{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.556 visninger | Oprettet:

At vedhæfte ønsker til invitation {{forumTopicSubject}}

God aften HG

Jeg må lige spørge jer, da jeg er helt på herrens mark.

Er det i orden at vedhæfte ønsker til en invitation eller er det no go?

Vi skal i nov. til 3 runde fødselsdage, et jubilæum, en Børne fødselsdag og så har vi selv kobberbryllup, vi har ingen ønsker modtaget fra de andre, overhovedet!

Selv har vi sendt besked ud til de nærmeste, at vi holder åben hus og tilføjet at hvis nogen er i gavegivnings humør, er her nogle ting vi vil blive glade for....
Er det krævende og forventningsfuldt eller okay?

Mit synspunkt er sådan, at man ved jo nok at man får en gave når man inviterer, hvorfor så ikke vedhæfte nogle eksempler på ting man vil blive glad for, frem for at få et dusin ting man ikke kan bruge.

Nogen vil måske argumentere at hvis man skal give en gave skal man kende personen godt nok til at vide hvad de vil blive glade for og det kan jeg til dels godt følge, jeg prøver altid at huske hvis folk har nævnt noget de ønsker sig, Men helt ærligt, jeg har sku ikke fantasi til at finde på en gave til personer jeg ser et par gange om året, i bund og grund kender vi jo ikke hinanden ret godt...

Hvad er jeres holdning, vedhæft ønsker eller ej? Gerne med begrundelse ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vedhæfte ønsker til invitation
  • #1   28. okt 2018 Jeg syntes det er rart når der er ønsker med - måske bare på bagsiden eller noget i den stil så det ikke bliver en stor del af invitationen smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   28. okt 2018 jeg kunne aldrig selv finde på det, og har aldrig oplevet at folk pr. automatik vedhæfter en ønskeseddel.

    så jeg ville finde det en smule grisk, og sådan lidt: "giv mig, giv mig".

    men okay, det kommer jo an på hvad man er vokset op med. smiley


  • #3   28. okt 2018 AMT: Hvordan finder du så frem til noget som folk bliver glade for?

    Og Oplever du så ikke at folk spørger dig efter ønsker?

    Eller skal man bare gætte?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   28. okt 2018 jeg spørger i forbindelse med at jeg takker ja til invitationen smiley

  • #5   28. okt 2018 Se det gør jeg også, men jeg føler ofte at folk bliver irriteret, eller tror at jeg ikke kender dem godt nok til at vide hvad lige netop vedkommende står og mangler.

    Jeg må indrømme at jeg synes det er træls at der ikke er et par ønsker vedhæftet, eller at man lige skriver, spørg for ønsker, da jeg virkelig har andet at tænke over end hvad moster Lone mon ønsker sig.

    Jeg vedhæfter ikke ved invitation til fødselsdag, men opfordrer til at man kan spørge, dog her til kobberbryllup, har jeg vedhæftet da det er en åben invitation som bliver videregivet via mund til mund, og vi IKKE ønsker 20 buketter blomster.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   28. okt 2018 Maria: Man er nok meget forskelligt når det kommer til sådan noget med gaver og hvordan man forholder sig til det. smiley

    jeg forventer ikke gaver, og jeg ville blive glad for 20 buketter. men igen, man er forskellig smiley


  • #7   28. okt 2018 AMT jeg forventer såmænd heller intet, jeg er glad for bare at se folk!
    Men jeg ved at folk ikke dukker op uden et eller andet, hvorfor så ikke noget der bringer glæde? smiley

    Det kan godt ske at det virker utaknemmeligt ikke at ønske blomster, men gud hvor er det da en tarvelig ting at give, jo de er flotte, i 3 dage! Det er da spild af penge! Så hellere en plante man kan plante ud i haven og nyde hvert år. smiley


  • #8   28. okt 2018 Jeg giver gerne gaver som folk ønsker sig, men syntes det er lidt anmasende, hvis ønskesedlen er vedhæftet indbydelse. Jeg vil gerne selv bede om den.

    Jeg vil SÅ meget hellere have en buket end en eller anden nips-ting eller noget der skal plantes ud i haven/krukker. Jeg elsker at have en fin buket stående og kigge på. Og selvom det kun er 5-10 dage, så syntes jeg bestemt ikke det er spild af penge.



  • #9   28. okt 2018 Jeg vedhæftede en ønskeseddel til min invitation til mit studentergilde. Gjorde klart at det var hvis man ønskede at give en gave - ikke at det blev forventet. Vi blev 32.
    Jeg var ovenud lykkelig for alle de gaver jeg fik - og der var da nogle der var gået udenom listen og gav mig noget de bare synes mindede om mig. (Jeg har blandt andet fået et skilt med ordene "The word you're looking for, is "Yes, dear")
    Jeg oplevede kun positive reaktioner over ønskelisten, og folk var glade for at kunne give mig noget de vidste jeg blev glad for.

    Til almindelige fødselsdage, medfølger der ikke en ønskeliste til andre end min nærmeste familie medmindre folk spørger.
    Til større begivenheder, ville jeg nok gøre ligesom jer. smiley


  • #10   28. okt 2018 Jeg har aldrig vedhæftet en ønskeseddel.
    Jeg synes at det er lidt dårlig stil faktisk, især hvis sedlen er fyldt med dyre ønsker. Det virker grådigt.
    Personligt har jeg det sådan at har folk råd og lyst til at give en gave, så det dejligt og så kan de spørge om der er noget jeg ønsker mig. Men jeg holder ikke fødselsdag for at få gaver og jeg forventer ikke at folk kommer med nogle, men jeg er så heller ikke særlig materialistisk.


  • #11   28. okt 2018
    Det er ret standard og vedhæfte en ønskeseddel i min omgangskreds/familie til barnedåb, bryllup, fødselsdag ( større ) konfirmation.

    Det plejer at være en ønskeliste med pris fra meget dyr til billig, så alle kan være med.

    For mig er det dejligt at folk gør det - jeg hader og købe gave hvor jeg er på bar bund.
    Finder det ikke uhøfligt. Men ok, for mig er det også standard at man giver en gave til barnedåb, bryllup mm. medmindre den det omhandler ønsker noget andet fx at man donere et beløb til noget eller giver penge for maden istedet.

    Til et jubilæum ville jeg ikke forvente der blev givet gave eller give en - men mere en blomst eller andet pænt.


  • #12   28. okt 2018 Jeg kender efterhånden mine forældre ret godt.
    Jeg står i min familie for at købe deres fødselsdag og julegaver.
    Og "hvis man kender dem, ved man hvad de ønsker sig" - nej, det passer ikke altid.
    Uanset hvor meget man kender og elsker folk, kan det være møgsvært at finde den rette gave.

    Nogen gange følger der ønskeseddel med.
    Men folk følger den naturligvis ikke, hvis de selv har geniale gaver. De bedste gaver, synes jeg ikke er dem fra listen.

    Bare vedhæft ønskesedlen.
    Det er en frygtelig praktisk ting, med en ønskeseddel.


  • #13   29. okt 2018 Normalt vedhæfter jeg og min del af familien ikke ønsker, vi er dog alle også meget dårlige til at finde på ønsker, da vi er meget lidt materielle og derfor ikke har de store behov. Det “irriterer” den del af familien, som synes en smuk vase er lækker, og nyder at kigge på ting og mindes hver dag og som har gode ønskesedler hver gang, fordi det er svært at finde på til os smiley

    Ingen af delene er rigtigt eller forkert, og ingen ser ned på de andre fordi vi har forskellig tilgang til materielle værdier, så i mine øjne er hele humlen hvordan ønskerne udtrykkes og hvordan gaverne modtages smiley

    Jeg gider ikke en liste der føles som krav, men kan sagtens forstå at man gerne vil have det der glæder en, uanset smiley eller måske tilskud til større ønsker.

    Min datter skal feks. konfirmeres næste år, og her er vi nu blevet tilbudt en lækker lækker hest, som vi køber nu til hende i gave (handelsundersøgelse i dag) Min datter er trods sin unge alder meget fornuftig og vil gerne selv betale mig tilbage for hesten, trods tilbud om at det behøver hun ikke. Det betyder at vi vedhæfter en skrivelse på invitation, hvor vi gør klart at gaver ikke er nødvendig. Ønsker man at give, så er det meget gerne med tilskud til hesten, så man er med i den fællespulje, der har givet hende hesten.

    Så det er forskelligt hvad man føler og forskelligt hvordan folk reagerer. Jeg ville selv personligt skrive en fin kommentar om at vi feks helst ikke ønsker buketter, men vil folk gerne give noget er et tilskud til “xxx” meget velkomment smiley Jeg er nemlig heller ikke til blomster, så nyder en buket når jeg får en, men foretrækker at se dem i naturen : D


  • #14   29. okt 2018 jeg kan også bedst lide der er en lille ønskeliste med. Selv med dem jeg kender rigtig godt, kan jeg godt at have lidt inspiration til en anden gang smiley

    Dog bryder jeg mig heller ikke selv om gaver jeg ikke får brugt. Jeg føler det er uhøfligt at takke for en ting, som jeg ved jeg enten bytter, ligger væk i kælderen eller hurtigt får givet videre.


  • #15   29. okt 2018 Jeg vedhæfter ofte ønskesedler - det er normalt i min familie. Hvis jeg ikke gør, bliver der spurgt efter dem af ALLE - også selvom flere af dem ikke følger sedlen.

    Der er faktisk en gren af familien der kører på mottoet "ingen ønsker - ingen gaver" fordi det er svært at holde styr på hvad folk ønsker sig, når man kun ser dem et par gange om året. (At jeg så er et særligt tilfælde der alligevel får gaver hvis jeg ikke ønsker mig noget, er nok fordi jeg er tilpas hestetosset til de husker det alligevel smiley )

    Jeg synes dog at der kan være grænser for hvad man skriver på sin ønskeseddel. Vi har et par stykker i familien som næsten kun ønsker sig den nyeste iPhone, store fladskærms tv, crosser osv. i den prisklasse - men de fleste af dem der gør det på den måde er også vokset op med at de har haft nogen barnløse familiemedlemmer der købte alt der blev peget på. Selv skriver jeg kun ting på listen som er realistiske indenfor det cirka-budget hele familien holder sig til, og måske en enkelt ting, som er realistisk hvis to slog sig sammen om en gave (hvilket er meget normalt i min familie).


  • #16   29. okt 2018 Jeg personligt kan godt lide når en ønskeseddel er vedhæftet, men som Karen Skriver, er der forskel på om det er en ønskeseddel eller en "indkøbsseddel"
    Og så handler det netop om formulering, det er jo ikke et krav at man skal give noget, tvært imod!

    I min familie har vi altid lavet ønskesedler, og jeg kan mærke at det er forskelligt hvem de kommer fra, om jeg føler dem krævende eller som forslag, i min mands familie kan man spørge 20 gange efter ønsker uden at få nogen, hvilket er møg irriterende!


    Vi ønsker os ikke dyre ting, til vores kobberbryllup, har fundet et spisestel, hvor tallerkenerne købes enkeltvis, og en glas serie hvor de også købes enkeltvis eller i et sæt af to, så vil man bare give "en blomst" er en tallerken faktisk billigere og bringer mere glæde smiley Og så har vi netop formuleret os sådan, at HVIS man ønsker at give en gave, er der vedhæftet nogle forslag til ting vi vil blive glade for.


  • #17   29. okt 2018 Michala: Den kan jeg godt lide! Ingen ønsker - ingen gave.

    Det er da til at forstå!
    Vi har ikke børn, så vi aner ikke hvad der er smart lige nu, så det er et helvede for os at købe gaver til nevører og niecer!



  • #18   29. okt 2018 Maria E: Det er netop 10-14 årige i familien der sender totalt urealistiske ønsker - så her får de gavekort til et sted de kan købe det de ønsker sig. Jeg giver nemlig af princip helst ikke penge i gaver.

  • #19   29. okt 2018 Jeg synes bare at det er enormt svært at finde noget legetøj (alder 0-8 år) der ikke koster en arm, vi giver for ca. 200 kr +/- til børnene men det er næsten umuligt at finde noget i den pris klasse med mindre det er sådan en lille snolder ting, hvor man føler sig mega nærig!
    De voksne ønsker sig enten ingen ting eller noget der er over budget...


  • #20   29. okt 2018 Uhh..

    Foresten, hvis man ikke kan nævne 3 ønsker ved et telefonisk opkald - eller sende en ønskeseddel med 3 ønsker...
    Så får man i min familie underbukser....!


  • #21   29. okt 2018 Dok. det er fanme god stil! ??

  • #22   29. okt 2018 Jeg synes selv det er rart at der er ønsker med invitationen. Så er jeg fri for at skulle spørge efter den, og dem der inviterer er fri for at skulle sende den ud til alle de inviterede efterfølgende.

    Når man bliver inviteret til fx bryllup, barnedåb, runde fødselsdage, sølvbryllup osv., så VED man jo, at folk kommer med en gave. Alt andet ville da være lidt sært. Så jeg synes absolut ikke at det er krævende eller grådigt at vedlægge ønskeseddel. Det letter blot arbejdet for alle parter.

    Vi har selv lige sendt barnedåbsinvitationer ud, hvor der er lidt ønsker til inspiration på bagsiden smiley


  • #23   29. okt 2018 Urealistiske ønsker, der plejer jeg gerne at bruge undskyldningen at jeg ønsker mig tilskud til.. (indsæt her). Den brugte jeg også ved mit studentergilde.
    F.eks. ønskede jeg mig tilskud til lejlighed. Dertil kan man selv vælge et givent beløb. 500 kr eller 100 kr. I stedet for bare at skrive penge....

    Jeg plejer at have et bredt spektrum af ønsker - både i store og små beløb. Til mit studentergilde var mit dyreste ønske en trense til 400 kr. Alligevel så fik jeg større gaver - jeg fik et køkkensæt af min søster til ihvertfald 1500 kr, fordi hun ved jeg vil flytte hjemmefra til foråret.

    Jeg ville bare gøre det klart at gaver ikke er et krav og så ellers bare lave en ønskeliste alle kan være med på.


  • #24   29. okt 2018 F.eks. ønskede jeg mig tilskud til lejlighed. Dertil kan man selv vælge et givent beløb. 500 kr eller 100 kr. I stedet for bare at skrive penge....

    Og der manglede så et f.eks. i den sætning. Beløbet er selvfølgelig frivilligt og skal partout ikke være 500 eller 100 kr. Kun ment som værende eksempel, som jeg så pænt fuckede op smiley


Kommentér på:
At vedhæfte ønsker til invitation

Annonce