{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Valg af trailer 1/1,5 eller 2 hestes? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Hvilken type trailer vil i anbefale at man vælger, til at køre med 1 hest? Jeg har kigget på en IFOR WILLIAMS HB403 PREMIUM (1 hestes) eller en Cheval Liberte Gold Classic (2 hestes).
Er der noget man skal være obs på i forhold til valg af en slags eller en anden ? Og gerne erfaringer med valg af 1/1,5 eller 2 heste trailer, ved kørsel med 1 hest.
Hilsen Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af trailer 1/1,5 eller 2 hestes?
  • #1   10. dec 2019 Jeg ville, hvis penge ikke er et problem, vælge en trailer til 2 heste. Så kan du altid ha en venindes hest med til evt stævne. Men det kræver selvf en bil, der kan trække.
    Den jeg selv har, er kun til 1500 kg max vægt og jeg kan eks ikke ha begge mine 2 store heste i den lovligt, selvom de kan være i den. Men jeg bruger nu også mest min til andre ting, såsom at køre på genbrugs stationen, da man ikke skal binde fast og overdække. Flytte indbo ( hvilket den er uovertruffen til pga go lofthøjde ) Hente nye møbler i ... eller hvad man nu kan finde på, at bruge den til.


  • #2   10. dec 2019 Det kommer vel an på, hvad din bil må trække.
    Jeg ville aldrig selv kaste penge efter en enkelttrailer, for det er virkelig surt, at man aldrig kan tage en anden hest med. Desuden bruger jeg altid at binde min sadelvogn fast i den ledige bås, når jeg kun kører med én hest.


  • #3   10. dec 2019 Bilen må trække 1 hest eller 2 ponyer. Pt har jeg en 2 hestes trailer, men kører altid kun med 1, da den anden ikke kan vente i traileren. Behovet er derfor kun at kunne køre med 1. smiley Udstryret opbevares i bilen, så pladsen behøves der ikke at tage hensyn til smiley

  • #4   10. dec 2019 Vi købte en 2 hestes trailer, fordi man altid kan bruge pladsen til noget.
    Jeg har kører oftest med en hest men nyder at jeg har muligheden for at kunne tage en ekstra med til fx stævner eller bare en tur i skoven/vandet.
    Det virker knap så klaustrofobisk med en 2 hestes end en 1 1/2 hestes.
    Så kan det godt være at bredde forskellen ikke er ret stor, det gør dog alligevel et eller andet.
    Måske er det i virkeligheden individuelt hvordan man oplever det.

    Har du prøvet at stille dig i dem og mærke forskellen?


    Jeg ville købe en 2 hestes også selvom bilen ikke må trække 2.
    Det kunne jo være man en dag køber en bil der må trække mere eller man låner en for en dag. Muligheden for at kunne køre med 2 er ikke noget jeg ville kunne undvære. smiley



  • #5   10. dec 2019 Jeg vil altid vælge en 2 hestes.

    1. Den er lidt tungere, så den ligger bedre på vejen.
    2. Hvis du skal længere væk, og skal have hø/halm/wrap/foder/ting med - så er det en fordel af have den ekstra plads.
    3. Hvis du vil i skoven en dag, og din veninde ikke har en trailer, så kan du med fordel tage hende med.
    4. Hvis du en dag har en ekstra hest/pony og vil have dem begge med.

    Ulempen er selvfølgelig:
    - At en 2 hestes måske bliver for tung i forhold til din bil
    - At du ikke må køre en 2 hestes uden at skulle have BE (hvis du ikke har det)
    - Mere plads = mere rengøring smiley


  • #6   10. dec 2019 Har du prøvet at læsse dine heste i en 1/1,5-hestes, og hvordan reagerede de? Nogle heste bryder sig ikke om, at de er så smalle.

  • #8   10. dec 2019 Jeg har en to hestes og må laste 1325kg. Tot 2000kg mine heste vejer i underkanten af 600kg. Jeg ville aldrig købe andet end to hestes trailer. Det er rart at have muligheden for at tage en ekstra med, især hvis det er en "ny" hest ift kørsel. Så giver den anden hest tryghed. Og også bare rart at sige, Hey lad os tage en køretur til... Jeg bruger dog for det meste pladsen til ekstra foder osv når vi tager af sted til div arrangementer smiley

    Mvh TT


  • #9   10. dec 2019 Selvom du kun har en mindre bil i dag, så blir din bil nok skiftet ud før du skifter trailer igen. Hellere fremtids sikre traileren, end købe en der er for lille.

  • #10   10. dec 2019 Mange gode overvejelser, tak smiley Min tanke lå også lidt i, om en 1/1,5 heste trailer, om det er bedre når man altid kun kører med en hest? Tænker ift. balancepunkt/vægtfordeling, at den står i midten fremfor i venstre side ved en 2 hestes? smiley Syns eksempelvis at traileren fra info williams har en god vægt og konstruktion, hvis man vælger en 1/1,5 hestes, for at få en rimelig stabilite, mens andre 1/1,5 hestes er for lette og smalle i min optik smiley

  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #12   12. dec 2019 Traileren bør altid være indrettet med skillerum (1½ eller 2). Det har noget med trafiksikkerhed at gøre.

  • #13   13. dec 2019 Jeg kender intet til Ifors 1½ hestes, men chevals er kun 20 cm smallere end 2-hestes. Det tror jeg simpelthen ikke på gør alverden for hvordan den ligger på vejen.

    Vi kører med en 2-hestes humbaur uden skillerum, men med lange bomme, og aldrig har vi haft problemer med at hesten ikke kan holde balancen el lign. Dog kan min lille islænder vende sig lidt for let, så hun er nødt til at være bundet.



Kommentér på:
Valg af trailer 1/1,5 eller 2 hestes?

Annonce