{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Energi tilskud evt vit/min.? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg ville lige høre med Jer om I har nogle gode råd ift at få mere energi uden at tage på. Sagen er den at jeg har været delvis imobil i to måneder. Jeg har pga "depression"/bekymringer og skade taget nogle kilo på. Den sidste uges tid har jeg heldigvis blevet mere mig selv igen, men jeg har især i dag, været så andpusten og det hele har været hårdt. Jeg har ikke rigtig nogen energi. Jeg har ikke haft den bedste kost i dag, morgenmad (kl 8.00.) = portion havregryn med en teske sukker. Kl 12. 30. Tre tynde skiver grovt franskbrød med kropølse. Kl 15.30. En portion yum yum. Og aftensmad Ca kl 19. En portion boller i karry med ris. Også lidt chokolade her til aftenhygge. Jeg burde jo have energi..
Jeg VED jeg burde komme mig i gang med at gå nogle ture og få noget motion, for at ordne stald og fold (plukke og slæbe møg, wrap og halm) er nok ikke nok.. Men det er så svært når man føler alt er hårdt. Nogle gode ideer til hvad jeg evt kunne indtage af tilskud?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energi tilskud evt vit/min.?
  • #1   4. jan 2019 Der er meget sygdom i omløb - jeg har lige været ramt af en træls forkølelse med feber, ondt i halsen, snot i lange baner og ondt i hovedet. Måske er du på vej til at blive syg? smiley
    Ellers har jeg hørt, at det kan være en ide at tage jerntilskud, fordi det kan give træthed/mangel på energi. Jeg har selv haft i sinde at få købt noget jerntilskud meget længe - flere år! smiley Det er bare aldrig blevet til noget endnu. Men en skønne dag så gær jeg det! smiley

    Ellers har jeg haft købt nogle koffeinpiller på ebay (ok, måske skulle jeg have prøvet jerntilskuddet først ??), og det virkede faktisk. Dem fik jeg energi af. Men jeg drikker jo heller ikke kaffe! smiley


  • #2   4. jan 2019 Hvis nogen tilskud kunne levere dokumentation, ville de blive markedsført som medicin, ikke tilskud.
    Medmindre du ligefrem mangler d vitaminer, har anæmi pga folin mangel eller andre ret sjældne tilstande, så kan du ikke forvente at komme nogen steder med tilskud.
    Jo, amfetamin virker fremragende i 4-6 timer, men det er en massiv nedtur i dagene efter....

    Det, som virker er et kram og så få pulsen op.
    Kram fordi, nåja, nærvær, adgang til venner og samtalepartnere osv er vigtigt for trivsel.
    Og pulsen op, fordi ingen har ret meget energi hvis den fysiske form ikke er der.
    Giv dig selv plads til at sove og få den slags mad, din krop har brug for, i maven.

    Hvis man har en livskrise er det normalt at det æder store mængder mental energi/overskud.
    Slå dig ikke i hovedet over det.

    At fikse det med et tilskud burde aktivere ordsproget "hvis noget er for godt til at være sandt, så..."


  • #3   4. jan 2019 Jern giver hård mave.
    De færreste mangler jern, men hvis du rent faktisk har jernmangel anæmi vil jeg foreslå at du reflekterer over årsagen til anæmi, og fjerner årsagen.
    Hos normale mennesker bør jern ikke give energi. Man bør have rigelige jerndepoter ved normal kost.

    Alle stimulanser udvikler man tolerans overfor.
    Så der skal mere og mere til, for at udløse en given effekt.
    Fx mere og mere koffein for at blive opkvikket.
    Der er energidrikke og piller, der via koffein kan sparke en effekt selv ind i en kaffe-holiker som mig.
    Der er bare en rigtig god grund til, at disse produkter ikke er lovlige i dk... Coffein indholdet er ekstremt højt nogle gange.

    Min egen mand fandt en lille flaske med energidrik.
    Han morede sig med at slå indholdet op. En halv flaske svarede til Max anbefalet Coffein indtag pr døgn....


  • #4   4. jan 2019 Jamen så var amfetamin løsningen på mit problem smiley Dr Who - Hvad tager du for grammet? 600kr? smiley smiley
    Ja det med at dunke mig i hovedet har jeg jo gjort i disse 8 uger.. I tilæg til alt det andet.. smiley Jamen så må jeg jo høre om mine børn vil give mig en krammer og gå med mig.. Mine veninder har for meget at se til i hverdagen, og vi bor ikke lige ned ad gaden til hinanden mere.. smiley
    Men tak for tippet I to smiley
    Og Sofie, koffein hjælper mig kun med at vågne, giver ingen energi.. Jeg ved godt at man får energi af at bruge energi, det har hjulpet mig før at fokusere på når jeg feks har haft alt for travlt i hverdagen. Men da stod jeg ikke i den situation jeg nu gør.. smiley

    Mvh TT


  • #5   4. jan 2019 TT.
    Hvor er det lige du bor?

    Jeg trænger selv til en meget lang travetur et nut sted.
    Kan man trave løs et par timer med løs, glad hund så kan jeg sgu køre til dig.

    Jeg giver ekseptionelle gode kram...
    Men jeg vil have kaffe!

    Jeg sælger ikke amfetamin.
    Men slår knæskallen ud på den næste idiot, der sælger de stoffer mine unge patienter bliver forgiftet af...


  • #6   5. jan 2019 Når jeg læser hvad du spiser er det fuld af stivelse og indeholder ingen grøntsager..
    Hvis du vil have mere energi er du nødt til at få grøntsager..
    Spinat og grønkål giver gode fibre og indeholder jern..
    Jeg vejer 118kg er 180cm.. Jeg er nødt til at fulde godt med grønt på sækken og undgå stivelse undtagen de grove, som kerner og rugbrød.. Ellers har jeg slet ikke overskud til at lette røven fra fifaen..
    Får jeg ædt for meget stivelse bliver jeg lad og fuld af overspringshandlinger.. På trods af jeg jo får rigeligt med kcal..
    Tro mig det hjælper at se på kosten og hvorfra du får dine kcal...Du kan mærke forskel efter få dage, det lover jeg dig;)
    Bare et godt råd fra en tyk trunte...


  • #7   5. jan 2019 Jeg sender dig hermed en virtuel krammer!
    Vitaminer og mineraler er energigivende næringsstoffer. Men et mangel på ét eller flere, kan virke trættende. Men hvis du skal ud i noget, vil jeg foreslå multivitamin, D-vitamin, og magnesium. men De færreste, som nævnt mangler jern og magnesium.

    Iforhold til din kost, tænker jeg at det er fint, det burde ikke være den - såfremt du ikke lever af yum yum hver dag. smiley måske udskifte franskbrød med rugbrød.


    Jeg prøvede på et tidspunkt gerimax ginseng, det virkede faktisk i perioden, hvor jeg huskede at tage det hver dag. Det kunne du eventuelt prøve. Glem amfetaminen, det gør kun ondt værre. smiley

    Men ellers hyg om dig selv, sørg for at få plads til at smække benene op. Tænd hyggebelysning i stuen om aftenen. Prøv at kobl af, selvom at det er møg svært. Husk at grine. smiley


  • #8   5. jan 2019 Jeg går i total depressions mode når jeg ikke tager d-vitamin. Det er stort set samme symptomer og møg ubehageligt.

    Jeg kigger på det mad du lagde op tænker jeg "hvor er frugt og grønt?" Det er måske også værd at tage med. Måske kan en skive brød med xx erstattes af lidt grøntstænger?

    Håber tingene kommer til at fungere, jeg sender også en kæmpe virtuel krammer smiley


  • #9   5. jan 2019 Normalt spiser jeg en del grøntsager i retter eller salat til, og avocado i løbet af dagen. En gang imellem frugt. Ja det med at grine er mangelvare desværre.. Ginseng spiste jeg faktisk for 9-10 år siden. Det fungerede mener jeg at huske, tak for at du mindet mig på det smiley

    Mvh TT


  • #10   5. jan 2019 Livsnkrise sikke et godt ord ??

  • #11   5. jan 2019 Annette - Jeg ved ikke ligefrem om jeg vil gå så langt som at kalde det livskrise.. Jeg har jo selv valgt at skilles (selvom jeg skulle ønske det kunne være anderledes)

    Mvh TT


  • #12   5. jan 2019 Selve ord er ikke kun dit TT ??
    Viste ikke du står i en skilsmisse
    Det er noget forfærdeligt noget et stykke tid så er du dig selv igen tænker jeg.
    Du er ikke sådan at blæse omkuld ?


  • #13   5. jan 2019 Tak Annette. Dejligt at du har tro på min styrke.. smiley smiley

    Mvh TT


  • #14   5. jan 2019 Den oprindelige betydning af ordet krise er vist oldgræsk og betyder vistnok ændring, forandring eller overgang.

    Enhver væsentligt ændring kræver energi.
    Hvis du er flad, midt i en af livets store ændringer, forandringer, overgange og det tærer på overskydet - hey, så er du jo normal...

    Kram herfra.


  • #15   5. jan 2019 Så har jeg virkelig haft LIVSKRISE X 2 de sidste 3 år føj... smiley
    Så ville jeg hvis jeg kunne vælge at have livskrise x 0
    Denne form for krise har ikke kostet mig et par kg på sideben med 15 kg. Så ingen vej tilbage smiley til normal form foreløbig eller aldrig
    VH Annette


Kommentér på:
Energi tilskud evt vit/min.?

Annonce