{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Opdeling af hestene, jeres tanker. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Nu vælger jeg at opdele hestene da jeg ikke ønsker at Rocky skal komme noget til, især før dyrskue. Jeg tænkte fordi Baby og Tindur skal tabe sig, at de går hvor høhækken ikke er. Også går Rocky ved høhækken. Men det er KUN et problem med Rocky og Tindur når Baby er i nærheden.. Da jeg tog Baby ind en stund i går, så spiste drengene side om side.. Rocky kommer ikke til at have læ for solen før sidst på eftermiddagen, høhækken er på den mindste fold desværre, den er for tung til at jeg kan flytte den selv.
Det bedste var egentlig hvis Rocky og Tindur gik på den største fold, og at høhækken var der..
Baby skal hjem efter dyrskue, så da bliver alt som normalt igen..
Hvad tænker I?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdeling af hestene, jeres tanker.
  • #1   2. jun 2019 Alle heste skal have adgang til lidt foder.

    Jeg husker ikke, om vallakerne kan leve af græs alene, jeg husker ikke, hvor meget du har.

    Jeg havde nok haft baby ved høhæk og drengene på græs.
    Skal de blive uvenner har Rocky plads til at undvige på de store folde.
    Og der kan ikke være konflikt over mad, når foderet er under deres ben alle steder. Så Tindur kan ikke holde vagt over foder =høhæk.

    Det er nemmere at styre Babys foder, hvis hun kun får hø.


  • #2   2. jun 2019 Har du ik mulighed for at lave flere høsteder, altså lægge høet i spredte bunker på folden?

  • #3   3. jun 2019 Rocky får også lov til at spise hvis han bare holder sig væk fra Baby, hvis hun ikke er der.. Men jeg har sat Rocky ved høhækken, og de andre to på den anden fold. De får bunker lagt ud og i hønettet om natten, og når jeg er på arbejde, ellers hver 4 time.. Men tænker på (da det er et helvedes masse arbejde) om jeg skal åbne så de alle tre går sammen om natten, og så lægge wrap i hønettet.. Dog så jeg i lørdags at de holdt sig sammen, og når de gik på den anden fold spiste Tindur høet i hønettet og ingen af de andre fik noget.. Så jeg tror at så kan jeg risikere at Rocky går for længe uden wrap smiley

    Mvh TT


  • #4   3. jun 2019 Nu spørger jeg måske dumt - er baby en hoppe?

  • #5   3. jun 2019 LJ - ja det er hun.

  • #6   3. jun 2019 Hmm hvis baby alligevel skal hjem efter skuet - så ville jeg vælge at skille hende fra flokken - 1 hoppe bland 2 vallakker er og vil give problemer - så jeg ville helt klart dele dem op i hoppe-fold og vallakke-fold - og så give dem den store fold og så give dem ståfoder der sammen - og glemt hø-hækken - ja spil af strå-foder - men hvis den er for tung for dig at flytte - så giv hestene det på jorden

Kommentér på:
Opdeling af hestene, jeres tanker.

Annonce