{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte må man børste halen
  • #1   2. aug 2018 Jeg børster den sådan løseligt igennem, hver gang jeg børster hesten.
    Helt til bunds, hvor ALT bliver redt ud - det sker kun når den bliver vasket.

Grunden til at man siger, at man ikke "må" rede den for ofte, er at halehår er enormt længe om at gro ud, og der trækkes hår ud, hver gang man trækker en børste igennem halen.
    Når man, som jeg, har hårfagre heste, så behøver man ikke tænke så meget over den slags smiley

• #2   2. aug 2018 Jeg børster aldrig hestenes haler igennem. Jeg piller dem med fingrene den ene gang om måneden, de bliver vasket. Til daglig børster jeg kun den øverste del af haleroden let.

• #3   2. aug 2018 En gang hver anden - tredje måned hvor den får en god vask, masser af showshine og så er det ellers masser af tålmodighed

• #4   2. aug 2018 børster ud sådan 1-2 gange om året, men det er ren dovenskab fordi min hest har en gigantisk tyk hale som er filtret 5 min efter den er redt ud.

havde den ikke været bøvlet ville jeg rede den under hver striglning smiley

• #5   2. aug 2018 Jeg børster præcis som jeg har lyst. Nogle gange er der sikkert børster to dage i træk og andre gange seks måneder imellem smiley
    Mine heste er hårfagre og er faktisk aldrig beskidte. Der sidder måske lidt spåneflager eller en lille gren fra tid til anden i halen, men aldrig mudder eller snavs. Jeg har aldrig prøvet decideret at vaske hale på min nye (haft over 5 år), men hun er blevet skyllet over med køligt vand et par gange i løbet af årerne. Den gamle har vist nok fået vasket hale en enkelt gang for mange år siden. Og de har selvfølgelig været våde ved stranden/søen. Hvilket de sjældent er.
    Jeg kan godt finde på at bruge showshine eller lign en sjælden gang.
    Jeg har aldrig tænkt over om man bør eller ikke bør børste hale tit eller sjældent, men det er nok som skrevet længere oppe pga langsom hårvækst at man ikke gør det ofte smiley

• #6   2. aug 2018 Godt med showshine i og så bliver den børstet igennem hver dag/hver gang jeg skal ud og ride - ellers bliver det til dreadlocks smiley
    Har aldrig hørt om at man ikke skulle måtte rede i hesten hale. Man skal selvfølgelig ikke gøre det hvis det ikke er muligt at bruge balsam/show shine

• #7   2. aug 2018 Da jeg selv havde hest: kun når jeg skulle til stævne.

Sidste arbejde jeg havde: alle heste hver dag. Vi kom igennem mange flasker showshine!

• #8   2. aug 2018 Det tager 2-3 år for et halehår at vokse ud.

Jeg tager fat 5 cm fra enden, børster det nederste stykke af halen.
    Flytter hånden til 10 cm fra spidsen, børster.
    Osv.
    Ved at holde over hvor jeg børster, ender jeg med at knække færre hår. Det tror jeg på.

Og så børster jeg ved behov....

• #9   2. aug 2018 Børster hver gang, for at undgå at den filtrer. Der ryger næsten ikke nogle hår ud smiley

• #10   2. aug 2018 Jeg børster halen helt igennem hver dag. En god halebørste og en super-god showshine har været vejen frem her smiley

• #11   2. aug 2018 Når vi "rigtigt" går til ridning på fuld power, så reder jeg den hver dag. Den får et ordentligt skud showshine, så jeg ikke skal trække eller noget, og så en vask 1 gang hver eller hver anden uge. Nu har vi så heller ikke så kraftig en hale, men den er hvid, og meget tydeligt klam, hvis ikke vi fikser den om vinteren smiley

• #12   2. aug 2018 Jeg børster halen, hver gang jeg skal træne. smiley dvs 3x ugentligt, jeg er dog meget sensitiv ift til hvilke børster jeg bruger, da jeg igennem mange år har set hvordan dårlige/forkerte børster gør at man står uden hår... Ligeledes hvis man børster for tit eller for sjældent smiley Jeg gør dog også altid dette, at jeg en gang ugentligt sprayer Baby olie/showshine i man og hale således at det er nemt at rede igennem smiley

Mvh TT

• #14   3. aug 2018 Jeg børster ved behov, men vi har også virkelig fyldig hårpragt her smiley

• #15   3. aug 2018 Jeg børster den hver dag.. Min har også en tyk hale, men kan godt lide at holde den pæn.

• #16   6. aug 2018 Okay, mange tak for alle jeres svar. Kan ikke huske hvor jeg har hørt det med at man ikke må børste den for ofte. Men det har sikkert noget med at halehåret vokser langsomt smiley Tak for alt jeres viden, man bliver altid så klog her inde smiley

Kommentér på:
Hvor ofte må man børste halen

Annonce