{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Staldskab {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp her med et staldskab, min farfar og mig skal lave et stald skab men mangler inspiration til et, jeg har 2 transer (kommer måske flere) og nogen underlag. Der er også alt det andet af småting som strigler, smørelse (hvis vi kan kalde det), sikkerhedsvest og hjelm.

Der skal helst ikke var vild stort da der ikke maget plads på stedet.
Der skal kunne komme lås på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staldskab
  • #1   9. jun 2021 65*65 i bredden og dybden indvendig så har du en god størrelse til også få saddel ind på sigt.

  • #2   9. jun 2021 har du nogen billeder da det maget layoutet jeg er i tivel om.

  • #3   9. jun 2021 Nej mit er bare et stort rum
    så er der sat 3 knager op i toppen på lågen til trenser og 1 saddelknægt ind i skabet

    den er vist 120 eller 140 høj

    jeg har pt 2 plastik kasser lidt størrer end klodskasser med bandager gamacher grimer osv i

    1 striglekasse af det der tyske mærke
    2 trenser
    vest
    2 hjelme
    2 tæpper
    et par piske
    og longerings udstyr
    og sikkert også en masse andet


  • #4   9. jun 2021 min far lavede engang et til min søster, der satte han en "bund" i, et stykke fra toppen, og hængsler bag på toppladen, så man kan åbne op til et rum i toppen, det er super godt til pudsegrej, bandager, gamager, alle de der småting der altid roder.

    Bedde og dybde vil jeg også sige omkring de 65 cm. tror måske min søsters var 70.

    og så sæt den fast på en sækkevogn, så er den nem at flytte.


  • #5   9. jun 2021 Jeg havde gået i IKEA og købt et billigt skab. Husk, noget med skuffer. Gerne et par store skuffer, hvis du vil opbevare sadelunderlag fladt, uden hylder med væltende stabler.
    Generelt er skuffer meget bedre end hylder, da man ikke kan udnytte det bagerste ved hylder. Du kan altid se det bagerste i skuffer.

    Og så slået noget solid forstærkning på bagsiden.
    Og så sætte en Sadelknægt på bagbeklødning


  • #6   10. jun 2021 Jeg har billeder af mit skab i et fotoalbum, det er dog stort.
    Men det ka osse bygges mindre, hvis man vil det


  • #7   10. jun 2021 doktor who

    Man skal bare være obs på ikeas skabe har bare ikke mål til at komme en eventuel saddel i senere hvis det bliver nødvendig

    og så er det noget tyndt noget til stald brug det skal være pænt tyk og holdbar for at fungere i lang tid



  • #8   10. jun 2021 Mit staldskab er minimum 12 år gammel. Købte det brugt for 800 kr brugt den gang.

    Måske dyrt at smide 800 kr måske 2000-3000 (alt efter størrelse)

    Men hvis det så holder 20 år så er det jo ikke mange penge på sigt

    Hvor hvis man skal købe nyt ikea skab hvert 2. år til 2-500 kr pr gang.


  • #9   10. jun 2021 Ina S.
    Jeg er på en måde helt enig med dig.
    Det er ikke alle skabe, der er brede nok.
    - Men, jeg er så bundløs naiv, at jeg tror på, at det holder Trådstarter øje med.
    Hvis et dressursadelunderlag kan lægge fladt i en skuffe i skabet, kan dressur sadlen også hænge der.
    Men, selvfølgelig, et almindelig skab kan ikke ombygges til at bære fx min 25 kg western sadel.

    Det er ikke helt nemt at bygge noget i hånden, med flere skuffer i, som glider godt.
    Og, det løber hurtigt op, hvis man køber skinner til skuffer i løs vægt, spinkle plader til at lave skuffer af, osv.
    Og jeg vil have skuffer, så hele skabets dybde bliver udnyttet effektivt.


  • #10   10. jun 2021 Doktor fint du vil have skuffer jeg er kasse menneske.

    Jeg personligt syntes tingene holdes mere rent i kasser med låg på fordi stald støv kommer overalt i et skab.

    Og jeg har set mange almindelige møbler nærmest bare gå i stykker fordi de har stået i et lidt halv fugtig/kold saddelrum

    Og som knækker sammen i skufferne fordi de holder til intet

    staldgulvet er måske en lille smugle skæv og det er bare skabe der bruges til ja underlag og pleje midler og lette ting


    der er et solidt skab bare bedre at smide penge i og indsats i


    min låge er det eneste som hænger en smule men det også standard skab hængsler på og den har været propfyldt med 6 trenser og hjelm pose og grimer så belastet kan man godt kalde den.

    Men den holder sgu (kunne faktisk være sjovt at vide hvor gammel den faktisk er)

    Og den er blevet flyttet 6-7 gange

    Et af stederne er den blevet flyttet rundt af flere omgange i samme stald fra rum til rum. og det har været med alt indhold i alle gange.

    Det kan nærmest ikke engang svare sig for billige skabe fordi de falder bare sammen selvom man har tømt det.


  • #11   10. jun 2021 og jeg har været i ikea for et par år siden.

    Målte nærmest alle skabe, der var ikke en i en billig pris som var bred nok på hverken ene eller anden led til min 16 tommer kieffer wien dressur saddel den gang.

    og var der en som mærmede sig ok mål osv så skulle der alligevel laves en masse på skabet og det var pisse dyrt og den var "for fin" til en stald


Kommentér på:
Staldskab

Annonce