{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Hest halt højre forben {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min dreng på 8 er halt på højre forben. Jeg opdagede han var en smule halt i tirsdags, men efter at have gået lidt med ham var han rengående, så tænkte bare det var en sten han havde trådt på. Torsdag ringede min part og sagde han var meget halt i trav. Jeg satte ham på boks (går normalt i løsdrift) og så sygefold og gav ham ro i to dage. I går havde jeg ham ude og se ham an og han var tydeligt halt i trav, men efter at have travet lidt, blev det betydeligt bedre. Han var næsten rengående, det var kun en gang imellem man kunne se han haltede. Jeg ved simpelthen ikke hvad det er.
Jeg opdagede en bule på hans venstre forben, hvor han er lidt varm, men ikke øm. Han er heller ikke varm eller øm på højre forben. Kan heller ikke se noget under hovene, har også prøvet med en visitertang, der er intet.
Han går uden sko til dagligt, bliver kun brugt i stille og rolig træning.
Nogen der har oplevet det samme?
Tilkalder dyrlæge her i den kommende uge, hvis der ikke er nogen bedring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest halt højre forben
  • #1   27. aug 2017 Hvornår har du sidst haft smed? Har næsten lige oplevet det samme med min, kom dagen efter smeden havde været her, så han har nok fået for meget af - gik væk efter nogle dage. Men det hjælper desværre ikke at spørge her, næsten alle heste ejere har oplevet at stå med en halt hest, men af mange forskellige grunde - så ingen kan rigtigt svare dig på hvad det er smiley

  • #2   28. aug 2017 Bule lyder ikke godt.

    On og OFF halthed kan være seneskader.

    Få hesten udredt.


Kommentér på:
Hest halt højre forben

Annonce