{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Hvad mon jeg fejler? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Så er den gal igen. Måske der sidder nogen med en idé til, hvad det kan være?
Jeg har én gang før, været hos doktoren, uden held, og mandag skal jeg have en ny tid.

Problemet er, at jeg nogen dage, har det rigtig rigtig utilpas. Jeg er meget svimmel, og den mindste bevægelse kan give mig sortnen for øjne, som om jeg er lige på vippen til at besvime.
Mit syn ændrer sig, og bliver sløret - jeg kan godt se, men koncentrerer jeg mig om at se på noget, f.eks undertekster på tv, er det som om jeg kigger igennem et skør, og det virker overskyet.
Mit blodtryk er normalt ret lavt, det systoliske ligger ikke ret meget over 100, maks 105, det diastoliske ligger omkring 65.
Når jeg har disse dage, ryster jeg meget, over hele kroppen, især hænder.
Mit hjerte hamrer derudaf, og når jeg måler blodtryk og puls siger den 135 over 85 og en hvilepuls på 100-110 , samtidig med et blodsukker på 5,1
Jeg er diabetiker, og mine øjne er gennemtjekket fornylig, mit syn er super, mit blodsukker ligger stabilt, med et gennemsnit på 6-7 mmol.
Desuden oplever jeg en voldsom træthed, kan falde i søvn på en køkkenstol, hvis det skulle være.
Mine muskler i ben kramper. Især fødder, hvor tæer og ''buen'' bliver nærmest helt forvrængede, og man kan se musklen vibrere.
For 2 mdr siden, fik jeg at vide at jeg havde lav D-vitamin. Dette er der orden på. Alle andre tal og værdier var fine. Jeg fik også tjekket stofskifte, og det var også som det skulle.
Jeg er ikke overvægtig.
Min læge observerede en utakt ved hjertet, og dette er ikke oplevet efterfølgende.
Min svigermor siger, at mine læber ofte er lidt blå/lilla
Bestiller som sagt tid på mandag, da jeg ikke har det for godt når det kommer. Det er heldigvis ikke hver dag, men én gang i ugen er nok for mig.

Hvad tror i, jeg fejler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mon jeg fejler?
  • #1   14. apr 2018 Hmmmm

  • #2   14. apr 2018 Jern mangel

  • #3   14. apr 2018 Vitaminer og mineraler er fine smiley

  • #4   14. apr 2018 har du fået tjekket dit hjerte?

  • #5   14. apr 2018 migræne anfald uden hovedpinen ??

  • #6   14. apr 2018 Tænker at det kan kun en læge vide og ved han/hun det ikke så må du sendes videre for udredning. Lyder væmmeligt og håber ik du køre bil mens du har det slemt?
    Ønsker dig god bedring og en udredning smiley


  • #7   14. apr 2018 Jeg synes også det lyder som jern/b12 mangel men hvis dine værdier er fine er der jo svært.. tager du nogen former for medecin der kan give de bivirkninger? evt bare prævention? Måske det er en relation på din diabetisk medicin? er du starter på noget nyt måske? Jeg ville forsøge at starte det. evt stoppe på prævention medecien i en periode eller prøve noget andet og se om det virker. smiley

  • #8   14. apr 2018 umiddelbart tænker jeg måske hjerteflimmer.
    har det selv. efter at jeg blev indlagt har jeg ikke haft nogle problemer med det

    http://www.hjerteflimmer.dk/hvad-er-atrieflimren/hvordan-opleves-det/


  • #9   14. apr 2018 Det kan være hjerteflimmer. Men tænker dit blodtryk er meget lav på de normale dage. Har du overvejet om det mon er fordi dit hjerte ikke slår stærk nok?

  • #10   14. apr 2018 Jeg tænker at noget af det kunne være en ocular migræne(tror det er det de hedder). Altså en migræne hvor hovedet ikke gør ondt, men synet smøres og evt får små sorte pletter

  • #11   14. apr 2018 Det lyder næsten som når jeg har jernmangel, jeg for hvert. 3 måneder ekstra jern på sygehuset ellers får jeg det rigtig dårligt og kan sove 18 timer om dagen.. men så snart mit jern er i balance igen så er der ingen ting..

    Håber du finder ud af hvad der er galt. smiley


  • #12   14. apr 2018 Puha det lyder voldsomt.. Ønsker dig god bedring.
    Dog vil jeg lige sige at jeg også har lavt blodtryk
    På en god dag heddet mit blodtryk 70/50. Da jeg kom op på opvågningen efter at havde fået kejsersnit med min søn var mit blodtryk 52/35.
    Jeg fejler ingenting, er bare lille (170 høj og 45 kg.)


  • #13   14. apr 2018 det er også derfor jeg siger det med hjertet. det svinger for meget. du har nogle turer hvor det af sig selv springer rundt

    for i starten af dit indlæg tænkte jeg faktisk for lav blodtryg.

    ved hjertefimmer er det ikke noget som foregår hele tiden. og man mærker jo hellere ikke hele tiden. i den periode jeg fik det var der faktisk kun 5 min hvor jeg kunne mærke at det slog ude af tagt. men det er ikke godt for hjertet. så derfor tænker jeg lidt at du bør for tjekket hjertet som noget af det første


  • #14   15. apr 2018 Mine vitaminer og mineraler er som sagt fine, dagligt tager jeg jern, D vitamin, kalk og multivitamin, så det er helt iorden.
    Jeg tænker faktisk at jeg vil prøve at nævne det med hjerteflimmer.
    Jeg ved ikke om det kan være arveligt, men min far havde også noget med hjertet, men ikke noget der var alvorligt, så vidt jeg kan huske.


    Og til de bekymrede, nej, jeg sætter mig ikke i bilen, når jeg har det sådan. Det synes jeg alligevel er en tand for farligt. smiley


  • #15   15. apr 2018 Kunne det være psykisk? smiley

  • #16   15. apr 2018 Læste det for min kæreste og han sagde at det lyder til at du har rigtig dårlig blodcirkulationen, det lyder som om at dit hjerte skal tæske afsted for at få blodet rundt.
    Syntes virkelig du skal få tjekket dit hjerte! Det lyder også super ubehageligt


  • #17   15. apr 2018 jeg har lidt af det samme, disse dage. så jeg følger lige med.
    jeg bliver bare også svimmel når jeg sover og vender mig, ret mærkeligt. min mor siger at der er mange energier i luften for tiden og jeg har det meget med at tiltrække eller lade mig påvirke af dem. smiley smiley
    men tror bestemt også det er jern mangel


  • #18   17. apr 2018 det kan jo være rigtig mange ting smiley er du meget stresset?

  • #19   19. apr 2018 http://verdenpaahovedet.dk/pots/
    Nogle af dine symptomer lyder som pots, det har jeg selv. Har linket så du kan læse lidt om det.


  • #20   14. aug 2018 hvordan går det med dig?

  • #21   14. aug 2018 Har haft en hjertemonitor på i et døgn, der var ikke noget der var unormalt.

    Sygeplejersken mente du kunne være panik angst? Men den ved jeg ikke helt om jeg hopper på.


  • #22   14. aug 2018 min kusines datter har nogle "anfald" en gang imellem. hun ender gerne med at hun bliver bevistløs. her kan de hellere ikke finde ud af hvad det er hun fejler. ikke andet end det kan være pga angst
    det er noget mærkelig noget


  • #23   15. aug 2018 Ja, i min klasse på uddannelse fra januar til juni, var der 12 ud af 28 der havde angst. Og mener jeg hørte i radioen at omkring 40% af dem som var til session, blev ''afvist'' fordi de havde angst.

    Jeg hopper ikke på vognen med angst. Det bliver bare diagnosticeret til højre og venstre.


  • #24   10. dec 2018 En lille update:
    Hjerte-monitoren viste intet unormalt.
    Har igen fået blodprøver, der kun viser fine tal.
    Min træthed er blevet værre, og falder faktisk ufrivilligt i søvn.
    Til januar har jeg fået tid til at få en ny monitor, der registrer min søvn, da der er mistanke om søvnapnø. Og jeg tror faktisk at der kan være noget om det. smiley


  • #25   10. dec 2018 har du fået tjekket din blodprocent?

  • #26   10. dec 2018 Ja, det hele ser fint ud. smiley

  • #27   11. dec 2018 Hvad med D vitamin niveau

  • #28   11. dec 2018 Puuh, det lyder skidt. Håber de finder ud af hvad det er smiley

    Jeg har før haft en del af dine symptomer - dog kun i en kortere periode på en 4-5 dage. Antager at der var en virus på balancenerven, gik aldrig til lægen med det så det blev ikke diagnosticeret smiley
    Men så længe som du har haft det, tænker jeg at det ikke kan være det.


  • #29   11. dec 2018 D vit er fin smiley lå på 52 , mindste er 50, tager dagligt multi og d vitamin. smiley

  • #30   11. dec 2018 Jeg ville forsøge med ekstra vitamin osv. nogle gange er “fint” ikke det samme som det man trives med...

    Både jeg og især en veninde har oplevet på egen krop at alm praktiserende læge sagde at niveauet for visse ting (herunder d-vitamin, men også jern) lå “fint” men når vi kom videre i systemet til special-læger, var de chokerede over at de tal blev beskrevet som fine.

    Dog lyder det fornuftigt med søvn-apnø, håber det viser sig at være rigtigt.

    Jeg har selv været ufattelig træt i mange mange år, her sagde lægen også at tallene var fine, men kom videre i systemet og ud over jeg blev diagnosticeret med endometriose som giver træthed for mange mange kvinder, så skulle jeg sørge for ekstra d vitamin og jern. Jeg er opereret for 4 uger siden, og først startet på jern nu, men håber det hjælper mig.

    Min veninde havde træthed som problem, og her skulle tallede også ligge “fint” indtil hun kom videre og vi pressede på for at få dem til at SE på tallene, hun endte også med ekstra d, samt endda jern via årene (navn husker jeg ikke lige nu) og læger der indrømmede at “fint” ikke var helt fint, blot alm lægesprog for “ikke helt vildt forkerte”.

    Jeg er af den overbevisning at vi ikke alle passer i de kasser en alm læge synes man skal passe i. Når noget ligger i normal-området (måske i den lave ende, men indenfor normal) så kan man selv have et “normal-område” som ligger højere og derfor være påvirket af det.

    Held og lykke med det hele, der er ikke noget værre end at gå med “noget” som man ikke ved hvad er!


Kommentér på:
Hvad mon jeg fejler?

Annonce