{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af trailer
  • #1   4. okt 2018 hvor lav egenvægt taler vi om?
    vi har en Bøckmann Comfort (ikke helt ny) som vejer 700 kg og må gerne laste 1300 kg = 2 store heste


  • #2   4. okt 2018 700kg er fint. - hvordan er pladsen så med 2 store heste? smiley

  • #3   4. okt 2018 vores heste er varmblod på 165 og varmblod på 180 (!!!) dog ikke grov type - da vi fik den store overvejede vi større trailer men synes egentligt det går fint smiley
    Vi har sadelkammer i trailer.
    Traileren ser lav ud i forhold til mange andre men ligger meget lavt på vejen = rampen er der meget lille hældning på ved læsning
    Vil dog sige at der ikke er voldsomt meget plads foran til den der trækker hesten op


  • #4   4. okt 2018 Jeg har en Variant trailer med egenvægt på 625 kg og en laste vægt på 1200kg. Mine drenge er Ca 550kg og 160 og 163stg smiley en ret bred dreng, og en der ikke er så bred endnu smiley

    Mvh TT


  • #5   4. okt 2018

    profilbillede
  • #6   4. okt 2018 Mange af Brenderups, især lidt ældre trailere, har lav egenvægt. Min vejer 700 kg og er så vejet ned så den kun må læste 800, men de findes med større tilladt totalvægt. Min har sadelrum, derfor er den så tung.
    Brenderup har også lavet trailere på 600 kg smiley


  • #7   4. okt 2018 Inden du køber en trailer, skal du have den på en vægt, hvis det er vigtigt for dig, at have lav egenvægt. Jeg er bekendt med flere trailere der reelt vejer 2-300 kg mere end der står på papirene. - hvilket kan resultere i en bøde, grundet overvægt, hvis du bliver stoppet. Dette skyldes at de nogle gange måler egenvægten uden dæk og skillerum i.

    Min egen Humbaur pegasus vejer dog "kun" 25 kg, over det der står på parpirene. Dvs. den har en egenvægt på 875 kg.


  • #8   4. okt 2018 Mange tak for svar! smiley

    Jeg har en bil der max må trække 1800 kg.
    Jeg har at gøre med 2 forholdvis små heste, hvoraf den ene henover sommer/sensommer har lagt sig godt ud. Den ene vejer måske lidt under de 500 kg hvor den anden vejer lidt over... beklageligvis.
    Derfor er jeg ude i at traileren helst ikke må veje mere end 800 kg + - alt efter hvor jeg har dem liggende i foderstand.

    Godt at vide at papirerne kan snyde.
    Det må jeg lige huske at se efter, når jeg kigger efter trailer. smiley


Kommentér på:
Valg af trailer

Annonce