{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Voldsom seperationsangst. {{forumTopicSubject}}

Hej hg


Jeg har en hoppe som jeg fik hjem i oktober og hun har siden hun kom døjet med voldsom seperationsangst men når man har taget en anden hest med ind har der altid været ro på men i slutningen af januar måtte hendes fold kammerat desværre aflives smiley

Efter han er væk kan hun slet ikke falde til ro før alle heste er inde og dørene er lukket smiley jeg har måtte dække hendes vindue til da hun endda er begyndt at prøve at springe ud igennem det smiley
Der er intet hvis man rider hende alene men tager man hende ind i boksen eller på staldgangen alene går hun i panik og det er ikke længere nok at have en hest med inde som selskab...

Nogen der har oplevet noget ligende?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom seperationsangst.
  • #1   13. feb 2019 Hold da op, det lyder godt nok vildt..
    Min gamle hest havde også separationsangst, men ikke så slemt som din.

    Ved du noget om hendes fortid, og måske endda grunden til angsten? Det er nemmere at arbejde med, hvis man kender årsagen til problemet.


  • #2   13. feb 2019 Jeg havde hende for 5 år siden og der var der intet smiley hun stod aldrig bundet når hun blev striglet og kunne tages ind og hygge uden andre heste men efter hun kom fra mig har hun været lidt omkring smiley hun endte desværre hos en rideskole hvilket hun bare overhovedet ikke er egnet til smiley
    Hun blev efter rideskolen solgt til en pige som har haft hende de sidste 3 år men de 2 år før det er der ingen der ved hvad der er sket:(

    Det er ihvertfald ikke den hest jeg kende smiley


  • #3   13. feb 2019 Hm.. Min gamle var født i Tyskland i 1992, og havde haft mange forfærdelige ejere. Blandt andet en kvinde som mishandlede sine heste, indtil politiet fjernede dem og smed hende i fængsel.

    Separationsangsten tror jeg stammede fra engang hvor han var lukket inde i en tom stald 24/7 i 3 måneder. Han havde også klaustrofobi, hvilket nok også har noget med den episode at gøre.

    En ting er sikkert, det forsvinder ikke på en uge. Der gik omkring 3-4 år, før jeg kunne have Pegazus stående på staldgangen uden en anden hest i nærheden, og omkring et halvt år efter det kunne jeg gå ud fra stalden og hente hans ting, uden han gik i panik.

    Men det var selvfølgelig heller ikke noget jeg havde "travlt" med at lære ham. Ejeren af opstaldningsstedet tog altid 2-3 heste ind/ud af gangen, og der var en udendørs strigleplads, hvilket var helt fint.

    Er der andre steder hvor du kan strigle din hest? Måske er hun mere tryg i åbne omgivelser, ligesom min var.


  • #4   13. feb 2019 det lyder voldsomt.

    jeg ville prøve at kontakte Lise Bang Hansen
    https://alternativdyrlaege.dk/

    prøv at skriv til hende og forklar hvordan hyppen har det. Lise arbejder nemlig med mange ting og her i blandt også adfærd. hun er super dygtig, og rigtig god til dyr


  • #5   13. feb 2019 Min kan ikke stå inde alene, så stresser hun helt vildt, men stiller jeg hende ud lige foran stalden hvor vi har vaskeplads så står hun stille, måske det kunne prøves? smiley

  • #6   13. feb 2019 Problemet er der også hvis der bliver trukket heste ud.. hun vil ikke ud først men hvis der bliver trukket heste forbi hende selvom der er andre inde går hun også amok smiley

    Hun kan sagtens tages i ridehuset uden andre og så er der ingen problemer det er kun på stald:-/


  • #7   13. feb 2019 Det lyder som om at hun har haft en virkelig ubehagelig oplevelse i stalden..

  • #8   13. feb 2019 Hvor gammel er hun?

  • #9   13. feb 2019 13.. der er ikke sket noget mens jeg har haft hende smiley ved virkelig ikke hvad der er sket men efter hun mistede min vallak er det blevet helt ekstremt smiley

  • #10   13. feb 2019 Hvis hun er så ung, så burde du helt klart arbejde med det, så hun kan være dejlig nem og tryg de næste maaaange år!

    Det er virkelig begrænset, hvor meget vi kan hjælpe dig via et par kommentarer, så hvis jeg var dig ville jeg finde en professionel.


  • #11   13. feb 2019 Jeg vil prøve smiley

  • #12   13. feb 2019 tænker at hun er bange for at miste nogen/noget på stalden
    stalden er et tryghed for hende, og derfor må der ikke ske noget her.

    min hoppe har gjort lidt det samme. Dog slet ikke på samme måde som din
    men det var netop det med at der gik heste fra stalden som kunne være et problem.især på det tidspunkt stod hun sammen med vel 10 andre heste, så der skete jo hele tiden noget. Men valgte at flytte mine heste, og så gjorde hun det ikke mere.
    men hun er en førrehoppe. så for hende er det vigtigt at hele flokken er der. Og især i stalden.
    det er jo boksen som er hestens hjem

    men jeg tror også at du skal have lidt hjælp til at få hende til at acceptere at de andre kommer og går uden at der er problemer


  • #13   13. feb 2019 Jeg tænker også at hun er bange for at miste efter hun har mistet folkammeraten smiley

Kommentér på:
Voldsom seperationsangst.

Annonce