{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Heste slås kamp {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set denne artikel http://www.bt.dk/udland/voldsomme-billeder-her-faar-de-heste-til-at-kaempe-mod-hinanden#slide-10
Og føj hvor er jeg rystet over at nogen mennesker, kan være sådan. AD AD AD....
Men det der undre mig er, hvordan kan folk få hestene til det? altså slår de dem eller sulter de dem, har aldrig set heste være så voldsomme overfor hinanden puha..... mit hjerte græder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste slås kamp
  • #2   31. mar 2014 Yeah, så varer det ikke længe før den danske regering har gjort de hesteracer ulovligt. Frem for at straffe menneskerne der står bag.

  • #3   31. mar 2014 Camilla, det er ikke i dk smiley

  • #4   31. mar 2014 Puh, hvor er det forfærdeligt at se på. :o(

    Camilla - Arh, mon dog. ;o) Der ligger jo lidt mere bag hundeloven end det.


  • #5   31. mar 2014 CTS: Det gør der jo enlig ikke, man har udstillet visse hunderacer for at være kamphunde som kun tænker på at slå hinanden ihjel, istedet for at kigge på menneskene bag hunden som jo netop har trænet hunden. Alle hunde kan trænes til at blive aggressive smiley

    TS: Ja det er forfærdeligt, ligesom alle former for dyrekampe er! For at få hingstene til at kæmpe mod hinanden sætter man en brunstig hoppe ind i ringen, og hingstene vil derfor kæmpe mod hinanden for at få hoppen. Vinderen af hver kamp for også lov til at bedække hoppen, så ikke nok med det er synd for hingstene, så er det også forfærdeligt for hoppen som bliver bedækket mange gange på en dag.


  • #6   31. mar 2014
    Hvis det er så forfærdeligt synes jeg ærligt talt man skal lade være at dele sådan noget. Hvis folk begynder at google sådan noget nu og distributørerne af denne syge underholdning på en eller anden måde kan holde øje med det tror du jo det er fordi man kan lide hvad man ser.

    Det burde ikke vises. Har også lige set det på Facebook hvor det også er delt..Vis hellere et billede af en sund og rask hest med ro i øjnene i herlige omgivelser i stedet for det der..


  • #7   31. mar 2014 Team Grafik - Selvfølgelig handler det rigtig meget om menneskene bag, og ja, alle hunde kan trænes til at blive aggressive. Men noget af det handler altså også om hundenes gener. Nogle hunde har bare fra naturens side nemmere ved at blive aggressive, og så har de en kropsbygning der gør, at det kan gå rigtig galt hvis de bliver aggressive.

    Men det er ikke det, det handler om. :o)


  • #8   31. mar 2014 CTS undskyld men nu det altså bevist at der IKKE findes et gen der gør nogen racer mere farligere end andre!!! bare lige for at slå det fast..

    TS dette har desværre forgået i mange år og især asien/Thailand osv er det meget udbredt oppe i bjergene smiley at mennesker er så hjerte kolde forstår jeg ikke smiley


  • #9   31. mar 2014 Der findes mange klamme former for underholdning.
    En anden ting er denne:
    https://www.youtube.com/watch?v=x36n4hiEfT0

    Føj siger jeg bare. Hvordan man kan synes det er underholdning, det forstår jeg simpelthen ikke.


  • #10   31. mar 2014 Dyrekampe er i det hele taget frygtelig ulækkert, ligemeget hvilke dyr der er opildnet til at kæmpe.

  • #11   31. mar 2014 Line: Det du siger er at altså at vi bare skal vende hovedet væk fra alt det grimme i verden og kun tænke på det gode? Det kommer der da intet godt ud af! Hvis man ikke bliver gjort opmærksom på dyremishandling ved man jo heller ikke at det foregår.

    CTS: Som kelly siger er der ikke et gen for aggressivitet, ja de har en stærkere kæbemuskel, men det er så også det. Desuden har op til flere dyrlæger samt adfærds eksperter sagt det ikke har noget med racerne at gøre, men opdragelsen smiley


  • #12   31. mar 2014 Hvis der ikke er et gen for aggressivitet, hvorfor har nogle racer så tendens til fx egetkønsaggressivitet? Hvorfor er nogle racer så helt generelt mere aggressive end andre? Hvorfor fraråder man at avle på aggressive hunde? Jeg kunne godt tænke mig at se de undersøgelser, for dem har jeg alligevel aldrig hørt om før - ikke engang på HuG :o)

    Jeg er helt med på, at opdragelsen har stor betydning, i de fleste tilfælde altafgørende betydning - men det ændrer altså ikke på, at hunde er forskellige. Som jeg også nævnte tidligere, har nogle hunde en kropsbygning der gør, at det bliver rigtig farligt, hvis de er aggressive.

    Der må vel også være en vis grad af instinkt forbundet med det.


  • #13   31. mar 2014 CTS: Sind kan avles videre, men det er ikke et "gen" altså du kan ikke kigge på hundes DNA og se om denne er mere aggressiv end en anden hund. Gener og sind er to vidt forskellige ting, og ikke noget jeg gider gå i nærmere detaljer med, da debatten her ikke omhandler raceforbudet for hunde smiley

  • #14   31. mar 2014 Jeg vil nu stadig meget gerne se den undersøgelse der viser, at der ikke findes et gen for aggression. :o) For igen - hvordan kan der ellers findes racer, med tendens til egetkønsaggression og aggression i almindelighed?

    Og ja, sindet kan avles videre. Hvilket igen bekræfter, at visse hunderacer har tendens til at være mere aggressive. :o)

    Men du har ret - det er ikke det emnet handler om.


  • #15   31. mar 2014 Line

    Hvis man ikke deler det, er der folk der lever i en verden hvor de tror det ikke findes. Det hjælper ikke at holde virkligheden tabu, det hjælper at åbne folks øjne at det findes, så det kan stoppes.


  • #16   31. mar 2014 DD: Nemlig smiley Var det ikke for SHARK's video dokumentation og arbejde ville jeg ikke vide at man i nogen delstater i USA, havde en syg hobby/sport som kaldes pigion shooting (due skynding) hvor de kaster en hjælpeløs due op i luften også skyder de ellers løs på det stakkels kræ, og 9 ud af 10 gange anskyder de den blot også kan den ellers blive kastet over i en bunke og lide indtil den dør af blodmangel!
    Forfærdelige billeder jeg godt kunne have været for uden, men nu ved jeg det eksisterer og kan gøre noget ved det!


Kommentér på:
Heste slås kamp

Annonce