hjælp ift prævention og pletblødning {{forumTopicSubject}}
hej alle.
jeg har været på p-piller for nogle år siden men de sidste to år har jeg brugt p sprøjte i stedet da jeg synes det var meget nemmere. dog har jeg dette problem at jeg jævnligt pletbløder. jeg har selvfølgelig været ved lægen og har snakket med hende om det. har også fået lavet flere forskellige former for gynækologiske og der er teknisk set intet galt men jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe eller rådgive ud fra deres egen erfaring med måske lignende situationer.
jeg havde overvejet en p stav men da min læge heller ikke ved om jeg går og pletbløder på den hele tiden er det 1000 kr lige ud af vinduet.
så havde jeg også tænkt på spiral men dette ved jeg ikke så meget om endnu. ved dog lidt.
jeg ved der også er p plaster og det synes jeg minder ret meget om p piller ift at det skal skiftes jævnligt og at man får sin månedlige mens.
nu får jeg nok hak for denne her men det er mit valg og min krop. jeg gider for at være helt ærlig ikke at have mens overhovedet hvis jeg kan slippe. så derfor vil jeg helst ikke tilbage på p piller eller på et p plaster. men men alt i alt er der andre der har erfaring med at en spiral eller p stav kunne hjælpe ift at stoppe med at pletbløde? eller er der nogen der har andre tips der kunne hjælpe.
venlig hilsen pigen der nu har haft semi mens i snart fire måneder. og hun er ret træt af det.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 706
apr 2010
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 80 Svar: 211
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 678
Jeg ved ikke om du er opmærksom på dette, men grunden til at mange anbefaler at man få mens en gang imellem er at man på den måde renser ud i systemet der nede og der ved mindsker sin risiko for celleforandringer.
Men spiral kender jeg mange unge der ikke synes fungere, blødninger bliver kraftige man får ofter mens og de vare længere, så i dit tilfælde ville jeg ikke overveje det.
Men jeg bruger selv p-ring og er rigtig glad for det, jeg overvejer dog at skifte til p-sprøjte.
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 167
Nu har jeg hormon spiral. Og jeg har ikke haft min mens siden. Gynækologen fortalte mig at det er den spiral de anbefaler til piger der bløder meget/bløder længe. Og da jeg netop havde disse problemer så var den oplagt. Og jeg er så glad for mit valg. Og kender flere der har fået hormon spiral hvor der mens er helt stoppet.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 494 Svar: 3.196
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Men gestagen giver hos nogle kvinder tendens til pletblødninger - hos andre bliver menstruationen mindre eller forsvinder helt.
Du er nødt til at tale med din læge, og ikke os!
Hvis I går ud fra at det er gestagen, der er årsag til dine pletblødninger, så er problemet der måske også ved andre gestagen baserede produkter? Du er nødt til at afprøve det - men risikoen er der.
Det kan også give pletblødninger, hvis man ikke anvender hormon prævention korrekt - tal evt med egen læge om du har gjort det?
- Hvis du vil have det nemt, mindst muligt blødning ved menses, så er gestagen spiral et oplagt forslag.
Og 1000 kr er da afgjort penge der kan mærkes - men ikke mere end et dumt impulskøb af sko/ fin taske / tøj.
Og hvad er vigtigst? Sex eller sko? Det er da et godt sexliv, ikke?
jul 2008
Følger: 64 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.545
Jeg ville snakke med min læge om det
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Jeg syntes det var fantastisk de 6 år jeg havde uden menstruation
Mvh TT
hjælp ift prævention og pletblødning