{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Hvad kan man tage for sådan et værelse? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige kæreste snakker udveksling, og i den forbindelse har vi snakke om at leje det ene værelse i vores 2 værelses ud. Men jeg er i tvivl om hvad ville være en fair pris og hvad med indskud?

værelsert er ca 22 kvm og man får en lille terrasse til. Det er adgang til dele køkken og bad i lejligheden. Det er ikke ny renoveret men helt funktionelt. hus dyr er ikke tilladt da vi allerede har en hund og man må kun have en. rygning er ikke tilladt heller ikke på terrassen. lejligheden ligger på 1 sal. væggene er meget dumme så der er 3 små skabe og to bas ophæng der ikke må pilles ned. sætter man noget op er der eget ansvar at fylde hullerne. Jeg tror vi til den tid lægger ca 8000 i alt i lejligheden inkl afdrag på lån. smiley udlejningen ville være ca 6 måneder, men det er ikke helt sikkert endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man tage for sådan et værelse?
  • #1   19. feb 2018 Hvilke landsdel? Hvilke by?
    Hvad med belæggenhed?
    - Det er altafgørende ift værdi af lejemålet. Hvis det er en universitersby, tæt på uddannelsestedet og cafeliv kan I let få 50% af samlet husleje.

    Hvor længe lejer i ud?
    Hvad må man, når din kæreste er væk??

    Bemærk, at lejer I ud til markedspris (efterspørgsel = op til 3-4000 kr pr måned) kan lejer før udflytning spørge huslejenævnet, om det er en fair pris?
    Jeg mener at huslejenævnet som tommelfingerregel accepterer op til 100 kr pr måned pr kvadratmeter - og resten kan I blive dømt til at betale tilbage...
    Tjek lige huslejenævnet først! Eller spørg LLO til råds.

    Jeg er ikke sikker på, at det er det værd at leje ud


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   19. feb 2018 Hvad er huslejen?
    vand?
    varme?
    internet?
    tv?


  • #3   19. feb 2018 huslejen ligger på ca 8000 alt inklusive det e4 i Brønshøj altså en halv time fra centrum af Kbh. der er rigtig gode bus forbindelser. smiley

  • #4   19. feb 2018 der er ikke tv pakke. Så det må man selv tilkøbe hvis man ønsker det. Men alt andet er med i prisen. smiley

  • #5   19. feb 2018 Dokter: Jeg kan se man skal være medlem af LLO for at ringe til dem og få vejledning.. smiley Hvilket jo er helt fair! smiley

  • #6   19. feb 2018 I kan måske udleje for et værelse med adgang til køkken og bad for 2500-3500 kr?
    Altså set på markedsprisen.

    Men i kan risikere at skulle betale det meste tilbage via Huslejenævmet


  • #7   20. feb 2018 Hvis vand, el og varme er med i prisen, så pas på at en lejer ikke skruer heeelt op for varmen.
    Hvad med varmt vand?? Må lejer ta bad i timevis?
    El?? Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan bruge af el på 1 værelse. Men hvis lejer har en KÆMPE stationær computer, så kan det måske godt blive dyrt i el..
    Måske det ikke er ulejligheden værd. I vil jo heller aldrig være jer selv, hvis i skal dele køkken og bad med en fremmed.
    Der er også regler for prisen om i skal svare skat af beløbet.


  • #8   20. feb 2018 Sunshine.
    Når man deles om en bolig, kan man ikke opdele el, vand, varme efter forbrug.
    Det opgøres jo som fælles


  • #9   20. feb 2018 Doktor Who
    Det er jeg skam godt klar over. Bare så TS laver regler for hvad der er akseptabelt ang el, varme og varmt vand. Ellers bliver det ret hurtigt en dårlig forretning at leje ud.


  • #10   20. feb 2018 Sunshine
    Hvordan skal man håndhæve, hvor meget el en person bruger, hvis du ikke kan få en måling af det?
    Hvad vil du gøre, hvis folk er længe i bad??

    Man må bare lægge budget efter, at folk har et højt forbrug.
    For forbruget er næsten dobbelt op på mange områder, når der er to husholdninger på en adresse.
    Dobbelt op på tv, computer, osv.
    Dobbelt gas osv.
    Men - det er jo ikke stigning i elforbruget eller gas til komfuret der vælter regningen, hvis folk idømmes at betale "for meget husleje" tilbage, og huslejen dermed springer fra fx 3500 til 1200 kr pr måned...


  • #11   20. feb 2018 gas er på fast pris ved jeg også varme. så det er kun en og vand. Og jeg går selv i lange bade. så det tænker jeg ikke gør den stor er forskel. smiley

Kommentér på:
Hvad kan man tage for sådan et værelse?

Annonce