{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Halmpiller vs træpillesmuld {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaring med halmpiller og træpillesmuld? Er de gode til heste der sviner, hvad er billigst og hvor tit tager i noget ind i jeres boks(e)? smiley

Jeg bruger nemlig halmpiller nu, men har en hest der sviner utroligt meget, og synes bare at når jeg tager en pose ind, så "forsvinder" den hurtigt og jeg kan tage en ny ind et par dage efter, hvilket jo bliver ret dyrt i længden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halmpiller vs træpillesmuld
  • #1   8. nov 2018 Halmpiller suger normalt 4x bedre end træpiller. (ved ikke om det gælder for den ekstreme tørke vi havde i år) Så dit forbrug vil ikke blive mindre, men nok større. Men regn så ud med at du så skal bruge tre poser om ugen. Og se om prisen bliver bedre ved det ene eller andet smiley

    Mvh TT


  • #2   8. nov 2018 Men vil det også gælde det samme, når det er træpillesmuld? smiley

  • #4   8. nov 2018 De tal stod hos en forhandler af halm og træpiller på nettet, ved ikke hvor valid det er smiley
    Der stod så også at træpiller suger optil dobbelt så meget som halm og spåner. Kan jo se om jeg finder det smiley

    Mvh TT


  • #6   8. nov 2018 Jeg vil til hver en tid fravælge smuld af den årsag at det støver vanvittigt meget, når det kommer ind i boksen. Støvet lægger sig igen og så er det fint, men personligt vil jeg ikke være afhængig af hvornår jeg kan tage min hest ind ift hvornår der er strøet, og så gider jeg personligt ikke at arbejde med noget der støver.

  • #7   8. nov 2018 Ja smuld støver rigtig meget smiley jeg fik en forkert forsendelse hvor der var to timer til hestene kom hjem, og jeg havde intet. Så jeg var nødt til at bruge smuld i stedet for piller. Og Nøj hvor det støvede, og jeg var rigtig ked af det da hele min stald var ned støvet smiley

    Mvh TT


  • #8   8. nov 2018 Jeg kan umiddelbart ikke finde det igen.. smiley det eneste jeg finder nu er at det suger 5-6 gange sin egen vægt smiley

    Mvh TT


  • #10   8. nov 2018 Jeg er personligt glad for kombinationen af spåner og træpiller.. Spånerne giver en luftig og blød bund, og træpillerne suger.. smiley

  • #11   8. nov 2018 Jeg bruger selv træpiller og vander dem til de popper, istedet for Træpillesmuld ( da det støver for meget ) ..
    Nu sviner min pony ikke, og siden jeg startede boksen for ca 8 uger siden, har jeg kun fyldt efter med 5 poser ..
    Da jeg havde en mega gris, en stor DV, brugte jeg 2 poser om ugen ..

    Jeg kender ikke selv til halmpiller, men en i stalden forsøgte dem, men hendes hest spiste dem smiley
    Så de blev droppet igen ..


Kommentér på:
Halmpiller vs træpillesmuld

Annonce