{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Er krydsnæsebånd helt gået af mode? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, er sådan et næsebånd gået helt af mode? syntes mange red med det på et tidspunkt..

Men nu skal alting jo gerne være ih og åh så dynamisk og det ser ærlig talt ret grimt ud ahaha

micklem trensen er da ikke særlig køn (jeg ejer selv en)

Men engelsk og hannoveransk ser jeg næsten aldrig mere hos andre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er krydsnæsebånd helt gået af mode?
  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #1   14. mar 2019 Næ, rider med krydsnæsebånd på mine smiley Synes alle de nye typer er p*ssegrimme smiley

    profilbillede
  • #2   14. mar 2019 Det er ligesom mig dyon trenserne er heller ikke for kønne ahahah

  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #3   14. mar 2019 Men synes godt nok det her er det grimmeste smiley

    profilbillede
  • #4   14. mar 2019 Jeg har en trense med engelsk næsebånd (dvs uden næserem) samt ergonomisk nakkestykke til min. For mig er det vigtigst at hesten trives med trensen, så har udseendet altså mindre betydning for mig smiley

  • #5   14. mar 2019 Jeg rider med engelsk eller kombineret, simpelthen fordi jeg synes alt andet er voldsomt grimt smiley Jeg er også bare sådan en dressurtante...

  • #6   14. mar 2019 Jeg er også dressurtante, og synes at alle de fancy ditdatdyt trenser er “møj grimme” smiley

    Mvh Charlotte


  • #7   14. mar 2019 Jeg må indrømme, at jeg foretrækker en lækker westerntrense. Rigtig gerne en one-ear-trense. Men min søster brugte da en krydstrense, når hun sprang på vores fælles hest. Vi havde også begge en almindelig engelsk trense, hende med næsebånd, min uden smiley

  • #8   14. mar 2019 godt jeg ikke er den eneste der syntes de er grimme! især den du har legt et billede op af MN er jeg helt enig i er grim! syntes engelske trenser er flotte, især næsebånd med tilbagetræk med hvid foring og et flot pandebånd, uha de er bare fine.

    One ear? hvordan fungere det?


  • #9   14. mar 2019 Tillader mig lige at svare på spørgsmål om one ear trensen smiley Det er en westerntrense der bruges ved ridning med stangbid. Det består meget simpelt af en nakkerem der går fra bidring til bidring, en curb-chain (skumkæde) og et 'pandebånd" der kun sidder rundt om det ene øre. (Derfra navnet one ear) Det er ikke det bedste billede af en one ear trense (idet "pandebåndet" sidder om det højre øre) , men lige det eneste jeg kunne finde af min gamle hest smiley

    profilbillede
  • #10   14. mar 2019 Jeg red altså med min one-ear tresne uden curb-chain og med muffebid. Det fungerede fint smiley

  • #11   14. mar 2019 Ok, så lad mig rette det til. Det mest normale er med stangbid og curb-chain smiley

  • #12   14. mar 2019 Jo tak, Nanna smiley

    Her var der et billede af min trense smiley


    profilbillede
  • #13   14. mar 2019 Jeg springer med krydstrense. Det var det hesten havde, da jeg fik part på den. Og hun fingerer super fint på den. Jeg har så skiftet den gamle ud med en ny smiley

    I dressuren startede hun også med krydstrensen, men den har jeg skiftet ud til helt almindelig kombineret. Jeg mærker ikke synderlig forskel. Jeg synes bare den kombinerede er pænere til dressuren smiley


  • #14   14. mar 2019 Det sjove ved western trenser og one ear er, at der er subtil pral i det.

    Hvis hesten har lyst til at gabe og ælte rundt med tungen som modreaktion på, at rytter tager for hårdt fat, så står det hesten frit for, da der ikke er næsebånd til at hæmme det.
    Curb strain (remmen under underkæben) forhindre at biddet kan Hives gennem munden, hvis der sker noget og rytter panisk hiver i tøjlerne. (Og det er den anden halvdel af grunden til at ride med næsebånd.)
    Men ved konsekvent ikke at ride med næsebånd, signalerer man at "min hest har så helhjertet en accept af biddet at den aldrig vil gabe eller række tunge, så jeg er ligeglad med at kunne kamuflere den slags pjat"

    Ved at ride uden kæberem og med one ear trense vil En hest kunne tabe trensen ved at ryste på hovedet.
    Så man signalerer "min hest er så velopdragen, at jeg ikke bekymrer mig om risikoen for at tabe hovedtøjet."
    - one ear sidder rimelig godt fat ved stangbid pga den vinkel biddet trækker i trensen på. Det sidder mindre godt ved et trensebid.

    Det var lidt ide historie..


  • #15   14. mar 2019 Jeg kan godt lide engelsk/kombineret næsebånd. Rider med et hannoveransk på min part, men ville helst ikke have et til min egen.

    Selvfølgelig skal hesten være godt tilpas med sit udstyr, men derfor behøver det ikke være grimt.

    Krydsnæsebånd synes jeg også er små-grimme... Det hannoveranske er i langt de fleste tilfælde heller ikke særlig pænt.

    Noget helt andet er, at jeg er lettet over at "flag på alt" moden er gået væk. Især pandebånd med glimmer/sten flag og tæpper med kæmpe store flag. Ækelt.


  • #16   14. mar 2019 Jeg rider med krydsnæsebånd for det meste - og synes egentligt at det klæder min hest smiley og bedst af alt, så er det det, han bedst kan lide at have på, når det nu endelig skal være.
    Jeg synes at engelske næsebånd er flotte, men de er bestemt ikke flotte på Akando (min hest)! smiley
    One-ear trenser er SÅ flotte! Har en, men får den nermest ikke brugt, da jeg primært rider dressur og spring...


  • #17   14. mar 2019 Ja jeg startede ud med kryds næsebånd på Tindur, og så almindeligt kombineret, men da han ikke ville acceptere bid.. Blev der jo Hackamore og Sidepull smiley Rocky skal have et polstret blødt hovedtøj da han ikke vil have andet på.. Så han har en almindelig kombineret smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #18   15. mar 2019 Personligt synes jeg ALLE næsebånd er grimme, krydsnæsebånd er hverken mere eller mindre grimt end andre, da de alle har samme funktion, min hest kan ikke åbne sin mund, i tilfælde af den skulle få lyst til det. Inden af mine bryder sig om at gå med næsebånd, hvilket giver spændinger, og jeg kan ikke ride hesten så den går afslappet, hvis den har spændinger, hvor små disse så end er.

    Så derfor synes jeg ikke om nogen som helst næsebånd, pga. deres funktion, og det gælder også de løse næsebånd, mine hestes reaktion er ens og klar, de vil ikke have det på.


  • #19   15. mar 2019 Doctor Who: Jamen tak for ingenting?

  • #20   15. mar 2019 Jeg ved ikke om krydsnæsebånd er gået af mode - men jeg ser dem da af og til på springbanerne.

    Jeg ser i øvrigt også mange hannoveranske næsebånd, men nu færdes jeg også en del i fjordhesteverdenen, og her bruges de noget oftere end på de mere langnæsede varmblodsheste smiley


  • #21   15. mar 2019 Dorthe C: Jeg er delvis enig, og selvfølgelig ville det optimale, i min verden, også altid være uden næsebånd når der rides med bid. (Rider en del i kapsun, og her kan næsebåndet ikke rigtig undværes smiley )
    Men ville også mene at man bliver nød til at kigge på hvad den enkelte hest trives med. Når jeg rider med bid på min 4års, har hun en løst engelsk næsebånd på. Hvis hun ikke har næsebånd på, har hun svært ved at finde ro på biddet (også selv om der ikke er fat på tøjlerne) Hun kan sagtens gabe osv med næsebåndet på, og hun bliver jævnligt tjekket for spændinger, men der er sjældent noget af komme efter der. Med tiden ryger næsebåndet også, men pt trives hesten bedst med det på smiley


  • #22   17. mar 2019 Jrg har altid redet med kryds og gør stadig. Lig fra ponytiden. Kun afbrudt af en der gik bedst på hannovarnsk også dem jeg rider for andre der går med alm

    profilbillede
  • #23   21. mar 2019 jeg har nu stadig kombineret, hannoveransk og kryds næsebånd til min smiley de 2 andre jeg rider har også kombineret. langt de fleste i stalden har kombineret eller kryds så jeg ser sjældent de der nye mærkelige trenser smiley

  • #24   21. mar 2019 Jeg har et krydsnæsebånd, som jeg bruger til jagter. Jeg er absolut ikke fan af det til dagligdagsbrug, da man er nødt til at spænde det relativt stramt for at det ikke skal hænge og dingle. Jeg rider ikke med næsebånd i dagligdagen.

Kommentér på:
Er krydsnæsebånd helt gået af mode?

Annonce