{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.227 visninger | Oprettet:

Krop-umulig kropsform og tøj {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, handler dette om tøjstil og kropsform.

Ja jeg ved det er et noget uortodoks emne her på Hg, men da der er et hav af kvinder er det jo et ekspertpanel .

Jeg har utroligt svært ved at finde tøj der sidder pænt og endnu sværere ved at finde ud af hvad kropsform jeg har.

Så her kommer lidt om mig så i ved hvad i har at arbejde med.

Jeg er 1,66cm høj men det er ret uheldigt fordelt.
Vi starter fra toppen.
Jeg har tendens til dobbelthage på trods af jeg ikke er rigtig buttet. Jeg har en lang og slank hals.
Brede skuldre, bred brystkasse , mellem til små bryster, ikke for meget talje, gravidtyk på maven og dæller over/på hoften, semibrede hofter, store inderlår , kalveknæet, og ellers slange ben.
Jeg har meget slanke knogler og slanke underarme men er blevet slap i kødet pga manglende motion, graviditet for 6 år siden, og rider ikke mere.
Ved ikke om det har betydning men vejer omkring 70 kg .

Ja det er planen at komme igang med træning igen og at omlægge kostvanerne så "dunken" bliver mindre.

Hvilken form har jeg? Hvad kan jeg gå i og hvad skal jeg undgå ?

Før graviditet var min krop meget slank og firkantet og skuldrene var bredere end hofterne og taljen ikke eksisterende. Nu er hofterne lidt bredere og dermed bedre harmoni.

Men ja hvad kan jeg have på mens jeg taber mig?

Jeg indsætter nogle mål her.

Skuldre: 42cm
Bryst: 97cm (omkreds)
Talje: 90cm
Hofter: 102cm
Lår: 60cm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krop-umulig kropsform og tøj
  • #1   20. aug 2018 Meget ærligt og en masse rod

    profilbillede
  • #2   20. aug 2018 Og den anden side

    profilbillede
  • #3   20. aug 2018 Du skal starte med at tage den kølle, du slår dig selv i hovedet med, og sætte ild til med en flammekaster.
    Og så bagefter smider du modebladene ovenpå.

    Jeg studser over, at du ikke et eneste sted bruger rosende ord om dig selv? Er det sådan du ser? Intet at rose?
    Du har en almindelig kropsform. Derfor har du ingen fancy ord. Middel ernæringstilstand.
    Brug lidt tid på en aktivitet, der får dig til at smile, så vil du se almindelig, brandgodt ud.


  • #4   20. aug 2018 Hej søde storm smiley Dejligt at "se" dig her inde smiley
    Et par flotte billeder, og du har vidst tabt dig siden sidst smiley
    Man kategoriserer kvindekroppen i to forme. Æbleformet - De der har mere på overkroppen end underkroppen. (Brede skuldre og bryster man kan se, og smallere hofter og lår)
    Pæreformet - De der har mere på underkroppen end overkroppen (store lår og numse, forholdsvis små bryster (nogle er jo alligevel heldige og har lidt) og smalle skuldre.
    Du er Æbleformet vil jeg påstå smiley
    Hvis jeg var dig, ville jeg fremhæve fordelene (underkroppen, jeg misunder altid de der ikke har så store lår som mig selv smiley )
    Ved at gå i nogle flotte jeans, også en top der er A linjet så den fremhæver bryster men skjuler mave (elsker selv de toppe) også en Cardiganjakke hvis det er lidt køligt smiley
    Håber du kunne bruge det til noget smiley

    Knus TT


  • #5   20. aug 2018 Du har flotte ben og en velformet røv, så jeg foreslår sådan noget som højtaljede bukser der går op over "damedellen" på siden. Rigtig mange vælger lavtaljede bukser og faktum er bare at man ikke skal have meget hud på siden for at det ser ud som om man har en delle der.

    Jeg "tabte" 10 kg ved at tage tøj på der passer. Det fik jeg hjælp til i en forretning af en sød ekspedient og min mand som fik udfordret mine idéer om hvad jeg ser godt ud.

    Stramme bukser og en lidt løsere top er i hvert fald hvad der fungerer for mig, og jeg er noget større end du er smiley


    Personligt synes jeg du er en flot kvinde. Din mave ser altså mere oppustet end gravidtyk ud. Har du prøvet at lege lidt rundt med kosten og se om det hjælper? Min mand er laktoseintolerant og får han laktose ligner han hurtigt en der er gravid. En kost med højt glutenindhold fungerer han heller ikke godt på.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   20. aug 2018 Jeg kan slet ikke se de problemer du omtaler.

    Din mave er oppustet ja, men du har en pæn slank krop.

    Det eneste jeg nok ville undgå - så længe at din mave er oppustet, er overdele som strammer ind lige under brystet, for det vil nemlig kunne få dig til at syne gravid.

    Men du har altså en pæn krop, smiley Alle de trælse ting du nævner, kan jeg slet ikke se. smiley

    Du skal ihvertfald være glad for din krop


  • #7   20. aug 2018 Altså, hvis tøjet ikke sidder, fordi maven er for stor, brysterne for små eller der er for mange deller, så er der tre muligheder:
    1) lov dig selv at træne hver dag fra nu af, spise sundt, ingen slik, kager og sodavand osv.
    2) betal dig fra at få en kirurg til at fikse det, du synes er galt.

    Begge dele har ulemper. Det er enten dyrt eller svært/urealistisk at holde ved (Og du ser jo i øvrigt ikke tyk ud, så selvom man sikkert kan stramme op godt og her, så har du jo stadig den grundlæggende facon, som du lyder utilfreds med). Det bringer mig til mulighed nummer

    3) lær at sy dit eget tøj og at lave de rigtige tilretninger til netop din facon. Når tøjet sidder rigtigt, så blver den ekstra delle mindre iøjnefaldende og ved at vælge de rigtige former på tøjet kan man også få få kroppen til at fremstå "bedre" smiley
    Bonus er, at du får lov at holde af den krop du har, og så må tøjet tilpasse sig kroppen i stedet for omvendt smiley


  • #8   20. aug 2018 Hej. Jeg synes, at du skal huske på, at du er smuk og unik. Det lyder som en kliché, men det er du. Jeg håber du for en dejlig dag.

  • #9   20. aug 2018 Jeg vil lige understrege at bare fordi jeg ikke skriver rosenrødt er det ikke ensbetydende med at jeg er utilfreds ? Jeg sætter bare faktaerne op

  • #10   20. aug 2018 Doktor WHO

    Jeg kan godt lide din direkthed men ja jeg hverken banker mig selv i hovedet eller er utilfreds, jeg er bare lidt lost hvad tøj angår. Jeg har aldrig gået op i mode og snit og har derfor ikke den mindste anelse om hvad jeg er..
    og jeg kan bare se at mit tøj sidder træls og at jeg ikke føler mig tilpas i den stil jeg nu kan bære?


  • #11   20. aug 2018 Doktor WHO

    Og mht en aktivitet der gør mig glad er det desværre ikke muligt. Jeg har aldrig interesseret mig for andet end hest og det er pt ikke en mulighed. Jo jeg elsker at læse men det får man ikke motion af.
    Jeg er gammel fitness nørd og har altid elsket at bruge kroppen fysisk. Men ja jeg er blevet doven og ømskindet og gider ikke betale for et fitnesskort jeg ikke får brugt.
    Jeg ved det er kosten der skal ændres og det er bare røv surt.. jeg er ikke den store madfan og er kræsen og det jeg bedst kan lide skal jeg holde mig fra eller skære voldsomt ned på. Det er sgu er surt liv synes jeg


  • #12   20. aug 2018
    Hvis du er i tvivl, så gå ind i en tøjforretning og få hjælp - dog ikke lige h&m.

    Du er ganske normal i form, så det er helt muligt at hitte noget du kan gå i - hvad det er, kommer an på hvad du er til. At sige du skal gå i det ene eller andet, duer jo ikke hvis du aldrig kunne finde på og gå i det.

    Tøjforretninger hjælper gerne, selvfølgelig vil de gerne sælge deres tøj men jeg har også oplevet dem foreslå noget andet som passer bedre, hvis man selv har fundet noget der er helt træls.


  • #13   20. aug 2018
    Hvis du iøvrigt er ok med grøntsager, så prøv og kig på Sense - det er ikke en kur men en kostomlægning. Hvor man kan passe sådan cirka alt mad ind.

    Basis i det er 2 håndfuld grønt, en håndfuld protein og en håndfuld stivelse til hvert måltid + 1-3 spiseske fedt og 3 måltider om dagen med det. Hvad der går ind under hvad ( fx er avokado, nødder og meget mørk chokolade fedt ), det kan man lære på facebooksiden, på hjemmesiden eller ved at købe en bog.

    Det er ganske let og kræver ikke, at man holder sig væk fra bestemte madvare, men bare det at man spiser det man hele tiden har spist men tilpasset modellen med håndfulde så fx kan det være man skal tilføje nogle grøntsager eller fjerne noget stivelse.

    Jeg er über kræsen og kan få det til at passe ind ( og vild med stivelse i rå mængder ).


  • #14   20. aug 2018 Jeg har fået det råd at bruge højtaljede bukser og bruge V snit i bluser og at de skal ned i buksen.

    Allerede der stejler jeg totalt for jeg synes det er SÅ GRIMT!!
    Og jeg har overhovedet ikke selvtillid nok til at vise min nederste del af maven frem og må indrømme jeg synes shapewear er tisse dyrt..

    Jeg er til klassisk stil med spadserdragt og jakkesæt.. men så taler det hele pludseligt i mod de råd jeg får om at undgå jakker pga skuldrene, og ingen knapper på maven da det henleder opmærksomheden på netop den

    Armen altså.. ja jeg er sgu forvirret


  • #15   20. aug 2018
    Men hvis du ikke har selvtillid til tøj der klæder din pasform/kropsform, hvorfor så ønske råd omkring det? smiley Så er der vel ikke noget at være forvirret over, din tøjstil er som den er, fordi du ikke tør nyt.

    Det har taget mig evigheder at bevæge mig væk fra kun mørkt tøj, nu har jeg da endelig fået proppet nogle blomster og mønster ind. Jeg har ikke manglet selvtilliden men jeg har manglet evnen til at kunne se det klædte mig, at det var pænt og jeg har ønsket at falde i et med mængden istedet for at folk kunne få øje på mine bukser.


  • #16   20. aug 2018 Har været på Sense..
    første gang gik fint i 2 mdr og ja jeg tabte mig og fik det skønt.
    Men jeg gik totalt sur i at æde kaninføde 3 gange om dagen. Og ja endda 2 gange. Og jeg er ikke specielt vild med at bruge tid på at smøre mad eller lave det midt på dagen. Så jeg undværer hellere helt .. så ja det er ikke vejen for mig. Men jo det virker da. Men sådan et liv gider jeg ganske enkelt ikke.. grøntsager og salat er skønt .. som tilbehør.. og jeg er af den gamle skole og ELSKER kartofler, ris og brød og skal begrænse det . Og ja jeg har prøvet at spise en hel dåse makrel på et stykke salat. Aldrig har jeg da været så tæt på at Kaste op.


  • #17   20. aug 2018
    Så er det da godt at man kan forberede sig til en uge ad gangen, hvis man ved man ikke får tingene gjort ellers - min mor laver ting til nogle dage ad gangen fx tærte der kan bruges til middagsmad ( inkl. grøntsager og protein ), skære gulerødder en gang om ugen så de bare står klar osv.

    Men hvis man heller ikke gider gøre den indsats så må man affinde sig med tingene istedet ;).

    Jeg er også super doven - så jeg ser også ud som jeg gør og det er et under jeg ikke er større med det jeg indtager, jeg kunne godt være åleslank hvis jeg gad, men det gør jeg ikke - så jeg har accepteret at jeg har den form jeg har. Hverken tyk eller tynd, men perfekt som den er :).
    Og dermed også accepteret at jeg kan se skide godt ud i noget, der understreger de styrker min krop har.


  • #18   20. aug 2018 Hvis du bare satte fakta op, så burde du have både fordele og ulemper med.
    Det er det jeg personligt studser over.
    Hvis du opsummerer fakta og har en gennemsnitlig krop set med egne øjne, havde jeg forventet lige dele ris og ros.
    Set udefra, er det nemt at se fordele.

    Smukt tøj handler om at sætte ord på hvad vi kan lide, og fremhæve det.
    At tøjdesignerne siges at være til mænd, og derfor designer til en drenget version af kroppen, lider vi alle af. Eller, forstyrrede versioner af kvindekroppen..
    Så, ja, vi kan ikke bruge modeblade. De er omtrent lige så realistiske som marvels superheltefilm...

    Men helt ærligt, hvem kæler for synssansen?
    Set med mine øjne er det folk med god hud, lidt sportstrænet figur og middelslanke.
    (Du må gerne føle dig ramt. Jeg er dårlig til at give ros, men god til at være ærlig.)

    Jeg kender dig ikke nok til at gennemskue, hvad du føler dig godt tilpas og hjemme i. Hvad får dig til at stråle? Sæt ord på, hvad du kan lide..


  • #19   20. aug 2018 Krikken.

    Nej jeg har ikke selvtillid til det tøj der efter sigende skulle klæde mig?


  • #20   20. aug 2018
    Så svare du lidt på dit eget spørgsmål
    " Men ja hvad kan jeg have på mens jeg taber mig? "

    Når du ikke har selvtillid til at have noget på der klæder dig, som er det du gerne vil have - noget der klæder dig/din form, så er det svært at komme med nogle råd udover.

    Tag noget på du har det behageligt i og vær ligeglad med hvad andre synes og accepter at du har det godt sådan - eller tag noget på der klæder dig og bliv overrasket.


  • #21   20. aug 2018 A S:
    Det kan være at livsstilen "Sense" kunne være en god ting for dig.
    Jeg døjede selv med oppustet mave og havde fedt siddende alle de forkerte steder.

    Jeg hoppede på sense for 2 måneder siden og har smidt 5 kg.
    Jeg føler ikke jeg lever sparsomt men har ændret nogle kostvaner der gør jeg ikke er oppustet længere, og det er nemt at holde fordi jeg stadigvæk i weekenden godt må få slik og til hver af mine måltider må jeg spise chokolade hvis jeg vil (2 stykker af 70%) smiley

    Så en helt igennem fed livsstil som jeg elsker.

    Med hensyn til tøj så syntes jeg det er svært.

    Da jeg døjede lidt med vægten valgte jeg trøjer der gerne var lidt nedringet så jeg stadigvæk følte mig feminin, men stadigvæk løse omkring maven så man ikke kunne se dællerne smiley

    Pas på med højtaljede bukser. Nogle af dem har en underlig afslutning så når du sidder ned vil den stramme lige midt på maven og få det til at ligne man har 2 tykke maver i stedet for kun en smiley


  • #22   20. aug 2018 Doktor WHO

    Hihi jeg synes slet ikke der er noget negativt?
    Og jeg skriver da netop at jeg har en lang slank hals, slanke underarme, slanke ankler ? Det er da positivt ?

    Jamen jeg er faktisk helt uroligt gammeldags. For jeg synes helt klart at kjoler er det flotteste.. både renaissance kjoler og swing fra 50'erne men ja så meget ønsker jeg heller ikke at stritte udenfor .

    Jeg har sol sagt førhen aldrig gået op i mode og gør det stadig ikke. Men ja jeg kan godt lide at være elegant, stilren og feminin.
    Og hvis det skal være bukser er jeg mest til slimfit jeans eller habitbukser.

    Og ja jeg får at vide det sidder pænt . Men helheden går i stykker når vi kommer til overdelene. Jeg kan godt lide turtleneck netop fordi jeg faktisk kan bære det. Men kun til under barmen så kikser det med maven. ( billederne er taget på en god dag) og jeg kan godt lide lange skjorter der dækker måsen men så ligner jeg en hybrid mellem en tank og en gravhund. smiley det bare ikke skide fikst altså . Som sagt har jeg aldrig rigtig tænkt over mit tøj fordi jeg faktisk kunne bære det meste, men ja nu ser det bare noller ud.
    Og ja så har det meste af min garderobe tilhørt en eller to før mig .. det gør også at der mangler lidt pasform og stil


  • #23   20. aug 2018 Bettemus

    Ja Sense virker . Jeg tabte mig også 5 kg på de to måneder, og ja kom af med oppustethed og træthed. Men jeg hadede det hele vejen..

    Min kræsenhed er ikke fordi der er meget jeg ikke kan lide. Men jeg ved ikke noget værre end at spise det samme to dage i træk.
    Sidst jeg lavede en broccolitærte måtte jeg smide over halvdelen ud fordi jeg ikke kunne få mig til at spise den kold eller opvarmet .

    Jeg kan ALDRIG bestemme mig for hvad jeg har lyst til og det ender altid med et kompromis. Og det giver et mega surt billede af hvad mad er.
    Jeg er typen som elsker at kredse for mit aftensmåltid. Og når jeg siger kredse så mener jeg oftest et sublimt stykke kød, gerne bagte kartofler, en fed og lækker bearnaise sauce og grøntsager.. og i de 2 mdr jeg sensede fik jeg et voldsomt antiparti for salat..
    jeg elsker som sagt makrel . ..... på rugbrød... med masser af kerner og uden smør.. og hvis du senser kan du sagtens se problemet der.
    Jeg elsker avocado, nødder, salatost, smøreost, leverpostej, osv.. you see My point.. alt det jeg begrænse. Og nååååe ja så er jeg colaholiker og har været i 12 år og drak ikke en dråbe på Sense. Jeg har aldrig været så hungrende efter slik og søde sager som der..


  • #24   20. aug 2018 Faktisk undre jeg mig ofte over at jeg synes andre som er fyldigere end jeg bære tøjet så meget flottere?
    Og jeg falder uden for kategori netop at de typer der findes .

    Æble
    Pære
    H eller stolpe
    Omvendt trekant
    Timeglas
    Osv
    Der er altid et af kravene jeg ikke opfylder og dermed er rådet ubrugeligt.
    Jeg har stolpeform efter min bedste overbevisning og rådene er hver gang fremhæv de lange ben ? Amen come on!! Jeg har jo ikke lange ben..


  • #25   21. aug 2018 A S:

    Okay kan godt se at sense så ikke er det rigtige for dig. Jeg er også mega kræsen og har aldrig brudt mig om grøntsager, så jeg troede ikke på sense, men er blevet total fan smiley

    Men helt fair at det ikke virker for dig. Sådan er vi jo forskellige og en livsstil man syntes er nedren den kan man ikke holde fast i smiley

    Med hensyn til at du syntes at større piger har tøj der sidder bedre, handler ofte om hvordan deres kroppe er skruet sammen og om de forstår at klæde sig.
    Hvis man har et brystparti der er større end sin mave så kan du skjule rigtig meget, frem for os hvor maven stritter frem nærmest uanset hvad man tager på smiley

    Jeg tror ikke det som sådan handler om for dig at finde din form, jeg tror det handler om at finde din stil. Folk komprimere for deres krop på mange forskellige måder.
    Nogen går i hættetrøjer der er en størrelse for store og andre sørger for at det bare sidder lidt løst på maven.

    Vi kan komme med rigtig mange råd, men det eneste jeg tror der vil virke er at du kommer ud og får prøvet en masse tøj og finder din egen stil.
    Evt brug tid på at kigge på dine veninder. Hvordan klæder de sig?

    Jeg udvikler rigtig meget tøjstil når jeg er sammen med folk jeg syntes klæder sig godt. Så kigger jeg meget på hvilke udskæringer de vælger, hvor stramt det sidder osv smiley

    - og jeg er bestemt heller ikke blank for at tage en af dem som klæder sig godt med ud st shoppe og så lade dem finde tøj til mig.
    Der har jeg før fået noget fedt med hjem som jeg aldrig selv ville have prøvet smiley


  • #26   21. aug 2018 Storm - Nu har vi jo mødt hinanden nogle gange smiley og ja.. Afslappet tøjstil, det må man sige at du har. Denne stil gør dog overhovedet ikke noget positivt for dig, dog er det nok heller ikke meningen smiley
    Du siger du godt kan lide slimfit bukser! BRUG DE!
    Og toppen kikser.. Har du forsøgt A linjet toppe der IKKE skal ned i bukserne?
    A linjet topper skjuler nemlig maven. Jeg elsker de! smiley Har især en gammel slidt gul en jeg ikke rigtig nænner at skille mig ad med smiley
    Det er denne type toppe jeg taler om, der du også nok vil se hammer godt ud i smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #27   21. aug 2018 Meget handler om portionskontrol. Jeg er også i gang med at smide et par kg der er kommet på de seneste par år. Jeg har smidt de første 4 på en måned uden at gøre ret meget andet end kun at lave EN passende portion mad. Jeg spiser det meste, dog er sodavand og slik skåret helt væk.
    Jeg får cirka 14-1600 kalorier om dagen (Og det giver faktisk plads til et stykke kage eller en lille marsbar eller hvad man nu er til af og til). Heraf en god del kød og fisk.
    Jeg undgår ikke hverken ris, kartofler eller andet i den dur, så kræsenhed burde ikke være et problem.
    Den store forskel her er sådan set bare, at alt mad er portionsanrettet, så der ikke mulige ryger en ekstra portion med, når noget smager godt.
    Og jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg gør, når de sidste par kg er smidt, for så skal der jo flere kalorier ind, men synes jo jeg er helt og aldeles mæt med det jeg får, jeg bruger ikke fedtfattige alternativer osv. Så må jo se, om der kan siges en snack mere ind i løbet af dagen.


  • #28   21. aug 2018 Hvad med replum toppe? De skære ca midt på maven og fraire så ud så du for en illusion af en mindre talje med mere fokus på røven

  • #29   21. aug 2018 peplum*

  • #30   21. aug 2018 og så kommer du netop af med det på maven du er træt af.

  • #31   21. aug 2018 Hahahahaha team tindur

    Amen Karita for Søren. Det tøj du har set mig i er jo staldtøj. Kun beregnet til at holde varmen i og aldeles ikke min stil ...

    Ja jeg har luret på den type top men hvad så med dem med lange ærmer?
    Jeg hader vinteren fordi jeg pisse fryser altid og vil gerne have varme bløde lækre striktrøjer på og nogle af dem de sidder pænt nok, men ja andre der ligner det min mave er dobbelt så stor .


  • #32   21. aug 2018 Bettemus

    Jeg prøver netop at se hvad jeg synes andre er pæne i.
    Og ja jeg har aldrig haft problemer med at finde noget der er okay pænt,
    Men den form jeg har nu den kender jeg ingen andre der har. Og når jeg prøver noget af det der sidder så flot på andre ligner jeg en lille prop


  • #33   21. aug 2018 Michelle W

    Det er også det jeg har forsøgt mig med siden jeg droppede Sense, men ja jeg holder vægten .

    Og jeg ved jeg skal under 1400 kalorier om dagen og jeg ved jo godt hvad der skal til, men jeg har også en mand som er lige så glad for mig og han er ikke så motiveret som jeg så han spiser hvad han har lyst til og ja så får jeg jo også trangen ..
    vi skal flytte inden længe og vi har aftalt at vi virkelig vil ændre vores liv når vi er flyttet og så tænker jeg egentlig det kommer af sig selv, men ja det sker jo ikke over en nat, og det tøj jeg har nu sidder rædselsfuldt på mig, men jeg kan ikke holde ud at have noget der strammer på maven på . Og jeg har desværre kun højtaljede bukser og som en skrev så danner de en ekstra delle over linningen og det ser også dumt ud .


  • #34   21. aug 2018 Og generelt til jer alle så takker jeg meget for de gode råd

  • #35   21. aug 2018 Ud over at det er s...irriterende at skulle have læsebriller, så elsker jeg at jeg er blevet +45 år smiley

    Jeg er nemlig nået til den alder, at ja det hænger lidt, og ja der er da en delle på mave og elskovshåndtag på hofterne, rynker hist og pist og håret er mere grånende end smækkertbrunt - MEN jeg har aldrig nogensinde haft det så godt i min krop som nu smiley

    Mode er fint, og ser oftest kanongodt ud på yngre kvinder - jeg har luret hvad der ser bedre ud på mig, og hvis moden ikke passer til mig, så må jeg snuse rundt efter noget tøj, som får mig til at føle mig godt tilpas smiley
    Jeg har nogle farver, som jeg foretrækker - og nogle snit som plejer at være flatterende for mig. Jeg kan i perioder shoppe tøj i lang tid uden at købe noget, for så andre tider købe en masse....hvis det klæder mig.
    Jeg prøver gerne forskelligt, moderne og smart tøj, også selvom jeg tænker på forhånd at neongul næppe er god til mig, men lets give it a try.
    Jeg har lært, at visse tøjfirmaet laver tøj som passer mig godt - så dem sørger jeg altid for at tjekke af.

    Og så er der altså noget med folk som hviler i sig selv - du ser ikke at de vejer lidt for meget, eller har rynker eller mummytummy smiley

    Hvordan kan man så hvile i sig selv - ja det er jo nok noget med at aksepterer, at jeg fx elsker min store røde entrecote og en god flaske vin fredag aften. Hvis den glæde jeg har ved at sidde sammen med min højtelskede mand gør at jeg får en delle på maven - så er det da sørme en glædes-/lykkedelle, so jeg kan være glad og stolt af smiley

    Jo jo jeg bryder mig fx ikke om sodavand, så det sukker skær jeg nemt væk. Og jeg kan godt tirsdag spise en smule grovpasta med asparges og laks, fordi det er sundt og fornuftigt.....og fordi det er hurtigt at lave så jeg kan komme ud at ride smiley
    Jeg tager altid trapperne lige meget hvor jeg er, og parkerer gerne lagt væk for at kunne gå mest muligt.
    Man kommer nemlig aldrig til at se mig med løbesko, forfølgelse en drøm om et halvmaraton - så hellere gå tur, lede efter svampe i skoen, fiske østers i Limfjorden ect.

    Så nej du behøver ikke at gå på alverdens Kure, nej du behøver ikke forsage din yndlingsmad, nej du behøver ikke ræse rundt i et fitness center - men du skal sørge for først og fremmest at gøre det som gør dig glad for dig selv.

    Mvh Charlotte


  • #36   21. aug 2018 Charlotte M


    TUSIND TUSIND TAK!!!!

    du ramte nemlig lige sømmet på hovedet for nej, det ikke tøjet der gør min mave stor, men alt mit selvhad og kritik som jeg heldigvis endelig får professionel hjælp til at håndtere. Men ja jeg ønsker at vær mit tøj med min forhenværende selvtillid og værd. Og det er svært når man kun kan sammenligne med fortiden. For jeg ELSKEDE min krop ud over alle grænser førhen
    Og ja jeg er desværre skruet sådan sammen at alle andre må gerne være bløde og runde men ikke mig. Jeg synes kvinder med bløde former er vanvittigt smukke . Men jeg er ikke en af dem.
    Men jeg er dog nået så langt at jeg sagtens kan se de positive ting ved at have fået lidt mave og håndtag . For det gør mig mere feminin end jeg så ud før. Men ja det er svært at ændre syn på sig selv når man før ikke ejede et gram fedt nogle steder, alle muskler var nydeligt markeret uden at være store, og min mave var flad som en pandekage. Ikke engang den super sexede lille bule på underlivet havde jeg.. så ja hjernetræning og produktiv tænkning er vejen frem i know. Men åhh hvor er det svært..


  • #37   21. aug 2018 A-S - du skal IKKE nødvendigvis under 1400 kalorier. Faktisk anbefaler diætisterne hvor jeg arbejdet, at man aldrig går under 1300 kalorier, selvom man er på kur, for så tror kroppen der er mangel på mad, og derfor bliver det faktisk sværere at tabe sig.

    Nu aner jeg jo ikke hvor aktiv du er, men hvis du er helt normalt aktiv, burde et sted omkring 1500 kalorier ikke være helt skæv for at smide lidt kg. Og er du ligesom jeg, for doven til at tælle kalorier i diverse opskrifter, så googler man jo bare opskrifter, hvor der et angivet kalorier pr. portion. Jeg regner 400 kalorier pr hovedmåltid, og så har jeg 200 kalorier at snacks for (om du snacker sødt eller sundt er jo helt op til dig. 200 kalorier er nok til et par p-tærter e.i.). Hvis jeg rent faktisk også har bevæget mig lidt efter arbejde (Og det har jeg jo som regel), ja så kan der også snackes for lidt mere - så er det bare med at overveje, om dem marsbar rent faktisk er den ekstra gåtur være smiley

    Jeg gider ikke lige, hvor man ikke må spise dit og dat og hele tiden skal være afholdende fra et eller andet. Jeg vil kunne spise alt det, jeg synes smager godt, er ikke gluten- eller laktoseforskrækket osv. Det handler bare om det der med bevidsthed om, hvad der puttes i munden og passende portioner.

    MEN jeg synes lige, jeg vil gentage, at du altså ikke ser ud til at trænge til noget videre vægttab. Ja, der kan nok strammes op godt og her, det kan der på de fleste af os. Men det er næppe et par kg på vægten, der gør hele forskellen for dig.

    Jeg er i øvrigt også indehaver af en krop, der er helt pjattet med at lægge fedt på maven. Sådan er der jo bare nogen af is, der har det. M0ske lidt opstramning af mavemuskler kunne gøre noget, men er sig for doven til ret mange mavebøjninger, så lever med topnavne og syr mig nederdele der har pasform til maven, så ses den ikke så tydeligt smiley


  • #38   21. aug 2018 Har fået mit BMI målt ved lægen og jeg skal tabe ca 14 kg. Det er min ideal vægt . Men mit mål er 60 kg .
    Jeg er desværre sygemeldt igennem længere tid og laver ikke noget som helst andet end når jeg træner lidt. Mine mavemuskler er utroligt stærke stadigvæk heldigvis, men ja lår og balder er blevet slappe og skal strammes op igen.
    Jeg har mistanke om at være intolerant overfor gluten da jeg desværre bliver meget dårlig og får slemme mavekneb når jeg har spist brød og pasta..


  • #39   21. aug 2018 Og på 1600 kalorier tager jeg på. smiley

  • #40   21. aug 2018 Kalorier er ikke bare kalorier.

    Du kan spise 1500 kcal og tage på. Og du kan spise 1500 kcal og tabe dig. Det kommer ant på hvad kalorierne kommer fra.

    Der var et program engang hvor en person skulle skifte sin varrierede kost på 2000 kcal ud med en usund kost på 2000 kcal.

    Han tog ret meget på, og da han gik tilbage på sin gamle kost så tabte han sig igen smiley

    Så kalorier er ikke bare kalorier som man troede det var engang smiley


  • #41   21. aug 2018 Nej det ved jeg. Som tidligere fitness mongol har jeg helt styr på forbrænding og kalorieindtag samt mættede og umættede samt igen flerumættede fedtsyrer og hvor jeg får hvad fra. Men nej det er meget stor forskel

  • #42   21. aug 2018 Er det ikke en mulighed fx. at gå ture, svømme e.l.? Altså ikke-slidsom, moderat motion?

    Ang. antal kalorier, så er der forhåbentligt ikke nogen, der siger man bare kan hælde junk i hovedet, så længe det er under kaloriegrænsen. Min pointe var, at med 3 fornuftige hovedmåltider, så er der også plads til lidt usundt af og til, så er man helt vild med chokoladeskildpadder er der altså intet i vejen for, at man kan droppe "1 æble og en håndfuld nødder" til fordel for en skildpadde som formiddagssnack.



  • #43   21. aug 2018 Jo jeg går ture engang imellem , og det bliver flere når vi flytter,
    Men vi har desværre ikke bil så jeg kan ikke komme ud og svømme da jeg ikke magter at gøre det alene. Jeg træner lidt herhjemme men ikke så meget som jeg gerne ville da vi ikke rigtigt har plads. Jeg har lovet mig selv at prøve og få redet en gang om ugen når vi flytter da parten står tæt på. Og jeg vil også gerne igang med at cykle eller rulle på rulleskøjter igen. Men ja motivationen alene er simpelthen for lav.
    Jeg synes selv jeg spiser meget varieret men jeg overspiser min aftensmad på trods af keg drikker et til halvandet stort glas vand inden da jeg er obs på det.
    Jeg er som sagt ikke ret god til at spise noget midt på dagen da jeg ganske enkelt ikke kan bestemme mig for hvad det skal være.. og det ender som regel med at jeg ikke orker at lave det og så lader jeg være..


  • #44   21. aug 2018 Ville det hjælpe hvis jeg fandt nogle billeder af den stil jeg ønsker? Kan i så evt sige om det vil sidde pænt?

  • #45   21. aug 2018 A S:
    Prøv at smide nogle billeder smiley


  • #46   22. aug 2018 1

    profilbillede
  • #47   22. aug 2018 3

    profilbillede
  • #48   22. aug 2018 4

    profilbillede
  • #49   22. aug 2018 5

    profilbillede
  • #50   22. aug 2018 6

    profilbillede
  • #51   22. aug 2018 A S:
    Kan godt følge hvad det er for en stil du gerne vil køre. Men alt det du poster her sidder stramt ved f.eks maven.
    Og det er også helt okay. Så skal du bare lære st elske hvordan du ser ud og køre den stil du har lyst til.

    Men f.eks ved billede 3. Hvis du køber en t-svirt der sidder løst på maven i stedet for, så kan du stadigvæk godt gå med resten af det smiley

    Du kan måske have fordel af st søge på plus-size modeller, ikke fordi du er der - misforstå mig ikke på den front. Men fordi at du måske kan finde noget inspiration i hvordan folk der ikke er ultra slanke går klædt.

    Det er jo absolut de færreste dansker der har model-mål.
    Selv jeg som startede i normalvægtig og har smidt 5 kg så jeg ligger lavt på BMIen. Kan ikke hoppe i det tøj der uden at du ville kunne se en dælle hist og her smiley


  • #52   22. aug 2018 Det første og sidste outfit, kan du måske skjule maven i når jakken er på. De andre outfits vil dine brede skuldre blive mere markante (nok også de andre to) men ikke sikkert at det er et problem for dig smiley også vil din mave bestemt ikke skjules.
    Spørgsmålet er også hvad du så har indenfor jakken når den skal af, og om det så vil se pænt ud..

    Mvh TT


  • #53   22. aug 2018 Find en butik med den specifikke stil du ønsker og tag ned og få hjælp og vejledning. Det vil altså være langt det nemmeste for dig smiley

  • #54   22. aug 2018 Helt enig i både at bluserne er for tætsiddende, men det er heller ikke hele sættet jeg ønsker, jeg påtænker eksempelvis, til jeans eller bukser der er slimfit at have en bluse på med A snit eller Empire snit og åben blazer
    Og til jakkesæts bukser, en bluse der er let løs og evt stoppet i buksen i den ene side ved hoften eller blusen i bukserne og så jakken lukket
    Sådan at der er fokus enten på mine ellers pæne ben og ikke overkroppen og med det andet sæt fokus på skuldre , barm og talje?

    Og ja planen er helt klart at tage en god veninde med ud og shoppe og teste hvad der er flot og i min stil ..


  • #55   22. aug 2018 Og alle bluser undtaget turtleneck bliver med V udskæring

  • #56   22. aug 2018 Bare min personlige mening! smiley bluser
    /toppe må aldrig være længere end blazeren, det ser sjusket ud smiley

    Mvh TT


  • #57   22. aug 2018 Helt enig Karita

Kommentér på:
Krop-umulig kropsform og tøj

Annonce