{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Ridning efter operation (bryst) {{forumTopicSubject}}

Ak ja..
Jeg fik fjernet en knude i mit bryst i mandags (intet ondartet heldigvis), og jeg længes selvfølgelig efter at ride en tur, da inden jeg blev opereret, havde ponyen stået halt, og var så småt i gang med genoptræningen.

Kirurgen sagde at jeg nok godt så småt kunne begynde efter 10-14 dage. Eller når jeg følte mig klar nok til det??
Men jeg er bare så meget i tvivl om, hvornår jeg skal gå i gang... Et konkret svar havde passet meget bedre ind i mit hoved!

Altså som det er nu, har jeg faktisk ingen gener, så stod det til mig, sad jeg på hesten i morgen...
Jeg tænker at tage sportsbh og sikkerhedsvest på, når jeg sætter mig op igen. Vesten både til at sikre såret hvis jeg skulle falde af (okay, jeg har også vinterjakke på), men også for at mine bryster ikke hopper og dingler så meget smiley

Så hvis nogen af jer har stået i samme situation, hvor længe gik der så før i var på hesten igen?

Og vi husker lige på at hesten kun var i gang med genoptræning, så det fortsætter vi jo selvfølgelig med. Derfor er det heller ikke længe af gangen jeg skal ride.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning efter operation (bryst)
  • #1   21. mar 2018 Konkret svar? Jamen det har du jo fået: 10-14 dage smiley

• #2   21. mar 2018 efter de 14 dage som du har fået afvide - med mindre din krop siger andet

• #3   21. mar 2018 Synes nu ikke at det er en konkret svar, at han siger 10-14 dage, eller når jeg føler mig klar. Hvis jeg føler mig klar efter 5 dage, hvad så? Han virkede ikke rigtig til at have en holdning til det...
    Derfor søger jeg erfaringer fra andre smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   21. mar 2018 tænker at han har ment 10-14 dage, som tidligst.

men ring og tal med hsm,og gå et konkret svar smiley

• #5   21. mar 2018 AMT

Det kan godt være. Så synes jeg bare han skulle have sagt det sådan i stedet for at lyde som om han ikke havde en mening, men bare slyngede et par tal ud smiley
    Det er også så forskelligt hvad læger/sygeplejerske har sagt... Tænker dog mest at kirurgen er ham jeg skal spørge ja. Det er trods alt ham der har lavet indgrebet og ved hvad det omfatter, end en sygeplejerske der ikke har set det...

• #6   21. mar 2018 altså vent til stingene er taget, går ud fra du er blevet syet?
    jeg fik i februar fjernet en stor knude som sad ved rygsøjlen og jeg blev syet.
    jeg måtte holde mig i ro og tænke over hvilke bevægelser var smarte, for at det ik hev i såret og syningen.
    springer skidtet op, ja så det længere tid til at du lander i sadlen.
    mit sprang faktisk op efter jeg fik taget sting, fordi jeg ik kan tåle den almindelig tråd, så kroppen har modarbejdet tråde i stedet for at heale op så det tog en hel måned før det blev lukket ordentlig.
    god bedring smiley

• #7   21. mar 2018 Ja, jeg er blevet syet. Kirurgen sagde at stingene skal ud efter 10 dage. Om jeg så vælter sygehuset eller egen læge var op til mig. Snakkede med den "ansvarlige" sygeplejerske i går, hvor hun siger at det gør de til en samtale 9. april. Altså halvanden uge længere end de 10 dage smiley
    Overvejer at tage til egen læge inden da, da jeg nok ville kunne får det gjort 2. april der.
    De 10 dage falder nemlig oveni påsken.

Jeg kan lave stort set alle dagligdags-bevægelser uden at det rykker i såret eller jeg mærker noget til det. Derfor er jeg egentlig ikke så bekymret.

• #8   21. mar 2018 Jeg fik en brystreducerende operation forrige sommer, der hedder det sig at man absolut intet må i 14 dage, som i, absolut intet. Maks bære 1 kg, ikke tage armene bag ryggen, maks 45 grader fra kroppen osv.
    Først efter 8 uger måtte man ride, jeg var ved at DØ! bare ved tanken om det.

Jeg fik snakket med en sygeplejerske, da jeg fik taget sting, hvor hun sagde at det vigtigste var at jeg lyttede til min krop. Så jeg sad faktisk på en hest allerede 14 dage efter - dog kun i skridt, for lange tøjler, på en bund stabil hest og med en der gik ved siden af.
    Og så skridtede jeg ellers de næste maaange uger, prøvede til med at trave efter 4 ugers tid, men det var tydeligt min krop ikke var klar til, det var den faktisk først efter de 8 ugers tid smiley

Men det er også vigtigt at tænke på at jo flere ryg såret får, jo grimmere ar kan du risikere, så selvom jeg var hurtigere ude end det er anbefalet, så sørgede jeg mig for at tage mig til tåls med bare at skridte, og det er da også helt fint tænker jeg i forhold til at din er i gang med at genoptræne smiley

• #9   21. mar 2018 Tidligst når stingene er taget. smiley

• #10   21. mar 2018 Hmm, så kan det sgu godt være at jeg er nødt til at ringe til min egen læge, for at få taget stingene ud. Jeg giiider ikke vente 3 uger, hvis jeg kan nøjes med halvdelen smiley
    Det vil bare være skridtture det første stykke tid, og eventuelt meget lidt trav. For ja.. Hesten kom ikke så langt i genoptræningen. Tror vi nåede at trave i noget der ligner 10-15 minutter, og ellers skridt for resten smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #11   21. mar 2018 tag nu og vent den tid det tager.
    det er for dumt at skynde sig når der er tale om ens "helbred", bare fordi at man vil ud og ride smiley

• #12   21. mar 2018 Enig med AMT vent til stingene er taget ud - så er du sikker på det ikke springer op

• #13   21. mar 2018 AMT

Hæhæ, det var heller ikke fordi det skulle være lige nu.
    Men kirurgen sagde 10 dage til stingene. Så synes jeg 21 dage er meget lige pludseligt, hvis jeg skal vente med at ride til de er ude smiley

• #14   21. mar 2018 Det må være en fejl beregning fra sygeplejeske. Normalt er det 10-12 dage og så skal sting ud medmindre det er selvopløselig tråd. 21 dage er unormalt og på det tidspunkt vil din krop gøre alt for skubbe det fremmedlegme ud af huden. Ring til læge og typisk får du tid hos sygeplejersken til at få taget tråde. Så onsdag d 28 kan sting tages

• #15   21. mar 2018 Den hellige

Først sagde de, at det ville være selvopløselige. Det har kirurgen så ikke syet med, og det er for mig ligegyldigt. Jeg må lige ringe til sygeplejersken i morgen. Da hun ringede i går morges var jeg snotforvirret og lige vågnet, så jeg tænkte på ingen måde klart smiley

• #16   22. mar 2018 Har du kontakt oplysninger til den kirurgiske afdeling, så ring op til dem og spørg.
    Ellers, brug egen læge.

Jeg respekterer at du gerne vil ride.
    Jeg ved ikke hvor kulret din hest er.

Men før du hopper op, så spørg dig selv
    1) Er jeg sikker på, at der ikke kommer et træk på såret, så det kan bryde op?
    2) Hvis det bryder op alligevel, og arret på brystet bliver mindre pænt end det kunne have været, er du så helt sikker på at du vil grine og tænke "men der var sgu det værd at komme ud at ride!"
    - Hvis du siger nej til en af de spørgsmål, så er du ikke klar.

-Jeg ville selv være klar, når stingene var taget og det havde fået et par dage ekstra.
    For jeg ville ærgre mig over, hvis arret blev ujævnt... Og så lige på brysterne?

• #17   22. mar 2018 Doktor Who

Hesten er heldigvis bundstabil, og hopper aldrig for noget.

Jeg ringer og snakker med sygeplejerske i dag ift hvornår stingene skal tages ud. Da kirurgen sagde 10 dage, og aftalen med hende lyder på 21 dage.
    Så hvis det kan blive fremskudt lidt, så holder jeg mig fra hesten til stingene er ude (okay, en lille skridttur tager jeg måske...)

Kommentér på:
Ridning efter operation (bryst)

Annonce