{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Anne
Anne
Tilmeldt:
8. mar 2018
Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26

ny hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej HG

efter en pause på et år fra hest, skal jeg snart op igen.
Siden sidst har jeg fået to jævnt trælse hjernerystelser, som har sat en del på standby. derfor skal jeg have mig en ny hjelm, men har ikke lyst til at rejse land og rige rundt for at finde en ordentlig.

jeg har forsøgt mig med one k og samshield, men syntes umildbart ikke de sad godt. søger dog noget lignende stadigvæk, fordi det for mig er super praktisk med en "plasthjelm", som man kan tørre af.

hvilke erfarringer har i, og kan i anbefale et alternativ som stadig fungere godt? et plus ville være, hvis den ikke er alt for tung at bære på (; kan umildbart ikke huske min størrelse, men det er imellem 54 og 56.

mange tak på forhånd (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hjelm
  • #1   3. nov 2019 Gå ned i din lokale rideudstyr butik.

    Bed en ekspedient hjælpe dig med at prøve hjælme, fra en ende af.
    Hvis hjelmen har de relevante godkendelser, så virker den.

    Det vigtigste er ikke om den har fine mærkevarenavne.
    Men om den passer dit hoved.
    Og det kræver at du prøver dig frem.

    Jeg har en crw hjelm.
    Det er den anden billigste hos hooks.
    Den er let.
    Store udluftningskanaler.
    Den passer perfekt til min hovedformål.
    Jeg glemmer at jeg har den på, når jeg rider.

    Prøv dig frem og find den bedste til dit hoved.
    Jeg har aldrig set en test, der viser sammenhæng mellem pris og kvalitet indenfor hjelme...


  • #2   3. nov 2019 Jeg ville også sige "gå i en rideudstyrsbuktik". Men min erfaring er, at butikkerne efterhånden fører færre og færre mærker. Derfor købte jeg på en messe sidst jeg skulle have ny. Det kræver dog at der er messer. Hvis du har mulighed for at prøve dine ridekammeraters hjelme, bare for at se om formen er god, så er det vidst den bedste mulighed.
    Jeg har købt en Uvex. Den sad godt på mig og kan fås til rimelige penge, så jeg kan tåle at skifte den ud.


  • #3   4. nov 2019 Der findes - groft sagt - 2 hoved"faconer": langskaller og rundhoveder smiley
    Og der laves hjelme til begge dele. Når OneK og Samshield ikke passer dig, så vil jeg gætte på at du er langskalle. Prøv at kigge på Casco hjelmene - jeg vil tro at du kan finde én som sidder godt. Og de er super praktiske, lige til at tørre af.


  • #4   4. nov 2019 Jeg har en Casco champ, som er let og praktisk. Det er den eneste ridehjelm, jeg har prøvet, som jeg ikke får ondt i knolden af at ride med. smiley

  • #5   4. nov 2019 Det bedste vil altid være at tage ned og prøve en bunke af forskellige mærker i din nærmeste rideudstyrsbutik.
    Personligt er jeg vild med Charles Owen, men ligesom med alle andre hjelme, så sidder de ikke godt på alle. smiley


  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
    #6   4. nov 2019 tak til alle jer der har svaret (:

    jeg har allerede afprøve en del hjelme, men syntes umildbart ikke helt at der var nogen som sad ordentligt. enten var de for store, men ville mase mig, hvid de blev mindre - eller generelt stramme på siden af hovedet men men stor åbning foran (eller omvendt) smiley

    pris og kvalitet hænger ikke altid sammen, men de forskellige mærker har jo for det meste en form for sammenhæng i deres udstyr (ligesom det ene mærke af ridebukser henvender sig mere til den ene kropstype end den anden), så jeg vil lede efter forretninger hvor jeg kan få lov at prøve nogen af de mærker og typer af hjelme i har foreslået (:


  • #7   4. nov 2019 Da jeg for et par år siden skulle have en ny hjelm pga ny godkendelse prøvede jeg ALLE de ridehjelme jeg mødte på min vej - så det blev til en del!

    Det du beskriver med at de strammer på siden af hovedet lyder som om du har et rundt hovede (ligesom mig)
    mit valg er faldet på en KASK hjelm som jeg ELSKER at have på! - jeg ved godt den er dyr men hold da op hvor er den lækker at have på - og den er netop med rund pasform

    Så min anbefaling er at prøve KASK hjelmene. Et billigere alternativ kunne være CASCO (hvis man synes de er pæne) eller Back on track ridehjelmen som bla. kan købes hos Hooks.


    profilbillede
  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
    #8   4. nov 2019 mie: det lyder ikke helt tosset smiley dem må jeg lige se nærmere på.

  • #9   6. nov 2019 Scharf er også en super lækker hjelm, som man selv kan justere både med indlæg men også spænde ind og ud, i nakken. Jeg havde en "shadowmatt", altså dem med "plast" overfalde. Den var jeg enormt glad for dengang smiley

Kommentér på:
ny hjelm

Annonce