{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Gives væk ting eller meget billigt, muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er jo skiftet fra 170 cm hest, til 145 cm islænder og har nu derfor en del ting hængende, som jeg aldrig kommer til at bruge.

Jeg vil gerne af med det, uden at skulle smide ud, men er i tvivl om der ville være interesserede til ting som et Rambo duo dækken med lille flænge og en liner i god stand, som så begge IKKE bliver vasket inden, eller feks sadelunderlag, som heller ikke vaskes inden, sådanne ting tænker jeg næsten skal skydes af gratis??

Kan man sælge no name sadler, no name grimer, wintec sadel, trenser, bid, grimer osv? Eller er det umuligt at sælge noget der ikke har det rigtige mærke brugt? Skal prisen bare langt nok ned?

Mine “mærketing” tænker jeg at sætte i kommision i vores lokale brugt-butik, hvis hun vil have det, men jeg ved at hvertfald beskidte underlag og dækner ikke er velkomne, så der ville jeg næsten hellere forære det væk, eller til så lav en pris at det ikke ville kunne svare sig at rengøre, for at slippe for det smiley

Jeg spørger fordi jeg har oplevet meget lidt interesse på en ellers super fin lammeskindssadel, som er brugt 6-8 gange og sat til 50% under nypris, så det er begrænset hvad jeg orker at bruge af tid på det, men synes også det er synd at smide ting ud, hvis der var mulighed for at andre kan have glæde af det...

Ville DU have en interesse smiley Kom gerne med jeres uforbeholdne mening.

Ps er kronisk syg og med smerter, så derfor er det begrænset hvad jeg vil bruge af energi på rengøring af udstyre osv, så uanset vil dette ikke være en løsning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gives væk ting eller meget billigt, muligt?
  • #1   15. mar 2018 Der er bare rigtig meget brugt udstyr til salg, som presser prisen på brugt udstyr helt i bund.

    Men hvis du alligevel vil forære det væk, så forhør dig på den lokale rideskole. Det kan være rideskole hestene, kunne bruge noget bedre udstyr.


  • #2   15. mar 2018 Hej Dorthe

    Det har jeg prøvet, da jeg stod opstaldet smiley Det blev taget som en fornærmelse, trods min wintec feks var så ny at garantien stadig var gældende, og det var pænt og rent smiley sadlen på den hest jeg havde part på, ligefør jeg fik min egen, var i stykker flere steder. Derfor købte jeg en wintec, som lå rigtig godt på ham og tilbød den til dem, fordi den ikke lå godt på min egen, men nej hellere ødelagt udstyr end at tage imod noget..

    Så selvom jeg gerne gør en god gerning, så vil jeg ikke være til grin smiley Så hellere bruge lidt tid på at få det ud til private smiley

    Men god ide ellers og tak for svar smiley


  • #3   15. mar 2018 Det komme lidt an på hvilken stand tingene er i.. mange sælger fx klokker hvor der er slidt hul osv, sådanne ting gider jeg personligt ikke engang kigge på. Er udstyret intakt og prisen fair så bliver man nemmere fristet til at købe noget men ikke lige vidste man manglede smiley

  • #4   15. mar 2018 Ja det er jo derfor jeg ville høre om der var interesse for et dækken med lille flænge, men ellers intakt, blot beskidt, som så skulle være gratis smiley

    Jeg er helt med på at skal jeg have “lidt flere penge” for det, så skal det være pænt, rent og intakt.

    Jeg tænker bare om nogen ville synes det var fint at købe feks underlag i god stand, men “beskidte/ikke vaskede” til 10 kr stk eller noget i den stil? Samme med grimerne, som aldrig har vlret brugte, men ikke “hedder” noget, hvor jeg tænker samme pris, eller er brugtmarkedet “lukket” på det område?

    Stedet jeg står nu er udelukkende islændersted, og her har jeg givet det de kunne bruge, men de er så langt fra samme størrelse LOL

    Også tak til dig for svar smiley


  • #5   15. mar 2018 Hvad str er dit dækken?

  • #6   15. mar 2018 Rambo dækkener plejer man sagtens kunne sælge trods der skulle være en lille flænge. har set flere der har tilsalg for omkring 500 kr. og fået dem solgt

  • #9   15. mar 2018 Ellers er der jo også heste organisationer som f.eks nyt heste liv og dem der Hvad med at aflevere det sådan et sted


  • #10   15. mar 2018 Hvis du vil forære det væk eller sælge det meget billigt så kan du sagtens komme af med det selvom det ikke er mærkevare. Det lyder som om du er meget realistisk med hvad du kan få for det smiley

  • #11   15. mar 2018 Hvis prisen er lav nok, kan alt sælges.
    Men ting på udsalg sælges til ÷25%, og så er der en kvittering, så man kan fortryde eller klage.
    Jeg kan i de fleste butikker med et smil, en skæv joke og et grin skære 15-25% af standardpriser på fx tøj ved at prutte lidt.

    Du skal nok bare meget længere ned i pris.
    Lav evt en pakke "hvis du køber for x kroner, må du vælge y antal ting fra tilbudskassen". Så føler folk de har gjort et merkøb.

    Jeg har haft et tøjskab halvt fuld af ting, som jeg ikke har brugt længe.
    Jeg har givet det til en veninde. Hun kan faktisk LIDE at lave salgsopslag! Jeg får halvdelen af overskuddet. Hun sælger hvad hun kan sælge. Resten går til et godt formål.
    Var det en ide?


  • #12   15. mar 2018 vedr dækner så har jeg tit købt brugte billige dækner som jeg selv har skulle sy. så har jeg vel givet 50-100 kr for dig - og så portoen. når man har to heste og var på kontanthjælp så var pengene ikke for store
    har også købt større partier af brugte grimer. så giver man vel 10 kr for grimen og så porto oveni. det er dog vigtigt at man køber flere for ellers er det næsten for dyrt.

    det samme med underlag. her har jeg også købt en del som ikke har været rengjort. så er prisen bare derefter. oftes så har jeg givet 20-50 kr. men nu går jeg efter pads i stedet for. men det svinger efter hvilket mærke og stand

    hvis du har flere dækner, så sæt dem til salg som et sæt. find en god billig pris.
    det samme kan du gøre med grimerne. sæt dem som samlet sæt foldgrimer til en god pris. alt efter mærke, så kan man købe nye sæt med 4-5 grimer for 100 kr.

    selv nu hvor jeg er på førtidspension så kigger jeg stadig efter dækner til hypperne. til billige penge


  • #13   15. mar 2018 tror sagtens du kan finde nogle der vil købe billigt eller have det selv om man selv skal vaske det. det ville jeg i hverfald fordi jeg har ikke 200-300 til at købe underlag for med 2 heste på SU. og vasker altid det udstyr jeg køber inden det kommer på hesten alligevel. smiley

  • #14   15. mar 2018 Jeg har lige solgt en helt masse, også no name ting og dækkener med flænger.. Prisen skal bare langt nok ned.. smiley

  • #15   15. mar 2018 Fedt tusind tak alle sammen, det giver nogle gode ideer og et billede af hvad der er muligt smiley

    Så skal jeg bare igennem det hele og sortere, og jeg vil klart overveje nogle af velfærdsorganisationerne!

    Jeg regner absolut ikke med at få det vilde og det er også mest for at få ryddet ud, men det lyder til at det er realistisk at det ikke bare skal på lossen smiley


  • #16   15. mar 2018 Tænker at dit Rambo dækken og din Wintec sadel i hvert fald godt kan sælges, selvfølgelig alt efter model af Wintec sadel - jeg solgte min Wintec for 2500 kr. inkl. stigremme, bøjler og gjord, jeg havde haft den i 4-5 måneder, og fik den pris jeg ville have for den. Der medfulgte et kopfjern (blå), og jeg havde selv købt sadlen brugt smiley

    Selvom dit dækken har en flænge og ikke er rent, kan du stadig godt få en rimelig pris for den, afhængig af model (det er jo ikke alle modeller der koster lige meget, men Rambo plejer nu at være dyr nok synes jeg, særligt med en liner til) smiley

    No name ting er lidt sværere synes jeg, det kommer an på hvordan den enkelte ting ser ud, for det kan jo godt være noget godt udstyr, selvom det ikke lige hedder OS eller Dy'on f.eks. smiley

    Ellers ved jeg at rideskoler plejer at blive glade for sådan noget som i hvert fald sadler, rigtig gerne Wintec! Jeg ved da at den rideskole jeg har arbejdet på, gerne modtog sådanne ting, vi fik af og til "pakker" fra folk der havde gået til ridning på rideskolen førhen, og nu havde noget udstyr de ikke brugte, der var både bid, trenser, strigler, dækkener/tæpper, sikkerhedsveste og en sadel eller to - det var super skønt at modtage! smiley


  • #17   15. mar 2018 Jeg er snart kommet i bund med at sælge eller bytte mit udstyr som er str full til noget brugbart da jeg selv er blevet islænder ejer. Så længe prisen er rigtig så skal du nok komme af med det. Men synes da det også er rigtige gode input med give mange af de ting til rideskoler eller velfærdsorgansationer smiley eller måske lade din veninde sælge skidtet for dig og du giver en god middag som tak for hjælpen smiley

  • #19   16. mar 2018 Tak for svar, som sagt vil jeg ikke støtte den lokale rideklub, da de ved min sidste donation (af en sadel, brugt 6 gange nypris 4500) opførte sig, som om det var en fornærmelse at jeg spurgte, trods hesten jeg tilbød sadlen til havde en sadel, der var godt i stykker smiley Som sagt støtter jeg gerne, men ikke hvis man nærmest får skældud over at tilbyde noget smiley

    Ville gerne støtte det sted jeg står, men det er islændere, så der er vi lige vidt smiley

    Jeg er kommet frem til at jeg rydder ud i bunken, donerer noget og så sætter priserne meget lavt. Jeg tænker ikke at lave “bunkesalg” for hvis jeg sætter feks ny grimer til 10 kr, så må folk selv samle til bunke, eller ofre porto smiley

    Tak for svar og inspiration smiley


  • #20   16. mar 2018 man kan donere udstyr til Nyt Hesteliv, smiley

  • #21   16. mar 2018 Utroligt at en rideskole afviser nyt udstyr. Jeg har kun set at de rider laset lorte sadler som ligner hærget tilridnings sadler og så afviser ny sadel. Ret mig gerne hvis jeg er forkert men det er hvad jeg har set på tre rideskoler her omkring mig.

  • #23   16. mar 2018 Ja jeg forstår det sku heller ik smiley garanteret en sur kost TS har snakket med som har fået det forkerte ben ud af sin kattebakke til morgen og afviste prompte nyt udstyr. Men tænker at der måske er andre rideskoler i nærheden af TS, som kan bruge tingene...? Nå pyt men kosten aner jo ik at der så er andre kan få glæde af de ting og sætter pris på det smiley

  • #24   16. mar 2018 Smid gerne en pb når du sætter til salg smiley

  • #27   16. mar 2018 Det kan godt være der er andre i området der kan bruge noget smiley Blev bare dybt chokeret og ja sadlen er stadig hos mig smiley

    Jeg regner med den store oprydning i påsken, og så kan jeg jo vurdere om jeg skal køre ud med nogle ting andre steder og ellers lave til salg annoncer i stor stil LOL

    Der er da et par ok ting, men da der knytter sig lidt hårde minder til, så vil jeg hellere se det komme afsted end at det bliver ved at ligge i garagen smiley ungerne kan blive sat til at pudse og rengøre, så kan det give gode lommepenge til sommerferien smiley


  • #28   16. mar 2018 God ide smiley

  • #29   16. mar 2018 Jeg er startet i jobprøvning et sted hvor de har handicapridning og jeg ved at de vil ihvertfald tage imod med åbne arme hvis der er ting du vil af med. Det er ene kvinde der har startet stedet op og hun er virkelig fantastisk og sætter dyrenes ve og vel i første række.
    Jeg vil betale portoen for dem hvis det er du skulle ha lyst til at donere lidt til dem.


  • #30   16. mar 2018 Jeg køber gerne udstyrs pakker ind til min hyggeloppebiks, og vurderer så tingene. Ved hvad der aldrig kan sælges og sorterer på den måde smiley

Kommentér på:
Gives væk ting eller meget billigt, muligt?

Annonce