{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Måske andre muligheder? Høhækk/sko :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har pludselig fået et problem.. Rocky har begyndt at stille sig med forbenene oppe i høhækken, også kommer han til at sidde fast i sine sko smiley jeg har lige reddet ham ud af nettet smiley så medmindre I har nogle fantastiske ideer bliver jeg nødt til at smide skoene af ham smiley
Her er et billede af hvad han gør.. Her har han ikke sko på, ej heller er nettet der så intet problem.. Men han har ikke gjort det stunt på evigheder før her nu den sidste uges tid smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske andre muligheder? Høhækk/sko :-/
  • #2   9. nov 2019 Den er udstyret med 4 ben smiley men når han sidder fast og han hopper tilbage kan han vælte hele traileren.. Den var væltet tidligere på ugen.. Så måske det der var sket.. smiley Tag på kan nok ikke lade sig gøre.. Også vil jeg være bange for at de slår hovedet.. smiley

    Mvh TT


  • #3   9. nov 2019 Prøv med et stort traktor dæk

  • #4   9. nov 2019 Nope, når det bliver morkent så stikker der tynde metal tråde ud af de, og kan ej heller se hvordan det skulle hjælpe på at han ikke træder i og sætte sig fast i hønettet der..

    Mvh TT


  • #5   9. nov 2019 Kan man måske sætte nogle kanter på i form af nogle brædder? Som de stadig kan få hovedet over, men måske ikke er så tiltalende at sætte benene over. Eller måske lave "ædepladser", så det er højere alle andre steder end hvor de stikker hovedet ind? Så er der meget mindre plads til benene smiley

  • #6   9. nov 2019 https://cnagro.dk/produkter/foderhaekke/foderhaekke.aspx

    Hvis han først har lært sig at stille sig op på mærkelige ting, så gør han det nok igen med andre former for høhæk.

    Jeg havde nok enten hængt hønet fra pæle - eller købt "en rigtig høhæk".
    https://cnagro.dk/produkter/foderhaekke/foderhaekke.aspx

    Se fx den med lukkede bøjler, den kan jeg selv godt tænke mig...


  • #7   9. nov 2019 Trailertræning smiley
    Ej det er da irriterende han er begyndt på det. Jeg tænker du måske kan sætte træsider på, så den bliver højere og dermed sværere at komme op i. Jeg tænker at selvom han får sko af, kan han komme til skade. Min tidligere lånehest gik uden sko og sad en dag fast i et net vi havde nede i en slowfeeder fra Arnes Smedie, hun havde slået en lille flig af hoven som satte sig fast smiley

    Vores nuværende høhæk er noget højere, og vi har ikke problemer med nogle heste der synes de skal ned i den.


  • #8   9. nov 2019 Jeg ser om jeg kan finde en måde at sætte nogle sider på smiley

    Mvh TT


  • #9   9. nov 2019 Hvis han bare minder på nogle måder om Caspian, så er det en tabt kamp du er ude i.

    Min “bjergged” får hjertens gerne sine forben op på en minibig halmballe, hvis han får lov.... smiley
    Inde i hans boks måtte jeg opgive høje kanter på hø-hjørnet/høkassen - Caspian skal altså klø sine bagben ved at træde baglæns op i høkassen, og gnuffe bagben, for så lige så sindig at træde ud igen smiley

    Så nu har han/de lave høkasser ude på folden, lavet på EU-paller med trailerpladekanter, og så “afrundede” kanterne ved at sætte runde pæle på indvendig side.
    Så kan man stadig mose op i, kaste rundt med og hærge uden at komme til skade smiley

    Hønet er forlængst opgivet - det tør jeg ikke. Og da Caspian går med sko pga nogle sarte små fuldblodshove, så er det vigtigere for mig at han ikke har smerter pga manglende sko, end at have hønet på folden.

    Skulle jeg partout have hønet, så ville jeg hænge det op mellem to pæle, så det hang frit.

    Mvh Charlotte


  • #10   9. nov 2019 jeg ville nok også vælge en løsning som ikke indeholder net

    mine har en bigballe frøgræs på folden - som i år er af en super god kvalitet. den ligger bare på jorden. har tidligere haft paller men hestene jokker rundt på dem så det går i stykker


  • #11   9. nov 2019 Jeg gider ikke stort spild af wrap.. Det har jeg simpelthen ikke råd til smiley han har gået fint uden sko, også kunne jeg smide Boots på under ridning smiley

    Mvh TT


  • #12   10. nov 2019 Det bliver nok ikke så pænt, men tror du det vil hjælpe, hvis du monterede en pæl i hvert hjørne af traileren på ca 70 cm, og så lavede et "X" fra hjørne til hjørne? Så slår de ikke liiige hovedet op i det, fordi samlingen er på midten, og det er måske ikke så fristende, at hoppe op i den? ?? smiley
    Og du kan stadig komme dit net på...


  • #13   10. nov 2019 Jeg ville vælge noget han ikke kan komme op på eller ind i

    profilbillede
Kommentér på:
Måske andre muligheder? Høhækk/sko :-/

Annonce