{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Nytårsforsæt/Planer - må jeg høre jeres (hyggetråd) {{forumTopicSubject}}

Lille forsinket godt nytår alle sammen herfra smiley

Hvad har i af nytårsforsæt/planer for 2019?

Her er nogen af mine og mandens nytårsforsæt/planer for i år smiley

- vi skal have løsdriften færdig, her mangler vi at få ført vand ned og sæt en frostfri vandkop op, vi skal ha lavet skur færdig og måske påbegyndt mine ideer med terræn/forhindringsbane. Så det klart til nye opstaldere.
- vi skal have istandsat vores pavilloner, så de kan sættes sammen til én lejebolig.
- vi skal ha repareret de forskellige mure på ejendommen og malet færdig, som vi var påbegyndt sidste år.
- skal have lavet udhænget og tagrender færdig på hovedhuset her ( gør vi det, så har det kun taget 12 år, lol smiley )
- skal have fældet nogen træer, planeret jorden og udvidet parkeringspladsen
- grovsortering og oprydning i mandens maskinehal, han roder for vildt smiley
- hesten håber jeg på at få tølten på plads op til middel tempi, håber hun holder sig sund og rask de næste 20 år smiley måske i overkanten, bare nogen år endnu og mere til smiley hun er kun blevet 24 år, så det ingen alder smiley

Vi har en del tjenester til gode hos vores venner, så håber de kan hjælpe os med nogen af vores planer/ mål. Det hele bliver noget nemmere, når man er nogen stykker til at hjælpe og så vi hygger over noget god mad og drikke som tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsforsæt/Planer - må jeg høre jeres (hyggetråd)
  • #1   8. jan 2019 min kæreste og jeg mangler et større sted at bo, som også er billigere. så vores nytårs fortsæt er at finde det. vi bor pænt dyrt pga placering, og er virkelig presset i vores 89 kvadratmeter når vi også har firma smiley

    Jeg vil gerne blive fit, hvilket jeg har været igang med et stykke tid, og er nu ved at blive afhængig af at træne XD

    ellers har vi kun nytårsfortsæt for firmaet.

    mine heste relaterede nytårsforsæt er at min hest og jeg skal lære ting, blive stærke og have det sjovt samtidig smiley


  • #2   8. jan 2019 Aimee- det lyder spændende smiley er der et område i ved, som er billigere at bo i og måske har flere kvm at byde på, som i håber på at få bolig dér?

  • #3   8. jan 2019 alt uden for byen er billigere smiley vi bor meget centralt i Kolding lige præcis midt imellem storcenteret og byen. så vi kigger på alt uden for lige p.t. jo mere syd vi kommer jo billigere bliver det også kan vi se smiley

  • #4   8. jan 2019 Mit eneste deciderede nytårsforsæt, er at vingummier skal opbevares i køleskabet. Det blev lavet den 31. december om eftermiddagen, da jeg stod ude og spiste vingummier der havde stået udenfor i en god times tid. De får en helt anden lækker sprødhed af det smiley Jeg genopdagede det bare lige den dag.

    Ellers har jeg ikke lagt planer. Der sker en masse i mit liv som gør at jeg ikke rigtig kan lægge planer. Jeg ved dog at jeg skal flytte. Det kommer ret naturligt fordi jeg bor i ungdomsbolig og bliver færdig med min uddannelse i år.
    Hestemæssigt arbejder jeg lidt mere med delmål og har måtte justere noget pga. de personlige udfordringer. Så næste mål er at hesten er nogenlunde sikker i lange liner ved slut marts. Jeg ville gerne have haft det før, men det sker ikke. Når vi det ikke, fordi jeg ikke kan, så må det være som det er.


  • #5   8. jan 2019 Hvis jeg/vi havde pengene var der meget jeg ville, men sådan er det vel altid smiley
    Det største ønske er at få min hoppe sat ifol. At det så nok ikke bliver som jeg hele tiden havde forestillet mig, da staldmanden har et negativt syn på det at få føl, må jeg finde en løsning på. Det bliver underligt hvis vi skal flytte fra stalden.
    Jeg vil også gerne komme i gang med noget dressur undervisning og det kræver kun at jeg lige får tage mig sammen og meldt mig til.

    Jeg håber enten at blive bevilliget til flexjob eller i hvert fald finde ud af hvor mange timer jeg kan holde til pr uge.

    Et større sted at bo ville også være skønt, men det har jeg lidt svært ved at se hvordan vi vil kunne få råd til.

    Et spændende år forude, men det er jo først lige begyndt, så meget kan nå at ske endnu smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   8. jan 2019 Ha!, min kæreste og jeg gik fra hinanden d. 1/1 - 2019...

    Så, mit nytårs fortsæt er at få skabt en godt og stabilt liv for vores børn, selvom at de skal være delebørn.
    Jeg har fundet en ny lejlighed som jeg flytter ind i d. 15/1.

    Jeg vil stoppe med at ryge.

    Jeg vil bruge mere tid på mig selv - ideelt når jeg desværre kun har børne hver anden uge.

    Jeg vil have det sjovt de uger hvor børnene er ved deres far.



  • #7   9. jan 2019 For første gang i mit liv, har jeg et nytårsforsæt som har noget med kroppen at gøre.. Jeg skal tabe mig.. Også har jeg jo planer (dog ikke forsæt) om at Rocky skal være stabil i alle gangarter smiley ellers ingen ting smiley

    Mvh TT


  • #8   9. jan 2019 AMT - Vi starter vidst året på samme måde.. smiley min eks mand flytter ind i ny lejlighed 13/1. Det var meningen med 1/1 men ak ja.. Rigtig ked af at høre det. smiley håber du får en god fremtid på trods af det hele.

    Mvh TT


  • #9   9. jan 2019
    Laver ikke nytårsforsæt - gider ikke sætte forventninger om noget man alligevel ikke overholder eller bliver skuffet over ikke sker smiley Livet går som det går.


  • #10   9. jan 2019 Jeg besluttede mig den anden dag for at jeg vil tabe mig ca 10 kg, som jeg desværre har taget på den seneste tid ifb. med en smule stress og sygdom. smiley
    Så kæresten og jeg har øget fokuset på vores kost - og så håber vi at kunne holde det når vi nu er 2 om det.
    Og i den forbindelse vil jeg rigtig gerne begynde at lave nogle træningsøvelser herhjemme, så jeg kan få mine muskler op på det niveau de har været - specielt mavemusklerne.

    Derudover er mit mål bare at bruge mest muligt tid med min hest og kæreste, og komme ud af året uden at være blevet stresset over alle mine gøremål smiley


  • #11   9. jan 2019 Vi har mange planer, som kun kræver arbejde…

    - Rydde op i alle rum, altså tømme skabe, gennemgå alt – OG SMID UD!
    - Rydde op i vores udhus, gennemgå alt – OG SMID UD!
    - Rydde op på loftet, gennemgå alt – OG SMID UD!
    - Male stuen
    - Male soveværelse
    - Male badeværelse
    - Lave vores bryggers færdigt
    - Male udvendigt træværk incl vinduer
    - Få naboen til at fælde sine meget høje træer (17-18m), som tager al vores lys….

    Med hesten er målet at starte MB inden at året er omme.

    For mig selv, ja så burde jeg tabe mig nogle kg eller flere…


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   9. jan 2019 Team tindur: Det gør mig ked af det at hører!

    Jeg ved at jeg får en god fremtid når alt er faldet på plads. Og jeg glæder mig til at komme videre og væk fra ham smiley


  • #13   9. jan 2019 Samme her smiley

    Mvh TT


  • #14   9. jan 2019 Puha da, nogle af jer lægger hårdt ud på starten af året, med oprydning i jeres private forhold smiley jeg håber i får ro på jer og omkring jer i løbet af året her smiley

    Karin- jeg kan godt lide du skriver SMID UD næsten til det hele smiley det er sku da en oprydning der vil noget smiley

    Krikken - sådan er vi forskellige smiley jeg og manden kan ik undvære en plan, for ellers får vi simpelthen ik lavet en skid smiley


  • #15   9. jan 2019 Miss Soffy: Efter mange år, så er der altså nogle ting som skal SMIDES UD.

    Ting som om er uundværlige når de sættes væk, trylles om til skrammel over tid. smiley


  • #16   9. jan 2019 Karin - Den kender jeg alt for godt, og når man pludselig ser på det som skrammel, så får man dårlig samvittighed over at smide det ud, men man ved at det bare skal gøres smiley også får man det så godt når det er på lossepladsen/langt nede i skraldespanden smiley

    Mvh TT



  • #17   9. jan 2019 Jeg skal have styr på mit helt ekstreme slikforbrug og deraf jo forhåbentlig også tabe mig.. Så jeg kan kan ride Leira uden at hun bliver besværet af min vægt!
    Og så ville jeg elske hvis 2019 blev et år uden nogle seriøse sygdomme hos Leira og Misse smiley


  • #18   9. jan 2019 Jeg har ingen deciderede nytårsfortsæt...

    Men jeg gider ikke se min dyrlæge så tit i 2019 som jeg gjorde i 2018. I en lang periode kom hun på ugebasis - det er et dyrt forhold at opretholde.. smiley Også håber jeg hesten og jeg endelig kommer ordentligt igang med noget træning, så vi ikke skal sættes tilbage af flere sygdomme og skader.

    Og ellers satser jeg på, at 2019 er året, hvor jeg tager magten tilbage over mit liv, så jeg slipper væk fra min stress sygemelding og den angst, som den har medfødt sig...!


  • #19   9. jan 2019 Min hest skal tabe sig smiley gik så småt igang med det projekt i december, hvor hun begyndte langsomt op på nyt foder. Det virker til at det + mere motion har hjulpet allerede, men der skal ryge noget mere af. Hun får ad libitum wrap, så det har kun været krybbefoder jeg kunne ændre, og motion (som nok er det vigtigeste). Jeg forsøger at lokke en veninde til at hjælpe med ridningen i ny og næ, da jeg er ret presset med at skrive speciale. Det leder mig videre til mit andet nytårsforsæt: at skrive det færdigt smiley det kommer så til at være et jeg overholder, da jeg maks har til sommer.

  • #20   9. jan 2019 Jeg skal have tabt mig i hvert fald 20 kilo, så jeg kan begynde at ride igen. Vil gerne igang med at ride igen til foråret, så forhåbentlig har jeg fået tabt nogle af de kilo inden, så jeg kan begynde igen. Så jeg forhåbentlig kan tabe de sidste kilo med ridning på sidelinjen.

    Det er ikke fordi jeg er voldsomt overvægtig, det er fuldt forsvarligt at sætte mig op på en hest. Det er slet ikke det. Jeg vil bare gerne af med de overflødige kilo.


  • #21   9. jan 2019 Aimee - hvor langt vælges Kolding vil i? Hvad kræver i? Og hvad pris?

  • #22   9. jan 2019 littlejohn min kæreste vil Max 30 min kørsel væk cirka. da han har kontrakt på sin elev plads i ca 1,5 år endnu.
    og vi søger alt over 89 kvadratmeter prisen skal helst ikke for meget over 6000.

    generelt er vi lidt flexible med det hele, det vigtigste er bare at vi mangler plads smiley
    3 store 3d printere og en laser fylder pænt meget smiley


  • #23   9. jan 2019 Vi skal starte CNC90 i military!
    Vi kom først i gang med military sidste sæson, men fik redet 3 stævner (placeret som nr. 6 til det ene). Vi springer faste forhindringer til træning på op til 100 cm, så det havde da været en tanke om ikke vi skulle prøve en CNC90 sidst på denne sæson.
    Var til træning ved Stefan Mogensen mellem jul og nytår, og han sagde efter træningen, at den skulle da bare ud og gå noget 90. Så det må vi hellere smiley

    Ellers er planerne bare at få en masse gode ture. Både i terrænet, men bestemt også på springbanerne.


  • #24   10. jan 2019 Jeg bruger ikke nytårsforsæt. Men jeg ved dog, at 2019 bliver et år præget af forandringer. smiley

    Jeg skal skrive speciale, og det betyder også, at jeg snart er færdig med min uddannelse - og så skal jeg jo finde ud af, hvad der så skal ske. Jeg er ret sikker på, at jeg vil søge en ph.d på et tidspunkt, men jeg ved ikke, om jeg vil søge i direkte forlængelse af specialet, eller om jeg vil noget andet først. Men først og fremmest skal jeg skrive et godt speciale.

    Mens jeg skriver speciale håber jeg, at jeg kan ride lidt mere, end jeg har gjort de sidste par år. Både for hestens og min skyld. Derudover er jeg startet til yoga - jeg befinder mig alt, alt for meget oppe i hovedet, og trænger virkelig til at bruge min krop noget mere.

    Og så har jeg langt om længe endelig tilmeldt mig en køreskole. Jeg har simpelthen aldrig haft brug for kørekort, men det får jeg, når jeg er færdig med min uddannelse. Så det skal jeg i gang med i februar. Det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til.


  • #25   10. jan 2019 Aimee - har i overvejet en gård? smiley

  • #27   10. jan 2019 Jeg vil gerne bevise over for mig selv, at jeg kan løbe 10 km. Jeg har tidligere trænet mig op til 7,5 km udendørs, men gik så i stå pga. vintervejr. Nu er jeg godt i gang på løbebåndet i fitnesscenteret, og 10 km er jo et overkommeligt mål. Det handler ikke så meget om distancen i sig selv (fysisk går det sagtens), men mere om den mentale barriere i at blive ved, selvom jeg tror, at jeg ikke kan mere. Hvis det giver mening.

    Mit mål for i år er også at finde flere spændende opgaver til min virksomhed, så jeg kan udvikle mig i stedet for at sidde fast i det, jeg plejer. Jeg er selvstændig, og det går fint, men mine nuværende opgaver er ikke der, hvor min passion ligger smiley

    Hestemæssigt har jeg ingen planer, da jeg ikke kan have egen hest eller parthest, hvor jeg bor nu (manglende transportmuligheder til ordentlige steder), og mine forsøg på at finde passende undervisning er fejlet. Jeg vil gerne ud at ride, når jeg besøger min veninde i Island denne sommer, så det kan vel være en slags mål smiley


  • #28   10. jan 2019 Om det er nytårsforsæt eller ej, ved jeg ikke helt, men har besluttet at gøre noget seriøst for at tabe mig, og har en lidt anden indgangsvinkel på det, end jeg havde sidste år, så jeg regner med bedre at kunne magte det i år, min mand er også med på den! Så vi kan hjælpe hinanden.

    Jeg håber vi får solgt hus i år, så vi kan komme videre og jeg kan få hest igen.

    Og så vil jeg ride noget mere på min part, jeg startede på i nov. hvor jeg har været ude 1 gang om ugen, men vil gerne 2-3 gange om ugen, så vi snart kan få noget undervisning også.


  • #29   13. jan 2019 Jeg har to planer eller nytårsforsæt for i år, at mine heste skal ud og gå i løsdrift på den store eng/mark. Vi skal have et ordenlig læskur til dem. Dem jeg har fundet til nu, har enten været i for dårlig stand eller været for lang væk. Øv.

    Så håber jeg st få en af damerne med føl i år

    Og begynde og ride mere


  • #30   13. jan 2019 Det er altså nogen gode planer i hver især har for i år smiley

Kommentér på:
Nytårsforsæt/Planer - må jeg høre jeres (hyggetråd)

Annonce