3.090 visninger
|
Oprettet:
Holdningsvesten {{forumTopicSubject}}
Har det med at falde frem under ridning, og har derfor overvejet at købe en holdningsvest. Hvad er jeres erfaringer med disse veste? Og er der nogen slags der er bedre end andre?
Og hvis i har tips eller øvelser til hvordan jeg kan træne en bedre holdning, så modtages de med glæde
Godt nytår
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
der kan være mange muligheder.
hvis det er fysisk, så skal det rettes, og det kan en holdningsvest ikke klare.
er det psykisk (dårlig vane), så er en holdningsvest spild af penge, og kræver "bare" gentagelser, på mindelser og træning
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Sæt dig op. En kost/pind / stiv pisk fra den ene albuebøjning til bag ryggen til anden albuebøjning.
Du får tvunget dig til at sidde korrekt.
Fx 5-30 minutter hver gang du rider.
Det har gjort mirakler for min holdning på under en måned.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Træn din rygmuskler op til at kunne holde dig oprejst. En stærk ryg, gør det alt andet lige meget nemmere at ride hest.
Personligt laver jeg hver morgen rygøvelser, med det ene formål at træne min ryg, således jeg kan sidde rigtigt.
maj 2007
mar 2011
Mvh TT
jul 2015
Som ryttere er vi ret afhængig af nogle velfungerende og veltrænede rygmuskler, ellers kan vi ikke lægge vores vægt præcis der, hvor situationen forskriver vi skal lægge den. Men vil nøjes med at holde den der, hvor vi bruger mindst mulige muskel kræfter på at holde os selv, hvorved noget af den finjustering vi kunne have muligheden for misses.
Dette er vi ikke bevidst om, før vi prøver at have de veltrænede rygmuskler og mærker hvor effektivt det er, at kunne bruge sin vægt hensigtsmæssigt, og uden at vores krop skal arbejde voldsomt for at holde os, og ryggen derved bliver træt.
Derfor er mit råd stadigvæk, træn rygmusklerne op, således de er stærke nok til at holde dig, og du vil kunne ride med en mere fin vægtjustering, end ved at skuldrene er "tvundet" i en bestemt holdning at holdningskorrigerende tøj.
mar 2011
Mvh TT
jul 2015
maj 2007
ryttere er generelt for lade til at gide at træne, og faktisk gøre noget ud af deres egen styrketræning, fordi at deres undervisere glemmer at fortælle at det er ret vigtigt.
aug 2016
Og så er det gratis.
Længe leve den onde pind!
maj 2007
desuden vil du heller ikke få den rette holdning, og du vil låse din krop for meget til at kunne arbejde ordentligt med kroppen.
- så ret dårlig ide
aug 2016
Jeg følte mig ikke låst. Tværtimod var jeg bare ikke længere tilbøjelig til at bøje rygsøjlen, så pludselig brugte jeg vægten korrekt.
Og jeg aktiverede så afgjort nye muskler...
Jeg kunne bare ikke bøje ryggen uden pinden pressede imod bagfra.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Jeg træner ryg hver dag og strækker også ud, da jeg tidligere har døjet meget med ryggen. Tror desværre det her er en vanesag eller noget der skal "kompensere" for manglende balance
Tror jeg venter med at købe en vest. Prøver måske lige pinden en gang hvor jeg ridder nogle af de mere rutinerede heste.
Har i nogle råd til balancetræning? Eller nogle gode videoer?
Holdningsvesten