{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Gitte N
Gitte N
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 16

Honning mod hoste? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring ved brug af honning mod hoste hos hesten? smiley

-Hvilket mærke har i brugt, og hvor har i købt det? smiley

-Har hørt nogle anbefale honning med kamillete og hvidløg - Virker dette?

Eller ville i hellere anbefale Fresh taste eller ventilator fra Blue hors? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honning mod hoste?
  • #1   2. mar 2018 Jeg har både haft brugt kamilleblomst, hvidløgsgranulat og blue hors ventilator, det virkede bedst, da min hest fik alle tre ting, men hun har også astma, så det kommer måske også an på hvorfor hesten hoster smiley Har dog ikke forsøgt mig med honning. Men de tre ting jeg brugte virkede super godt, der stoppede hosten helt.

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #2   2. mar 2018 Jeg har lavet en stærk kamille te med honning og 1-2 fed revet hvidløg

• #3   2. mar 2018 Honning må ikke varmes op til over ca. 40 grader, for at have virkning. Siger min kollega som er biavler smiley

Men lun kamilethe med honnig, har jeg tidligere givet min hest, som drak det med velbehag.

• #4   2. mar 2018 Det er jo gamle husråd.

Men ved du, hvorfor hesten hoster?
    Ved du, hvad der har dokumenteret effekt imod den hoste-årsag?
    Hvorfor ikke bruge noget, som kan dokumenteres??
    Hvorfor vil du bruge lige præcis dether?

Sorry.
    (husråd virker imod ting, der går over af sig selv....)

• #5   2. mar 2018 Jeg har ikke prøvet honning, men en milliard andre ting.. Også medicin ordineret af dyrlægen.. Intet virkede.. Det eneste der virkede var løsdrift.. Så mit råd er: frisk luft, frisk luft og mere frisk luft.. smiley

• #6   2. mar 2018
    Find årsagen til hosten - ellers kan du give tilskud i massevis.

Min hostede højest sandsynligt pga. kulde, skift i vejret og dårligt grovfoder. Hun fik Secreta max Pro og det hjalp hurtigt.

Forsøgte med Ventilator, hjalp intet.

• Gitte N
    Gitte N Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 12 Emner: 6 Svar: 16
    #7   2. mar 2018 Min hoster pga det omskiftelige vejr (nok også denne sibiriske kulde der har været her på det sidste) og eftersom jeg lige har betalt 12.000 for en dyrelægeregning til min anden hest, er der ingen penge til dyrelæge i denne måned smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
    #8   2. mar 2018 Jeg syntes også det er okay hvis man vurdere det ikke er så slemt, lige at se tiden an et par dage hvis det kun er lidt.
    Men selvfølgelig en vurdering man skal tage i hvert enkelt tilfælde

• #9   2. mar 2018 Gentager 3# : Honning må ikke varmes op til over ca. 40 grader, for at have virkning. Siger min kollega som er biavler

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #10   2. mar 2018 find årsagen, og behandel fen på korrekt vis.

• #11   3. mar 2018 Jeg bruger selv honning mod hoste. Det hjælper på kriller i halsen. Jeg tar en teskefuld direkte af dåsen. Hesten skal nok ha et par spiseske fulde ad gangen. Efter den har spist.

• #12   4. mar 2018 Når jeg kan mærke at der er snue på vej tager jeg 1 tsk honning blandet med 1/4 tsk kanel i skuffen som det er og synk! 3 x dagligt i 3 dage eller til det er gået over, det har holdt mig rask i godt 1,5 år nu.
    Men husk at honning mister sin virkning når det varmes op!
    Hvis du vil bruge honning ville jeg nok blande det i noget lunken the/vand men igen Max. 40 græder, evt i noget mash når det er kølet lidt af og tilsæt måske lidt kanel også...

Kommentér på:
Honning mod hoste?

Annonce