{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EUX landmand
  • #1   19. jan 2019 Her er de fag du skal have haft for at læse veterinærmedicin smiley https://studier.ku.dk/bachelor/veterinaermedicin/adgangskrav-og-optagelse/
    EUX indeholder en STX så den del er fin men jeg har ikke tjekket fagene på EUX smiley

• #2   19. jan 2019 Her er hvad UG.dk skriver, så er det bare at sammenligne smiley
    Du kommer til at være for lavt i niveau i matematik og fysik men det kan læses op bagefter hvis man vil smiley

profilbillede
  • #3   21. jan 2019 Du kan sagtens læse EUX med landmand og senere uddanne dig til dyrlæge. Jeg læser husdyrvidenskab som har samme optagelseskrav som dyrlæge og vi har et par stykker som kommer fra EUX landmand smiley

• #4   21. jan 2019 Ida, ja det er muligt men så skal man enten finde ud af op man kan hæve de fag som ikke af sig selv er høje nok og det gør man bedst ved at tjekke med det bestemte gymnasie smiley Ellers skal man som jeg skrev læse fagene op smiley
    Jeg har selv læst husdyrvidenskab og sigtede tidligere mod at blive dyrlæge og valgte derfor dengang også gym-linje efter det smiley

• #5   21. jan 2019 Tak for svar smiley Så vidt jeg forstår, så vil der mangle lidt.

• #6   22. jan 2019 Det er ikke sikkert, at der kommer til at mangle noget - det afhænger dels af skolen og dels af din indsats. Du kan nemlig, på langt de fleste skoler, tage fag på højere niveau hvis du ønsker det.

Jeg tænker at en EUX vil give dig så mange gode kort på hånden i forhold til en STX, at det er umagen værd at ringe til den foretrukne skole og spørge ind smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #7   22. jan 2019 Man skal passe lidt på med at sige, at man “bare” kan læse fagene op på et højere niveau - gymnasiesektoren er under pres disse år pga. kravet om besparelser, og ekstra fag på A-niveau er ofte noget, der spares væk. Desuden sigter de nye bekendtgørelser fra 2017 mod, at specifikke ungdomsuddannelser skal give adgang til specifikke videregående uddannelser, så dette skal man også holde sig for øje.

Mit råd ville være at få en aftale med en studievejleder - gerne en af dem fra Studievalg (mener jeg de hedder). De har et godt overblik og kan guide dig videre. Ligeledes kan studievejledere på skolerne hjælpe dig.

• #8   23. jan 2019 For en god ordens skyld, må jeg hellere sige, at det ikke er mig, der skal videre, men min datter.

Min datter er ikke helt afklaret med, hvad hun vil stile efter, men af de muligheder hun har nævnt, kræves der visse fag på a-niveau og umiddelbart ser det nemlig ikke ud til at blive tilbudt på EUX.

Kommentér på:
EUX landmand

Annonce