{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Staldskab {{forumTopicSubject}}

Jeg står med tanken om at lave et staldskab, som er større end dem jeg har, så kan kan minimalere pladsen jeg bruger i 2 skabe og 2 hønnekasser XD jeg har kigget på hooks, horze og tika men intet fundet smiley kan det passe der ikke er salg i skabe mere?

Af samme grund tænker jeg at jeg skal have lavet et stort skab, men hvordan skal det lige hænge sammen så det er mest praktisk XD

Jeg skal kunne have en western sadle og en dressur sadle hængende der inde, så den skal være dyb og bred nok til det. Samt have plads til underlag, tæpper til vinter (ridedækner og fleecetæpper), trenser, grimer, træktove, longeudstyr, plejemidler, piske, springvest, hjelme, støvler, klokker, gamacher og bandager (tror det var alt XD)

men samme tid skal det ikke fylde helt vildt meget smiley jeg har før bygget skab for mange år siden som desværre var en katastrofe... hvordan havde i gjort? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staldskab
  • #1   20. aug 2018 Hvis du skal have plads til alt det du nævner, så bliver det netop et skab der kommer til fylde meget.

    Jeg har to skabe. Et almindeligt stævneskab hvor der er plads til 1 sadel, lidt trenser, grimer og der er plads til strigler og diverse i låget/toppen.

    Udover dette, så har jeg et træskab, som er dobbelt så bred/lang(?) som stævneskabet. Her i er der også kun plads til 1 sadel, trense og to støvletasker. I den anden side er der plads til 6 - 8 underlag, strigletaske, 2 hjelme og en bandage/gamachetaske og i toppen er der plads til bandager, bandageunderlag og nogle småting.

    Til alle mine andre ting har jeg kasser fra IKEA, da jeg umuligt kan have alle mine ting i skabene. Ingen af mine tæpper dækkener kan være i skabene.


  • #3   21. aug 2018 http://www.safety-system.dk/alt-til-stalden/sadel-staldskabe/sadelskab-190x60x60
    http://www.safety-system.dk/alt-til-stalden/sadel-staldskabe/dAEkkenskab-190x60x60
    jeg ELSKER de her skabe og så har jeg plastik boks ovenpå med fx underlag eller dækkener i så det ikke fylder i skabet jeg har næsten alt udstyr ude i stalden nu istedet for kun det nødvendige og slæbe resten frem og tilbage smiley


  • #4   21. aug 2018 Hvor meget må det fylde i bredden? Jeg har et ganske almindeligt dobbelt skab fra jysk, hvor jeg på indersiden af den ene skabslåge har skruet en piske holder på. Det fungerer rigtig godt for mig, og man kan sikkert godt sætte nogle sadel knægte op så der er plads til sadler smiley
    https://jysk.dk/opbevaring/garderobeskabe/garderobeskabe/basic/skab-hagendrup-96x175-kombi-hvid-0


  • #5   21. aug 2018 Problemet er vel, at almindelige tøjskabe vil måske holde til, at man skruer en sadelholder op og hænger en engelsk sadel op.
    Men en western sadel kommer hurtigt over 25 kg.
    Jeg tror ikke på, at skabets bagbeklædning kan bære det.

    Var det en ide med en sadelvogn?
    Og et skab, der tillader, at du kan køre sadelvognen ind. (Eller, hav sadelvogn stående fremme.)
    Husk, at købe en sadelvogn, der er beregnet til western sadler. Ellers holder vognen kun et par måneder...


  • #6   21. aug 2018 Hende med koen: jeg har et lille skab der kan have en sadel, trense og små nødvendige ting, så mangler et stort skab der kan have resterende i stedet for at jeg har 2 skabe og 2 hønnekasser der fylder helt latterligt smiley

    Jeg haft kig på de skabe der men desværre tror jeg pladsen bliver trængt smiley

    Maria: jeg har slet ikke tænkt på tøjskabe, virker det godt nok når man snakker om 2 sadler, og den ene er western smiley

    Doktor Who: det er nemlig også hvad jeg frygter, at skabe ikke kan holde til den smiley havde tænkt på at bygge et skab med plads til en western og en dressur sadle vogn i bunden, så undgår jeg at ødelægge hele skabet hvis det skulle gå galt smiley


Kommentér på:
Staldskab

Annonce