{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Til kamp mod mudderet {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har nu planer om lige så stille at få styr på vores mudderhelvede - for krikkerne vil simpelthen ikke ud i det, og det kan jeg næsten ikke holde ud. Vores vinterfold er ikke så stor, 25*50, og planen har hele tiden været at den skal omlægges til en grusfold, så vi kan gå med tørre sko hele vinteren. Vi dog bare i tvivl om hvordan vi skal starte.

Mudderet skal graves af, den del er vi med på. Det bliver hårdt, men det skal til.

Herfra er vi i tvivl om hvad vi skal gøre - skal vi lægge en fiberdug, for at forhindre at gruslaget bliver trampet ned i jorden? Eller skal vi have et stabilgruslag under det almindelige grus? Og slutteligt, skal det stampes?

Er meget nysgerrig på hvordan I har gjort, og om det fungerer for jer?

Er ikke interesseret i måtter der kan lægges ovenpå mudderet. Vil gerne have en holdbar løsning som kan bruges år efter år - ser helst at hestene kan løbe og lege hele året rundt, uden at skulle rende i mudder og på måtter.

Vi har et gammelt markdræn, som nok trænger til at blive spulet. Derudover tror vi desværre noget af det er blevet ødelagt i forbindelse med anlægningen af en støjvold - det følger vi op på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til kamp mod mudderet
  • #1   22. jan 2018 Det du ønsker er jo reelt en ridebaneopbygning, så det vil være at få gravet af, lagt dræn, brokker på, knust beton/stenmel på, stampe stampe stampe og så et toplag til sidst.

    Har i gravemaskiner selv, og bor tæt ved en grusgrav og entrepenør, så kan I gøre det til en rimelig pris.

    Personligt har jeg fravalgt fiberdug pga det ikke ser godt ud, når en hest hænger fast i den. Jeg har på min ridebane ovenpå dræn og 1,5 meter brokkelag 15 cm knust beton ( stampet) og så 5 cm stenmel (stampet) og der kommer ikke noget op fra undergrunden smiley

    Om det skal være mere stampet og fast, når det skal bruges som en fold, kunne man godt formode.

    Mvh Charlotte


  • #2   22. jan 2018 fiberdug skal du holde dig fra.
    den bliver mør med årene og bliver opløst og så er den ikke til meget hjælp. (dette er af egen erfaring hvor der blev lagt fiberdug under et stenbed)
    ville opbygge den som en ridebane.
    Man kan nogen steder også få genbrugs asfalt der er pulveriseret.
    det brugte min efterskole på en af foldende, godt nok kun 2-3 m. ved ledet, men det holdt det tørt.


  • #3   23. jan 2018 Hvad vil I føre drønslangerne ud i? Faskiner? Vi har desværre ikke lige en kloakledning tæt på folden, så det bliver lidt omstændigt at få trukket drænet til kloak nemlig smiley

Kommentér på:
Til kamp mod mudderet

Annonce