover løber jeg altid så vidt muligt i græskanter eller i skoven på grus, da jeg syntes asfalt ikke er særligt behageligt at løbe på.

    Jeg løber altid med compressions strømper, for at forebygge skinnebensbetændelse.


  • #23   19. jun 2017 Hvis man vil have en løbetest, så få den lavet hos en, der rent faktisk har forstand på fødder - og her mener jeg ikke i en sportsforretning.

    Jeg købte mit sidste par løbesko hos en ortopædisk skomager, der laver løbestilsanalyser og vælger sko ud fra det. Og man får ikke nødvendigvis det første par man prøver med hjem.
    Jeg har dog også en dårlig ankel. Så jeg har ret meget respekt for, hvad jeg løber i.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   19. jun 2017 man skal måske også lade vlre med at gøre det til en kæmpe videnskab og svære end det er at begy de at løbe.

Kommentér på:
Løbetræning

Annonce