{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.515 visninger | Oprettet:

Nissan Qashqai og hestetrailer {{forumTopicSubject}}

Til næste år skal vi have udskiftet den ene bil.
Vi har været ude og se på en Qashqai og er egentlig ret vilde med bilen.
Nu er jeg så blevet gjort opmærksom på, at den ikke kan trække en hestetrailer med to heste.
Kan det virkelig passe? Der er jo mange forskellige modeller?

Er der nogle af jer der kører Qashqai med hestetrailer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nissan Qashqai og hestetrailer
  • #1   2. maj 2018 tror den max må trække 1800 kg - måske kan den vejes op - men det er jo lige i underkanten, hvis du skal ha 2 store heste med. 2000 kg er vel nærmest det mindste så.
    Har selv tæsket nærmest hele FDM's bilbase igennem forrige år - og der er ikke så mange biler der må trække +2000kg. Vi endte med at købe en VW Tiguan igen. Den første vi havde måtte trække 2200 kg og nuværende må trække 2500 kg.
    Ikke én af "kopierne" må trække tilnærmelsesvis lige så meget smiley

mvh Ponymor smiley

• #2   2. maj 2018 Du er nok nød til at kigge på forskellige moter størrelser og benzin/diesel. Men umiddelbart mener jeg ikke at den kan komme op over de 1800kg.

Hvad vejer din trailer og hvad vejer dine heste, det skal du også have styr på, så du ikke ender med at købe for småt eller noget du ikke har brug for.

Vi har 2 biler, som begge må trække min trailer med 1 hest, C-Max'en kan godt, men S-Max'en har altså lige lidt mere overskud.

C må trække 1475kg og S må trække 1675kg, begger er med en 2l dieselmotor - bare til eftertanke smiley

• #5   2. maj 2018 Min Jetta må tage 1900 kg, og det er bare træls, for de fleste hestetrailere har en totalvægt på 2000 kg smiley

En mini SUV, som en Qashqai er, må ikke trække mere end en hatchback eller sedan, du skal have en rigtig 4x4 eller pickup.

Det har ikke ret meget med motorvolumen at gøre, for totalvægt på krogen er bestemt ud fra bilens konstruktion. Og en mini SUV er jo kun en almindelig personbil.

• #6   2. maj 2018 Jeg har kun fjordheste så det er jo cirka 400 kg pr. Hest.
    Min trailer er sådan en ældre Gaupen, kan ikke huske hvad den præcis vejer, men ved den er "let" smiley

• JLee
    JLee Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 5
    #7   2. maj 2018 Enig med de andre i, at du næppe (uanset motorstørrelse) får en Qashqai til at trække mere end 1800 kg. Hvis du har en letvægtstrailer, kan du dog måske holde totalvægten under det:)
    Vi har selv en Qashqai 1,6 dielsel og ja, det er en fin bil, men vi er dog ikke videre imponerede over dens trækkeevne. Vores anden bil, en Volvo v60 cross country, er langt langt bedre. Der bemærker man stort set ikke, at man har en trailer på, til trods for, at de stort set må trække det samme. Hvis du hyppigt skal køre med 2 heste, skal du måske overveje andre alternativer.

• #8   2. maj 2018 Du er nødt til at gå efter, hvad totalvægten er. Totalvægten på traileren må ikke være højere end totalvægten på krogen, det står i bilens registreringsattest.

Har du kun kørekort til B, altså almindelig personbil, må totalvægten for køretøj og tilkoblingsanordning ikke overstiger 3500 kg.

Alternativt kan man veje traileren ned, men så må man heller ikke læsse den så meget.

• #10   2. maj 2018 Det sammen gælder, hvis man har gammelt b-kørekort. Så må man gerne bruge faktisk vægt på påhæng, men skal selvfølgelig stadig holde sig under 3500 kg.

Og så er det værd at undersøge om bilen kan vejes op. Vi har en Avensis som ved registrering måtte trække 1400 kg. Den blev opvejet til 1600 kg, da vi fremviste registreringsattest på den campingvogn, den skulle trække.

• #11   2. maj 2018 Jeg har en Suzuki Grand Vitara 4x4 og en Variant 2 hestes trailer. Med begge heste når jeg lige under de 1800kg smiley det er dog ikke så ofte jeg kører med begge heste. smiley

Mvh TT

• #12   3. maj 2018 Jeg har den store model. Den må som udgangspunkt trække 1800, jeg har fået min vejet op til 1900. det er nok for mig og to heste.

Jeg er så glad for min lækre bil<3

• #13   4. maj 2018 Sanne: 1800 burde jo også være fin til to fjordheste. Desuden er det sjældent jeg kører med to heste, men vil gerne have muligheden. smiley læste også den var blevet "årets campingtrækker" sidste år, så lidt må den da kunne trække.

Hvad med den et nummer større Nissan X-trail? Nogle der har erfarringer med den?

• #14   29. jul 2018 Det har ikke så meget med bilens HK at gøre, ift hvor meget den må trække.
    Det er konstruktionen af bilen og dens bremser der begrænser vægten på krogen.

Kommentér på:
Nissan Qashqai og hestetrailer

Annonce