{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad tjener en pædagog før og efter skat
  • #1   8. nov 2018 En af mine bekendte er pædagog. Ifølge ham ser det ca sådan ud: I byen er startløn ca 23.500, omkring 22.500 på landet - begge dele er før skat da det ingen mening giver at oplyse det efter skat, da det påvirkes af mange faktorer.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   8. nov 2018 Efter skat kan du ikke bruge til noget, da det kommer an på personens trækprocent, og fradrag. smiley

Men lønnen afhænger af hvilket område du arbejder på, dit løntrin og geografiske placering.

Jeg er ved at læse til pædagog, og selvom at jeg har mange pædagoger i min omgangskreds, så kender jeg intet til lønnen, så det bliver da interessant at hører smiley

• #3   8. nov 2018 https://sl.dk/faa-svar/loen/loen-til-nyuddannede-paedagoger/

Tænker også at BUPL har en tilsvarende side smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   8. nov 2018 i følge BULP's løntabel, for kommunalt ansat, så lægger startlønnen, på løntrin 11, på mellem 19.424 kr. og 20.435 kr. - dette udfra hvilket geografisk område du bor i.

• #6   9. nov 2018 Hold da op.. smiley Man gør det vist ikke for pengenes skyld..

• #7   9. nov 2018 Løntrin 11, må være under uddannelse, eller som ufaglært i faget. Da social og sundhedshjælper og assistenter f.eks tjener imellem 22.000 og 26.000 så det kan vidst ikke helt passe. Foreligger der måske ikke en overenskomst et sted på nettet?

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 297
    #8   9. nov 2018 Nyuddannet pædagog starter på løntrin 26

• #9   9. nov 2018 Jeg har ikke slået det op.
    Men har en del venner, der læser til pædagog.

De forventer 19.000-22.000 kr før skat, når de får deres første 37 timers job.

Hvis man har ca 5.000 kr I person fradrag giver det lidt over 12.000, hvis man betaler 8% i arbejdsmarkedsbidrag og 38% i trækprocent og får 19.000 før skat.
    Ca 15500 hvis man får 22.000 før skat.

Til sammenligning tjener jeg på den gode side af 45.000 kr før skat. Med 10 års anciennitet. Startlønnen var 25.000 før skat som læge.
    Jeg får 21.000-26.000 udbetalt, nu.
    Og har haft udgifter til 4-5 flytninger, i perioder haft udgifter til 2 adresser de seneste 5 år på grund af ideer såsom turnus, 4 års frist og andre ting, pædagoger ikke skal finde sig i...

Jeg tror næsten, at jeg havde haft bedre økonomi nu med kortere uddannelse og ved at undgå politiske misforstre, der kræver 2 adresser af mig... Selvom lønnen er lavere.

Der er også en pris ved andre job.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   9. nov 2018 Doktor who: hvilken relivans har din sammenligning. ?

ikke alle vælger job ud fra løn - heldigvis

• #11   9. nov 2018 #10.
    Spørgsmålet var, hvad det giver før og efter skat at arbejde som pædagog.

Hvis jeg regner rigtigt, så får pædagoger 12-15.000 kr pr måned efter skat som startløn.
    Det er tilsyneladende en lav lån.

Men pointen er nok netop, at man ikke kun skal se på udbetalt løn.
    Men også mulige afledte omkostninger.
    Og de kan være høje i nogle brancher.

I min branche har man de første 8 - 15 år af karrieren korte ansættelser, og skifter helt planlagt arbejdsplads med 1/2-2 års interval.
    Jeg har derfor flyttet meget. Hvis du bor under et år i en lejebolig, og hovedparten af et depositum går på at male lejligheden - og det gentager sig et år senere, evt kombineret med halve eller hele år med dobbelt husleje - så kan det koste et 6 cifret beløb på få år, der skal trækkes fra lønnen/ budgettet, før man kan sammenligne.
    Jeg har dog en veninde, som pendler fra Sjælland til Jylland. Det kræver 3 timers transport i hver retning. Det er alternativet til flytning.

Omregnet til pr måned, svarer det til ca 3.000+ efter skat pr måned i gennemsnit i ekstra udgifter udløst af branchevalg for mit vedkommende, indtil videre. Depositum, dobbelt husleje, mv.
    Lægger du 3000 kr til pædagoglønnen efter skat, er pædagogens løn det samme som min, målt i udbetaling.
    Jeg ville hellere have fået 15.000 kr udbetalt + sparet 3.000 kr pr måned og haft et højt antal jobs at vælge imellem i ethvert lokalområde, end 18.000 kr på første løncheck og 15 stillinger på landsplan..
    Ups. Hvis jeg havde tænkt mig om, og gået efter økonomien, skulle jeg have valgt noget andet...

Så - man skal naturligvis se på lønnen.
    Men også på skjulte omkostninger, ellers er sammenligning på tværs af brancher meningsløs.

PS.
    Undskyld hvis jeg formulerer mig knudret. Jeg har haft nattevagt, men kan ikke sove og er ikke særlig Velformuleret lige nu.

• #12   9. nov 2018 Jeg kender nu ingen pædagoger på fuldtid, der kun har 12.000 udbetalt, selvom det selvfølgelig afhænger lidt af, hvad man har af fradrag mm.

Løntrin 11 vil være som ufaglært. Som uddannet starter man på noget højere løntrin, så vid jeg husker svarende til omkring 22-23.000 før skat.

• #13   9. nov 2018 Doktor - men hvad du har af udgifter og indtægter som læge er vel ikke så relevant i forhold til, hvad en pædagog tjener...

• #14   9. nov 2018 Hvis der er brancher, hvor "man" forventes at gøre x ting, skal det da med i overvejelserne??
    Og de ting kan bare have en pris...

Hvis du gerne vil være officer, er det måske oplagt at det kan resultere i udstationeringer?
    Hvis du gerne vil læse biologi mhp at arbejde i felten, og ikke "bare undervise" i gymnasiet, så er det måske rart at være bevidst om dit bagland støtter op om, at man af og til arbejder et halvt til helt år i udlandet pga sin forskning.
    Og sådan kan man fortsætte.

Jeg mener i dybeste alvor, at man skal være bevidst om "den skjulte omkostninger", før man kan diskutere overskud.
    Ellers er det umuligt at vægte fordele og ulemper.

• #15   9. nov 2018 Doktor - ja, og det havde jo også været vigtigt, hvis TS havde spurgt om forholdet mellem løn og arbejdsforhold, havde spurgt om input til valg af uddannelse eller havde spurgt dig, hvad der var godt og skidt ved jobbet som læge... Men hun spurgte blot, hvad en pædagog tjener... så er det måske mindre vigtigt, at man som læge flytter (eller rejser) meget smiley
    En pædagog indtægt ændrer sig ikke rigtigt af, at en soldat kan blive udsendt eller at en betjent kan blive flyttet til dem anden ende af landet.

• #16   9. nov 2018 Nej.

Men det gør meget ift værdien af din løn.
    Hvis du slipper for nogle dumme udgifter, har du flere penge til alt det sjove.
    Og er det ikke det, man skal bruge information om løn til?
    At vurdere, hvad man kan forvente af fremtidens økonomi - og gerne sammenligne med, hvad man ellers kunne få ud af det??

• #17   10. nov 2018 Ikke rigtigt nej - andres løn og udgifter siger ikke rigtigt noget om, hvad jeg kan købe for min løn.
    Den oplysning der efterspørges er, hvad en pædagog tjener. Hvis TS ved, at det er ca 22.000, så har hun forhåbentligt en idé om, om det er nok til hende og hendes livsstil.
    At en læge flytter meget rundt de første år, ændrer jo ikke en hujende fis på, om TS er tilfreds med 22.000.

Min far tjener mere end dobbelt så meget som mig. Han arbejder også mindst dobbelt så meget som mig- det ændrer altså ikke på hverken min løn, arbejdsbyrde eller tilfredshed i jobbet... dermed en noget irrelevant viden.

Men jeg tænker, at uanset forklaringer, så vil du ikke se det sådan, så lad os enes om at være uenige...

• #18   10. nov 2018 Jeg er Socialpædagog og arbejder på et bosted for udviklingshæmmede 35 timer pr uge. Jeg tjener før skat knapt 28.900. (Med 12 års erfaring) Udbetalt ligger jeg mellem 20000 og 22000 afhængig af hvor mange tillæg der har været den pågældende måned.

• #19   11. nov 2018 mange tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Hvad tjener en pædagog før og efter skat

Annonce