{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Ikke fået sin pakke postnord nu er det min skyld hvem har ret ? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er sidste gang jeg sender med postnord men her er mit spørgsmål .

Jeg har sendt et lændedækken med posten til en der har købt det for en mdr siden ca nu. Køberen har ikke modtaget det, jeg har kvitteringen på det er sendt og har sendt billed af det.

Vi aftalte og jeg har billed af det at jeg skrev jeg sender det med det billigste pga den billige pris vedkommende gav for det og ikke skrev det skulle sendes forsikret eller med track and trace. vedkommende skrev ja (har jeg også billed af) til det.

Nu når pakken ikke er dukket op jeg har skrevet til postnord men de er jo en krig om at svar, grunden til jeg skriver til dem istedet at ringe er for vedkommende der har købt mit lændedækken netop kan se hvad de har skrevet så det ikke bliver påstand mod påstand.

Jeg fremhæver gang på gang at jeg har bevis med kvitteringen som jeg igen sender billed af, vedkommende siger så nu at jeg skulle have sendt med track and trace og med gls eller dao og det har vi ALDRIG aftalt og det kan man også se i samtalen og pludselig er det noget vedkommende ville have haft og det var for dårligt jeg ikke gjorde det. Hvor jeg påpeger jeg sendte med det billigste og det vidste vedkommende.

Jeg har ku tilspidset endt med at sige vi kan slå halv skaden dog uden portoen da jeg endte med at betale mere i Porto end hvad vedkommende gav, det har jeg så ikke fået svar på endnu men regner med et nej, jeg ved jo heller ikke om vedkommende har modtaget mit lændedækken og bare vil have begge dele.. og vil ikke miste begge dele smiley

Hvad gør jeg hvem har retten på sin side hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke fået sin pakke postnord nu er det min skyld hvem har ret ?
  • #1   21. dec 2018 Hmmm...
    Modtager har jo selv valgt T&T fra, så den hænger jo på hende selv.
    Men ville hun ikke betale for det?
    Anbefalede du hende det?
    Den er jo svær, fordi du har jo heller ikke vished for, om hun faktisk har modtaget det.

Jeg selv plejer, at anbefale T&T, og hvis køber ikke vil, er det købers eget ansvar.
    Har dog aldrig haft problemer.

Når det så er sagt, så er PN heller ikke de hurtigste knallerter på havnen, så den ku godt stadig være undervejs
    Den er jo sendt alm. og der har jo været black friday og julehandel.
    Det er jo ikke en størrelse, der blir pist væk.

• #2   21. dec 2018 Det kommer lidt an på hvad I har aftalt. Ved privatkøb er købeloven gældende som hovedregel, men der er en del regler, der kan fraviges.

Men i store træk er det køber, der har risiko, fordi du har bevis på at have overdraget til fragtfirma, hvis beviset er indleveringskvittering eller lignende, bevis på køb af porto er ikke nok.

En god ide er dog altid at sørge for at køber ved at det er på deres risiko, så man ikke oplever problemer, så kan køber jo forlange fragt med forsikring, så de er sikre på ikke at miste penge.

Jeg er ikke advokat, men har egen forretning og har derfor en vis viden om salg, men også købeloven i forhold til privatkøb. Derfor kan jeg dog stadig tage fejl, men bakkes op af §10 i købeloven, dog kan man aftale sig ud af mange ting og det hele kommer derfor an på hvad i har aftalt og hvilke beviser du har smiley

• #3   21. dec 2018 Karen H: vi havde aftalt den billigste Porto vi har ikke aftalt track ans trace eller forsikring og det har jeg endda på tekst jeg havde også sendt billed af kvitteringen (den er elektronisk jeg får den på mail) til vedkommende og der sagde vedkommende ikke noget og kunne se det var postnord og pludselig skulle det være dao eller gls efter 2 1/2 uge ca fordi pakken endnu ikke var dukket op.
    Du får ikke andet når du indlevere pakken når det er postnord når den ikke er forsikret / med track and trace smiley

• #5   21. dec 2018 Så er det hende selv, der står med problemet, når hun har valgt det fra ville jeg mene.

Så må hun jo selv bestemme om hun vil afprøve sagen, men ud fra det du oplyser, så lyder det ikke til at der er noget at komme efter.

Jeg kan som sagt være lidt forbeholden i fordi du ikke har decideret bevis for at have afleveret til postnord, men netop fordi hun valgte det billigste tror jeg det går.

• #6   21. dec 2018 Det er hendes problem, når hun ikke ville have pakken forsikret smiley

• #7   22. dec 2018 Her havde det ganske enkelt heddet , bad luck for den person.

Det er ikke mit problem hvis personen ikk vil have sendt med dao. JEG betaler ikke ekstra for en vare DE køber. SÅ vælger de postnord, er det deres ansvar. Ikke en øre fik de tilbage af mig.

• #8   22. dec 2018 En ting er hvad man synes, en anden er jura smiley

Så i denne sag KAN der altså være en risiko for at en sag ville falde ud til købers side fordi man ikke har reel bevis på afsendelse/overdragelse til fragtfirma. Dog taler det til sælgers fordel at hun har på skrift at fragtmetoden er valgt af køber.

Så selvom man ikke vil “betale fordi de vælger postnord” skal man lige huske på at man har juridisk pligt til at bevise at pakken er afhændet til fragtfirmaet, så det er ikke kun for købers skyld man bør have bevis, men for egen smiley

At sandsynligheden er lille for at en sag startes er en anden, men uanset så er det også god stil at fortælle en køber at de skal huske at ansvaret går til dem, når pakken afleveres til fragtfirma og de derfor bør vælge med forsikring.

Jeg ville selv kun sende med minimum bevis for indlevering, hvilket ofte koster det samme som pakke med forsikring, her sørger jeg for at det beløb er enten inkl prisen, ellers sælger jeg ikke til en person, der ikke vil betale for det.

• #9   22. dec 2018 Har du overhovedet fået svar fra postnord om hvor pakken befinder sig?

Jeg ville da først spørge dem om pakkenr. stadig findes i deres system.
    Jeg mener godt man kan få af vide om de har udleveret pakken. Selvom den ikke er med TT.
    Der er jo desværre en del, inklusiv mig selv, som oplever at postnord glemmer at informere om at pakken er klar til afhentning.

I stedet for at skrive til dem. Ville jeg ringe til dem og evt. optage samtalen, så har modpart også mulighed for at høre samtalen med dem. smiley

• #10   22. dec 2018 Hvis du vælger at optage samtalen som bevis, så skal du liiiiiige huske at sige det først... smiley det er ulovligt at optage en samtale telefonisk eller i virkeligheden uden samtykke, og så afspille det for en tredjepart som ikke deltog i samtalen.
    Dvs du må gerne optage uden samtykke, men du må IKKE videregive det til NOGEN som ikke var med i samtalen. Så samtalen kan ikke bruges som bevismateriale, medmindre postmanden gav lov til det.

• #11   22. dec 2018 ISRH: hun har ikke et pakkenummer, da den ikke er sendt som pakke, ellers ville den være både forsikret og til at spore smiley

Som jeg forstår det, er det “eneste” hun har en kvittering for porto, samt sms fra køber om at hun ikke vil have sendt som pakke.

Hvor længe har den egentlig været væk? Jeg har selv oplevet at breve kommer 3-4 uger efter afsendelse, især her i juletid. Sidste år sendte min mor julekort til os 2. december, de kom frem 10 januar, så der er måske stadig en chance?

Kommentér på:
Ikke fået sin pakke postnord nu er det min skyld hvem har ret ?

Annonce