{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Jubbbiiiiiii dyrlægeregning på 3000 kr {{forumTopicSubject}}

Jubiiiiii jeg har lige været nede hos dyrlæge og hente min 2 års højt elskede blandingskat Gilbert smiley

Søde rare Gilbert var for 1,5 måned siden hos dyrlægen, da dyrlægen opdagede at han havde tandkødsbetændelse - og mistanken gik på at det var FORL han var ramt af - en sygdom hvor tænderne bliver angrebet af kroppen, og smuldre. smiley
Det er der ingen kur imod - man kan kun fjerne de angrebne tænder, og derved sørge for at katten ikke har tandpine.

Gilbert blev indkaldt til at skulle bedøves, få taget Rgt-billeder af tænderne, samt ultralydsrenset tænder, og alt efter hvor mange tænder der skulle fjernes ville det formenligt ende på 8-10.000 kr alt i alt. smiley

Kæresten og jeg holdt familieråd - og da Gilbert er en fantastisk kat, ja så måtte sommerferien holdes hjemme smiley

I dag var så dagen hvor Gilbert blev kørt til dyrlægen - og de lovede at ringe når de fik taget Rgt, så vi kunne forberede os på hvor mange tænder der skulle fjernes.
STOR var lykken, da en glad dyrlæge kunne ringe og fortælle, at hans tænder var i fin stand - ingen tegn på FORL smiley
Formentlig er han lidt presset i immunforsvar, hvilket kan ses hos unge katte, og derfor har han lidt tandkødsbetændelse.

Så nu efter en regning på 3000 kr for bedøvelse, ultralydsrens og årlig vaccination, fodertilskud til at booste immunforsvaret OG en tandbørste samt tandpasta med kyllingesmag, så har vi dejlige Gilbert hjemme igen - klar til at fange mus og mosegrise igen smiley

Utrolig så glad man kan blive for en regning på 3000 kr smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jubbbiiiiiii dyrlægeregning på 3000 kr
  • #1   8. aug 2018 Nøj hvor fantastisk for Jer smiley dejligt at høre smiley
    Jeg er overhovedet ikke så heldig for tiden.. smiley

    Mvh TT


  • #2   8. aug 2018 Helt indtil du skrev "sørge for at katten ikke har tandpine", troede jeg, at der var tale om en "blandings-skat" (jeg syntes dog det var et underligt udtryk!) og tænkte på om du mon havde fået en ny plag..... smiley

    Det var godt, at Gilbert ikke fejlede noget alvorligt! Ja, når man regner med en rigtig dyr regning, så bliver man glad, hvis den er knap så dyr alligevel - det kender jeg alt til! smiley Men man gør det jo for sine dyr alligevel, utroligt hvor meget sådan nogle små pelstotter kommer til at betyde, når man går op og ned af dem hver dag smiley smiley


  • #3   8. aug 2018 Hæhæ blanding-skat - jo han er nu en lille skattemand smiley

    Det er ikke sådan, når man ikke plejer at skrive om katte - så er det oplagt,at det måtte dreje sig om en plag smiley

    Jeg havde rent faktisk en plag i handelsundersøgelse forleden dag - men nej han gik desværre ikke igennem til mit brug smiley Så jeg nøjes med de to gamle drenge på folden.

    TT hvad sker der med dit mangel på held ?

    Mvh Charlotte


  • #4   8. aug 2018 Skulle tjekke op på mine sadler.. Dressur sadlen passer ikke Tindur i bommen trods tidligere anbefaling... Nuverende sadelmager siger at tidligere ikke kan sit kram på denne model i hvert fald.. så skulle spring sadlen efter ses. Den er skæv i stopningen da jeg tydeligvis er skæv.. Højst sandsynligt behov for ny sadel.. Også skal jeg i behandlinger hos Kiropraktor og div... Jeg skulle egentlig have ny hest.. Nope.. Ikke nu.. Nu er jeg heldig om jeg stadig har penge til videreuddannelsen af Rocky smiley
    Snøft smiley
    Hver gang jeg begynder at have lidt ekstra penge.. Så sker der noget.. smiley

    Mvh TT


  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #5   8. aug 2018 smiley dejligt at det gik godt smiley katte er bare skønne

  • #6   8. aug 2018 Er jeg den eneste der troede det var en pony, indtil jeg læste de sidste linjer med at fange mus? smiley

  • #7   8. aug 2018 TT ej hvor trælst at det hele lige skal ramle på en gang smiley Heldigvis kan der da gøres noget ved både sadel og forhåbentlig ved din skævhed også.

    Ja jeg kan godt se at ordet 2 års indikerer noget helt andet end en stor hankat smiley Jeg tror dog ikke, at en hest ville sige tak til tandpasta med kyllingesmag smiley

    Mvh Charlotte


  • #8   8. aug 2018 Endda selvom der blev skrevet kat, tænkte jeg bare kat 1, 2 eller 3'er pony smiley

  • #9   8. aug 2018 Jeg troede også det var hest næsten indtil billede smiley smiley smiley smiley

    Men du har så evigt ret i at dyrlægeregninger også kan være gode. Dem jeg opstalder hos og andre opstaldere fangede lige at min hest havde alvorligt ondt i mavsen søndag. Heldigvis kaldte de lynhurtigt dyrlæge og vi slap med lidt smertestillende og muskelafslappende. Beløbet kender jeg ikke endnu, men pyhhh havde de ikke set det, så havde det nok været langt værre smiley


  • #10   8. aug 2018 Kat 1-2-3 havde jeg ikke lige tænkt over - sådan er det når man aldrig ha4 haft pony smiley

    Øj Karen H - fedt med gode opstaldere og staldudlejer, at de fanger din hest har det skidt, før det udvikler sig til noget alvorligt - god bedring til hesten, håber detvar en engangsforeteelse.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Jubbbiiiiiii dyrlægeregning på 3000 kr

Annonce