{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Holdningsvest {{forumTopicSubject}}

HEY HG smiley

Jeg står lidt og har kig på denne holdningsvest.
Jeg døjer med lidt problemer med min ryg, og har derfor længe haft kig på dem. Men da pengene er små har jeg ikke råd til en dyr en smiley

Nogle der har erfaring med denne? eller en anden der ikke er så dyr? for og imod (også i forhold til holdningsveste generelt)?

http://best2ride.dk/holdningsveste/528-holdningsvest-lang-model.html#/farve-sort/storrelse-m


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdningsvest
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   2. maj 2018 vil vove og påså, at en holdningskorrigerende vest til så få penge ikke er et godt køb smiley

    Smid penge efter en elastik til træning, og styrk din ryg i stedet. den vil takke dig når du bliver ældre.

    også se en holdningsvest som en indspændning til heste. smiley


  • #2   2. maj 2018 Jeg har den og er meget glad for den. De holder dog ikke så længe som de dyre. smiley

  • #3   2. maj 2018 Jeg har en fra PS of Sweden som jeg har på når jeg går her hjemme, indtil jeg får trænet mine muskler op igen.

    Men en holdningsvest skal kun ses som støtte til man får opbygget sine muskler, og ikke som en genvej til bare sidde pænt. Så derfor skal man træne sit core til at blive stærkere så man kan sidde ordenligt uden vesten. smiley


  • #4   2. maj 2018 AMT: problemet er mest overbelastning, jeg er født med skæv ryg, forskudte ryghvivler, og har siden hen smadret både ryg og haleben og har piskesmæld smiley jeg holder ikke til særlig meget før min ryg giver op. Og generelt skal der ikke meget til før jeg ligger ned i smerte. Derfor er tanken en holdningsvest en tanke som støtte for at undgå denne konstante smerte smiley Har allerede elastik til træning, og diverse øvelser fra fys samt trænings muligheder smiley

    Team: jeg vil godt tro de ikke holder så meget, hvor længe har du brugt din? og har du kun brugt den til ridning? smiley

    Simone: Hvad prisklasse ligger den i? den skal også kun bruges til støtte smiley


  • #5   2. maj 2018 Jeg har købt en holdningsvest pga min skæve ryg bla og jeg kan ik holde ud at ha den på. Jeg får sindsyge smerter i ryggen af den. Tror der er forskel på en skæv ryg (forskudte ryghvirvler) og forkert holdning til brugen af de veste. Men det kan også bare være det bare er mig og den vil funke for dig smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   2. maj 2018 Vesten har en "effekt" på dårlig holdning i den øvre ryg.

    hvis man har f.eks. scheuerman kan det give en god mening at bruge den, sammen med kontinuerlig træning. har man der imod f.eks. skoliose, hvor rygsøjlen ryger ud mod siderne, så vil den ikke gavne.

    Men prøv at tag en snak med din fys.
    Måske vil vejen frem være kinesiotape, som kan lægges specifikt til din ryg for aflastning. smiley



  • #7   2. maj 2018 Den hellige: det vil jeg lige tage med mig i overvejelserne smiley

    AMT: jeg har snakket med min fys omkring kinesiotape. Og har haft det på en del gange, uden virkning desværre smiley derfor gik tanken på vesten smiley


  • #8   3. maj 2018 Har du set de t-shirts der findes til at aflaste muskler og hjælpe på holdningen? Har selv en fra myposture.dk og den er jeg rigtig glad for. De har og så en holdningsvest du kan få gratis med hvis du køber for et hvis beløb smiley

  • #9   3. maj 2018 Den fra PS of Sweden koster omkring 550-650 kr. smiley

  • #10   3. maj 2018 Jeg har en diskusprolaps og skolioses og har ingen gavn af vesten.. Jeg har prøvet meget forskelligt men sys det er mere i vejen end til hjælp jeg bruger dog en holdnings korrigerende t-shirt.. Det er ikke fordi den løser problerne men den har en ok støtte de rigtige steder for mig smiley
    Men er overbevist om at det er en temperaments sag smiley


  • #11   3. maj 2018 Maria: nej dem har jeg ikke lige hørt om før nu smiley det vil jeg da lige kigge på smiley

    Simone: mange tak smiley

    Natascha: kan du fortælle mig mere om den t-shirt? smiley


  • #12   3. maj 2018 Det ligner en helt almindelig t-shirt jeg købte min på My posture den sidder meget stramt men er rar at have på i modsætningen til diverse veste og lignende smiley

  • #13   4. maj 2018 Jeg har en t-shirt fra Anodyne som er fantastisk. Den er baseret på kinesiotape, og virker som sådan ikke for at stive ryggen af, men mere for at aktivere musklerne i ryggen/korsettet. I starten er jeg mega øm i musklerne når jeg har den på, fordi mine muskler hele tiden bliver sat på arbejde, og kan kun holde til at gå med den 30 min ad gangen i starten. Har brugt den meget siden jeg fik fjernet blæren (blev åbnet op hele vejen fra skambenet til lige under brystet fordi mine organer lå i vejen), dermed var mine muskler jo skåret over et langt stykke op. Og der hjalp denne t-shirt til at få mere styrke i overkroppen (kombineret med genoptræning selvfølgelig).
    Fås med og uden lynlås smiley
    Den er dyr, ca 800 kr, men den er det hele værd synes jeg. De billigere efterligninger som myposture laver, er desværre ikke noget jeg anbefaler. smiley

    https://www.anodyne.dk/kvinder-og-maend/4-kvinder/52-womens-posture-shirt-20-zipper-sort/


Kommentér på:
Holdningsvest

Annonce