{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.673 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Hvad er en god løn, hvad får i? {{forumTopicSubject}}

Hvad kan man betegne som en god løn pr. måned?

Er der nogen der vil dele hvad de får i løn?
Skriv gerne om det er fuldtid, arbejdsområde er ligegyldigt.

Jeg vil gerne ligge ud. Jeg får 36.000 kr. pr. måned + pension på fuld tid.
Mange siger det er en god løn, men jeg døjer med at få pengene til at slå til i forhold til hesteholdet. Vi bor så også temmelig dyrt og har to biler.

Hvor meget tjener i om måneden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en god løn, hvad får i?
  • #1   9. dec 2014 Jeg er lige startet på arbejde igen, efter at have været arbejdsløs i 10 måneder. - Dog kun fritidsarbejde, da jeg stadig går i gymnasiet osv.

Jeg vil tro, at jeg får omkring 108,- i timen (har endnu ikke fået kontrakten eller noget, hvori det står) + aften- og weekendtillæg :). Starter med ca en vagt om ugen af 3-4 timer så det er vel lige omkring 1700,- om måneden for en vagt om ugen uden tillæg

• #3   9. dec 2014 27.000,- før skat, fri bil og fri telefon, fuldtid i autobranchen smiley

Jeg er ganske tilfreds med min løn smiley

• #4   9. dec 2014 alt efter hvad du laver så er 36kg en okay løn.

Jeg får 30- 34.000kr + pension, jeg er offentligt ansat og på fuld tid. jeg arbejder 20 uger om året, har ferie og sygdom med løn+ særlig ferie godtgørelse

• #5   9. dec 2014 Alina: Jeg tjener lidt mere end dig, men synes også det er svært at få pengene til at slå til.
    Nok fordi vi har huslån, min kæreste er begyndt på uddannelse igen (elevløn = yay!) og der er hele tiden nye dyrlægeregninger, ak! Men trøster mig med at vi trods alt har råd til det, selvom vi ikke svømmer i penge smiley

• #6   9. dec 2014 Jeg får 125 kr i timen, og så arbejder jeg efter min arbejdsgivers behov. Dvs. jeg nogle måneder har arbejdet omkring 5 timer, mens jeg andre har arbejdet omkring 60. Jeg står i butik. Jeg læser så også et par fag op ved siden af, men kan dog ikke få SU da jeg har en studentereksamen i forvejen.

Min mand får 26300 + pension, vi får fint vores penge til at slå til, men vi betaler også kun smed og dyrlæge på vores i øjeblikket. Og 7-9-13 er det ikke de vilde udgifter pt. Og så har vi hverken bil eller hus, og bor relativt billigt. Så ingen problemer her.

• #7   9. dec 2014 vi har temmelig svært ved at få pengene til at slå til for tiden, hvilket skyldes at min kæreste er gået temmelig voldsomt ned i løn efter at han mistede sit job som export chef, vi har et stort hus, masser af gæld, gamle hunde der i år har kostet ca 40000kr i dyrlæge, hestene, og en helvedes masse uforudsete regninger, så vi kæmper for at holde hovedet ovenvande..... dog kunne vi tage og skille os af med noget af al den luksus vi omgiver os med, feks min 2 af hestene, den ene bil, hestetraileren og motor cyklen. Det koster at holde alle de ting ved lige selv om de er betalt. vi kunne selvfølgelig også forsøge at sælge det her kæmpe hus vi bor i

• #8   9. dec 2014 Jeg får lige over 30.000 + pension og jeg kan udmærket få pengene til at slå til med 5 heste, 5 katte, bil, avis, medlemskab af kajakklub, orienteringsløbsklub og partimedlemskab. Desuden så godt som udelukkende økologisk mad.

• #9   9. dec 2014 36 kilo ER en god løn.
    Min ligger på 25 - og jeg ville da gerne bytte smiley

• #10   9. dec 2014 Pt er jeg på SU, men arbejder også ved siden af. Tjener ca 10.000 om mdr.

Når jeg er færdiguddannet som sygeplejerske kan jeg regne med en løn på 24.000 for 37 timer (at det så er de færreste, der arbejder 37 timer, er så en anden sag smiley regner med at skille arbejde ca 32-35 timer)

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#11   9. dec 2014 Tak for svar, kom endelig med flere.

Jeg kan godt se at jeg ikke tjener mindst, men det er nemmest at sammenligne med dem der er færdiguddannet og ikke dem der har et studenter/fritidsjob.

Sascha & Fame: Hvorfor arbejder sygeplejersker egentlig ikke 37 timer? Det har altid undret mig.

• #12   9. dec 2014 jeg syntes jeg får en god løn, når man tænker på at jeg er ufaglært og hvad andre i min omgangskred får. jeg får 118 i timen, dog har jeg også ofte både aften og weekendvagter hvor jeg får tillæg på henholdsvis 38 og 52 kr.
    Jeg er fast afløser og min løn svinger derfor meget, sidste uge havde jeg 52 timer i denne uge har jeg kun 16 timer, indtil videre i hvert fald. Men normalt ligger jeg på mellem 30 og 50 timer. Normalt for jeg mellem 10.000 og 20.000 udbetalt.

Jeg skal betale 2000 kr. for at bo hjemme og hesten bruger jeg godt 3500 kr. om månedden på. Resten af mine penge går bare til mig selv og opsparing, så jeg syntes jeg får en god løn. Havde jeg derimod boet for mig, haft børn, mere transport eller andet, så tror jeg ikke jeg ville syntes jeg havde en god løn, og jeg ville nok ikke have en stilling som afløser, for selvom jeg ofte har en del flere timer end de fastansatte så er det altså usikkert.

• #13   9. dec 2014 Min kæreste er færdig uddannet og for 15000 efter skat, så jeg bliver faktisk ret provokeret over at du ikk kan få det til at slå til med 36000! Har det lidt sån at enten har man for meget luksus man ikk har råd til, eller også så bruger man sine penge dårligt, og forstår ikk værdien af dem smiley

• #14   9. dec 2014 Lærke: Sikke da en fjollet udtalelse. Ved godt den er målrettet trådstarter meeeen...

Jeg tjener mere end trådstarter og en stor del af mine penge forsvinder som dug for solen, da jeg fx har været uheldig med dyrlægeregninger. Og min kæreste er begyndt at læse igen, da han ik var glad i sit job, så nu er han nede på elevløn. Og så var der lige brug for at få ordnet væggene i vores lejlighed pga mug, osv, osv..

Så uanset hvor godt man forvalter sine penge, så lærer man med alderen, at der nogle gange bare kommer uforudsete udgifter eller livsændringer, som kan have stor indflydelse på ens økonomi. Forskellen er bare at man med en god løn, kan være så heldig, at man rent faktisk kan betale sine regninger, hvis noget opstår. Har ofte læst herinde om folk der ikke tilkalder dyrlæge osv. pga. penge eller ikke har råd til et eller andet andet, som man egentlig har behov for.

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 297
    #15   9. dec 2014 Løn afhænger jo også af hvilken uddannelse man har, samt hvilken position man har (leder, chef osv)
    Så ens indkomst er lidt svær at sammenligne, om hvorvidt man tjener godt eller ej.
    Derud over er ens udgifter jo også forskellige, bor man dyrt, har flere biler, flere heste, er hesten opstaldet hjemme eller i et ridecenter osv

• #16   9. dec 2014 jeg er nyuddannet kontorassistent men desværre arbejdsløs jeg får pt udbetalt lige omkring 10.000 hver måned og det er svært at få pengene til at slå til. din løn, for mig, ville være luksus da jeg så kunne afvikle på gæld hurtigere og have mere om måneden til at leve for smiley

• #17   9. dec 2014 Socialpædagog. Arbejder 32 timer. Har udbetalt Ca 14.000.kr mdr.

Mvh TT

• #18   9. dec 2014 Nu er mit nok ikke lige noget du kan sammenligne med smiley
    Jeg er timelønnet og det er lidt forskelligt hvor meget jeg arbejder, men ca. 30-40 timer om ugen, jeg får 110 i timen og har omkring de 10-13.000 udbetalt.

I starten syntes jeg det var helt vildt meget, fordi jeg var vant til ungarbejder løn og fritidsjob, men nu hvor jeg skal til at flytte i lejlighed, har hest og skal betale for en privat uddannelse kunne jeg godt nok bruge nogle flere smiley

• #19   9. dec 2014 Fordi der ingen fysisk eller psykisk kan holde til at arbejde 37 timer (medmindre du er kontoransat, sælger, arbejder i lægepraksis eller lignende) fordi du simpelthen bliver kørt ned.

• #20   9. dec 2014 Sascha, Så burde jeg være død for længst, Arbejder 45 timer i ugen, plus minus i høj sæson, og jeg klare mig da fint,
    Min kæreste arbejder 55 timer i ugen og han klare sig også fint.
    Vi er begge uddannet landmænd, så det er hårdt fysik arbejde HVER dag.
    Så det handler vidst bare om at elske sit arbejde og går højt nok op i det.

Men jeg for udbetalt 12.500 kr i mdr. Så misunder da dem der arbejder 37 timer og får så meget mere i løn end jeg gør.

• #21   9. dec 2014 Du få vist mere end hvad man kan kalde en okey løn..

du få meget mere end end gennemsnitsdansker får så jah du kan vist ikke klage

At du ikke kan få det til og slå til er nok fordi du har for mange udgifter.. evt bruger for mange penge på alt muligt du måske ikke burde (tit gør man det uden man endelig er klar over det og lægger først mærke til hvis man går efter og regner ud hvor mange penge..

Derudover så kan jeg fortælle at jeg for fuldtid få ca 17000 kr og der skal så betales skat.

Lige nu er jeg på Su og få ca 7000- 8000 kr udbetalt fra mit job hvor jeg arbejder ca 70 timer om måneden. også få ejg 3000 udbetalt af su nå jeg har betalt skat og har så taget et sulån for at få det til og gå op da jeg bruger ekstremt mange penge på transport

• #22   9. dec 2014 Jeg få forresten 115 i timen men ingen tillæg.. =/

• #23   9. dec 2014 jeg arbejder hver uge og jeg er afsted i 63 timer, i min fri uge har jeg om onsdagen personale møde og det er 5 timer, så jeg levere 34 timer gennemsnitligt om ugen, min stilling hedder 37 timer.

• #24   9. dec 2014 Jeg får en god løn.....men hvis man regner timerne ud, så får jeg en ok timeløn (arbejder pt 50 timer om ugen, og er på fast løn). Jeg styrer selv min arbejdstid, men er igang med et stort projekt, og det tager tid i opstartsfasen.
    Jeg kan sagtens få pengene til at slå til, og det kunne jeg også da jeg tjente halvdelen af hvad jeg gør nu.
    Som en anden siger; hvad der er en god løn afgøres af mange faktorer, og nogle vil altid have svært ved at få pengene til at slå til uanset hvor meget de tjener.

• #25   9. dec 2014 Det er hårdt på en anden måde - er slet ikke i tvivl om at det også er hårdt arbejde at være landmand. Tvivler dog på I bliver truet med vold etc når I går på arbejde smiley

• #26   9. dec 2014 Sasha..

Nu alt arbejde hårdt men på hver sin måde..
    Du ikke tvunget til og lave det du gør hvis det skulle være så slemt så stop og sig op det valg har du ALTID:.

• #28   9. dec 2014 Det er et svært område... For man sætter jo altid sine udgifter efter sine indtægter. Så der er altid for lidt penge..

Men vil ikke sige du får en "god" løn.. Når jeg tænker på en god løn tænker jeg 45.000-50.000 og opefter.. Så er vi rigtig på den gode side.

Men det kommer i høj grad an på ens uddannelse og job.

• #29   9. dec 2014 sascha>> Hvordan kan du udtale dig om hvad andre udsættes for i deres job?

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#30   10. dec 2014 Tak for alle Jeres svar.

Krisitna M: Jeg er enig med dig i, at man skal op i det niveau før man kan kalde det en god løn.

• #31   10. dec 2014 Rikke - Min er også gennemsnitlig.. nogle uger arbejder jeg 5-6 dage, lange vagter..andre arbejder jeg kun et par dage..Men min kontrakt siger 32 timer.. smiley

I nogle områder kan man ikke holde til 37 timer.. Uanset hvor meget man elsker sit arbejde.

Mvh TT

• #32   10. dec 2014
    Tror jeg har 7800 udbetalt som SSH elev med 37 timer om ugen i praktik, lidt mindre på skole.

Sætter 3000 af til hest, benzin til bilen koster ca. 2200 kr pr. måned - nogle gange lidt mere andre gange lidt mindre. Også er resten til dyrlæge regninger, tilbagebetaling på vinterdæk til mine forældre, opsparing, bidrag til maden hjemme osv.

Uden mine søde forældre, kunne jeg ikke ha' hest :o) Med den løn og hest, synes jeg heller ikke at jeg ville kunne bo ude selv.

• #33   11. dec 2014 Camilla, jeg brokker mig heller ikke - jeg elsker mit job og så tager jeg det sure med det søde.

Rikke, det siger jeg bestemt heller ikke at ALLE gør, det er bare desværre den tildens jeg ser hos min kolleger.

• #35   12. dec 2014 okay Sascha så forstår jeg bedre, og lader være med at lade mig provokere jeg kan ikke nøjes med trusler om vold, men står ofte model til vold, krænkelser og nedværdigende handlinger og tale. Den slags opstår mange steder, og man må gøre op med sig selv om man vil det.

Og vi vælger jo selv at være inde for områder hvor den slags sker, ikke at vi bare skal acceptere det, for det må vi aldrig gøre, men vi kan ikke tillade os sige at andres job ikke er hårdt.

mit Job er ikke hårdt fysisk, men det er det sandelig psykisk, men jeg elsker mit job, og de udfordringer der er i det.

• #36   13. dec 2014 Ja, jeg er fuldstændig enig, vi skal ikke finde os i det, men som tingene ser ud nu, kan jeg ikke holde til at arbejde mere end 32 timer om ugen, så hold jeg kun et par år. Så derfor drager jeg omsorg for mig selv ved ikke at arbejde så mange timer. Så håber jeg da på at de år jeg er i arbejdet, ændrer tilstanden med vold og trusler sig, så man kan arbejde på mere tid smiley

• #37   14. dec 2014 Stutteri Dronninggård:
    A'hva? Jeg er civilingeniør og det tager 5 år: 3 år til bachelorgrad og 2 år til cand. overbygningen. Med mindre man fjumrer rundt og derved bruger ekstra tid. Og bruger man over 6 år er man på den for så ryger ens SU.
    Og 36.000 er kun startlønnen, hvis man tæller det inkl pension. Normalt får man med 4 års erfaring 36.000 + 8-10 % pension.
    Og en Ph.d. tjener oftenst væsentlig mindre.

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#38   14. dec 2014 Sig b: bliver helt nysgerrig efter at høre hvad slutlønnen så er? Det lyder som et job der er virkelig godt betalt med den startløn.

• #39   14. dec 2014 Slutløn? Altså når man har meget erfaring? Ingeniører forhandler selv løn, så der er ingen egentlig "slutløn", men Ingeniørforeningen laver en statistik hvert år, hvor medlemmerne indsender deres løn og den siger:

Hvis man blev uddannet civilingeniør før 1974, så er bruttogennemsnitslønnen (løn incl. pension) 67.728 om mdr.
    For en helt nyuddannet er bruttolønnen 36.593.
    For at tage en midt i også, så hvis man blev uddannet i 2000 og derved er omkring de 40 år nu, så er gennemsnitsbruttolønnen 58.591.

• Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

#40   14. dec 2014 Wauw en god løn. Det var nok det man skulle have været. smiley

• #41   14. dec 2014 Haha ja. Jeg ville også lyve, hvis jeg sagde at løn ikke spillede ind, da jeg valgte uddannelse smiley Med den dyre hobby vi har herinde, så er det rart med mønt på kistebunden.
    Derfor burde flere kvinder blive ingeniører smiley

• katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
    #42   14. dec 2014 efter at alle regnigner er betalt, har min kæreste og jeg sammenlagt 3000 kr om måneden, der skal gå til mad og diverse, og så til fodr til vores 2 katte, 1 slage, gekko og fisk..

det er ikke let.

• #43   15. dec 2014 Sig: Må man spørge, hvilket område du er indenfor? smiley Kigger lidt på uddannelser til, når jeg er færdig og vil gerne være ingeniør, men der er jo tusind grene smiley

• #44   16. dec 2014 Jeg har valgt forretningsretningen. For selvom jeg elsker teknik og nørderi, så kan jeg godt lide forretning og international arbejde.

http://www.aau.dk/uddannelser/kandidat/operations-innovation-management

• Ulykkelig S
    Ulykkelig S Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #45   17. jun 2017 Jeg får invalidepension og har cirka 21.500 kroner udbetalt om måneden. Grunden til jeg får så meget, fordi jeg betalket cirka 30 procent af mine penge til pensionsordninger. Jeg har derfor et ret meget stort personsfradrag.

Jeg har ingen gæld, ryger ikke, drikker ikke, har ingen bil og ingen hus.

Jeg bor på en lejlighed i København og er single. Jeg er 35 år gammel.

Hver måned har jeg cirka 8.500 - 9.000 kroner til rådighedsbeløb som blandt andet skal bruges til mad, fornøjelser, tandlæge, rejser og så videre.

Jeg vil gerne høre, om det er på et normalt niveau eller usædvanlig i forhold til min alder ?

Jeg håber at høre fra nogen.

• #46   17. jun 2017 Ulykkelig S:
    Jeg har fuldtidsarbejde, og får mindre udbetalt end dig (ca. 16-17 udbetalt), og når alle faste udgifter er betalt har jeg 3500-4000 i rådighed.

• #47   17. jun 2017 Ulykkelig S: det er et højt beløb. En del veninder jeg har tjener omkring 27-28.000 kr for aften/natarbejde, og har dermed mindre end dig. Du er i en gunstig situation (økonomisk set) smiley

• #48   17. jun 2017 Er offentlig ansat får 29.000. Og har absolut ingen problem med at få det til at løbe rundt.

Er sparsommelige af natur, og men mangler bestemt ikke noget. Har 3 heste og min mand går på jagt (også en dyr hobbi)

Pt. har vi vel 200-250.000 stående i likvider i banken.

Min mand er håndværker. = heller ikke verdens højeste løn.

At have penge nok er ikke afhængig af indkomsten, mens end måde at forvalte dem på.

Sidder i en regnskabsafdeling for sygehusene. Og sjovt nok er det altid lægerne, dem med den høje indkomst der skal have afdragsordninger, hvis de ved en fejl har fået udbetalt formeget i løn, det er ikke rengøringskonen på mindste løn, hun kan godt betale......

• #49   17. jun 2017 Dorthe - det er brutto ikke? smiley

Mvh TT

• #50   17. jun 2017 Jo før skat.

• #51   17. jun 2017 Okay smiley Jeg fik 27.000 før skat.. Det var fordi de talte om udbetalt jeg blev nødt til at spørge smiley

Mvh TT

• #52   17. jun 2017 Hvis man skal sammenligne er det lettest før skat, da vi kan have forskellige fradrag.

Men udbetalt for jeg ca 18.000 og min mand ca 20.000.

• #53   17. jun 2017 Ulykkelige S, jeg er offentlig ansat, dog kun på 32 timer.
    Jeg får 18.000 før skat.
    Og ca. 12.500 udbetalt.
    Jeg er dog kun 22, men stadig, der går 11 år før jeg stiger i løn, så mange af mine kollegaer som er noget ældre for blot et par tusinde mere end mig

• #54   18. jun 2017 Jeg er offentligt ansat jeg arbejder 37 timer om ugen og jeg får mellem 20 og 21000kr udbetalt. før skat har jeg ca 31000kr.

at få 21.500kr udbetalt som pensionist er ret godt betalt.

• #55   18. jun 2017 Hold da ferie Rikke.. Du har sku lang anciennitet smiley

Mvh TT

• #56   18. jun 2017 Jeg er elev og får mellem 9.000 og 13.000 udbetalt hver måned. Umiddelbart har jeg ingen problemer med at få det til at løbe rundt, men jeg glæder mig nu alligevel til at blive færdiguddannet og få lidt mere i lønposen smiley

• #57   18. jun 2017 TT>> 11 år i denne organisation smiley

• #58   18. jun 2017 Så er du da rigtig glad for dit arbejde smiley det er godt! smiley

Mvh TT

• #59   18. jun 2017 TT>> ja eller også er jeg doven og ikke gider søge videre. Eller måske tryghedsnarkoman smiley

• #60   18. jun 2017 Wow syntes nu du får en god løn!

Jeg er uddannet indenfor kontor, er statsansat på en erhvervsskole hvor jeg sidder på kontor 37 i ugen. Får 23000kr incl. Pension før skat Dvs. Ca. 16000kr udbetalt hver mdr.

Derudover har jeg rengørings job på 15 timer i ugen ca. 8000kr før skat, udbetalt ca. 4200kr

Udover det man nu skal have, har jeg bil, hund, hest og lejlighed..

Men er "tvunget" til at have et ekstra job da hoved lønnen ikke er særlig høj.

Kommentér på:
Hvad er en god løn, hvad får i?

Annonce