{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Stiv hest - Back on track {{forumTopicSubject}}

Da min hest har en tendens til at blive lidt stiv i kroppen, har min fys nu rådet mig til at anskaffe mig noget back on track, for at få varmet musklerne godt op før og efter træning. Jeg har selv ingen erfaringer med back on track, og kunne derfor godt tænke mig at høre jeres erfaringer med de forskellige produkter. Har kigget lidt på rygvarmer som man bla. kan bruges under longering, men er den pengene værd?eller skal man istedet spare sammen til et dækken?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stiv hest - Back on track
  • #1   22. maj 2020 Jeg er super glad for de keramiske produkter man kan få til dyr og mennesker. Købte BOT første gang da min hest stod med seneskade efter et spark på senehæftningen og kunne se effekten på hende uden at gå i detaljer. Siden da har jeg købt underlag fra catago af serien fir tech og et BOT lændedækken og netdækken smiley love it. Bruger selv keramisk nakkevarmer og en tshirt derfra. Personligt ville jeg spare op til et netdækken og et magnetdækken smiley

  • #2   22. maj 2020 Jeg er generelt glad for BOT produkter, i hvert fald til mig selv. Har desværre ikke de vilde erfaringer med dem til heste smiley

  • #3   22. maj 2020 For min virker magnet ting langt bedre end back on track ??

  • #4   22. maj 2020 Tak for jeres erfaringer - nu spørger jeg måske dumt, men hvad er forskellen på magnet og BOT ? smiley

  • #5   22. maj 2020 Back ok track og andre fx Catago For Tech er keramiske produkter.

    Det er forskellen.

    Nogle heste reagere godt på det ene. Andre på det andet.

    Jeg har selv keramiske produkter, fordi det kan bruges på fx en våd hest eller som staldgamacher. Hvor magneter ikke må bære på en hel nat.


  • #6   22. maj 2020 I heste dyrlæge gruppen skriver dyrlægerne at der ikke er noget evidens for at magnetdækken har en effekt for noget smiley

  • #7   22. maj 2020 Søg evt på magnet, der er en del opslag i "spørg hestedyrlægerne".

    profilbillede
  • #8   22. maj 2020 .

    profilbillede
  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #9   22. maj 2020 Jeg ligger rygvarmeren på inden jeg rider og bruger magnet pad om aftenen hun står med 1 Tines tid.
    Jeg har selv haft en skulderskade og der hjalp back on Track blusen utrolig godt så smerterne var til at holde ud


  • #10   23. maj 2020 Jeg har gode erfaringer med Back on track, både til hesten og mig selv.
    Jeg selv ville vælge et tæppe/dækken fra BOT da du får varmet mere af hesten op, end ved fx en rygvarmer.


  • #11   23. maj 2020 Jeg har en rygvarmer til min, men synes nu ikke at den har den store effekt. En god omgang med en gummirubber, sætter gang i blodcirkulationen, og det virker for min hest.

    Lær at lave massage på din egen hest, det kan også afhjælpe til stive muskler.

    Jeg har afprøvet et par BOT produkter op mig selv, desværre også uden effekt.


  • #12   23. maj 2020 Nå ja jeg har også en keramisk hut til hende smiley med magnet dækken så kan jeg se i hendes adfærd at hun bliver helt afslappet hver gang og tager et hvil mens hun har det på som hun ALDRIG gør når man har hende i hænder, heller ikke med andre dækkener. Hun gaber og slapper af indenfor få minutter som magnet dækkenet er kommet på.

    profilbillede
  • #13   23. maj 2020 Kan ikke mærke på min hest om hun har haft et dækken på eller keramisk produkt. Og samme på mig selv. En almindelig trøje med høj hals fungerer ligeså godt som min BOT trøje. Så det gider jeg ikke smide ekstra penge efter smiley

  • #14   23. maj 2020 Back on track er simpelthen så godt! smiley Herhjemme er hele familien snart "back on trackede" smiley Inkl. hund, mennesker og hest smiley Det virker enormt godt, og vi har alle tydelig effekt.

    Fir Tech, (fra Catago), har også givet god effekt til min hest - har sadelunderlagene, og kunne mærke en enorm effekt allerede første gang, hvor jeg kun skridtede med det på.

    Jeg kan sagtens mærke, om min hest har stået med back on track... men han er også bare en enormt sensitiv hest. Min den gamle fik bot på benene, og der var tydelig forskel på hans galle samt et stort ar med arvæv, han havde - det blev meget blødere og mindre af bot smiley Det ER pengene værd! Virkeligt! Du kan evt. købe brugt for at spare - men helst noget, der ikke er vasket for meget.


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #15   24. maj 2020 Og endelig ikke skyllemiddel til Back on Track

  • #16   24. maj 2020 Der er vel ikke andet for end at prøve, men hvilket produkt du skal køb, afhænger nok lidt af hvordan du vil bruge det.

    Jeg har kun brugt back on track på mig selv. Jeg har mest brugt det i en lang periode efter jeg overanstrengte et håndled. En fys sagde godt nok at man skulle køle, men det gjorde mere ondt end at varme. For mig lindrede det, men mest mens jeg brugte det. Det blev dog for varmt at arbejde med hvis jeg svedte.
    Jeg tror ikke på det til at "varme muskler op" med. Men jeg tror bestemt på, og kan mærke, at det giver varme. Hvis der er et sted på kroppen som er svært at holde varmt eller er lidt ekstra kuldefølsomt (bliver stift, koldt, ømt). Andet stof har kunnet gøre det samme for mig, men har krævet et tykkere lag eller længere tid. På det punkt er de keramiske produkter langt mere smidige at arbejde med. Skulle jeg købe andet end håndledsvarmere til mig selv, ville det være en tynd trøje til inderste lag i koldt vejr, men som en anden effekt end uld.


  • #17   25. maj 2020 Jeg har svært ved at se, hvordan en hest skulle blive mindre stiv ved at have et specielt dækken på, fremfor at blive trænet med smidiggørende træning.

    Rid dig ud af det. Man bliver god til alt hvad man øver sig på.



  • #18   25. maj 2020 Har to dygtige underviser som er opmærksom på problemet, så vi arbejder på det smiley Dog kunne jeg godt tænke mig at bruge det til før og efter ridning samt til longe arbejde, for varme ryggen op og øge blodtilførelsen smiley

  • #19   25. maj 2020 Man kan gøre meget med ridning, men har du en hest med tendens til at spænde op og blive stiv, så kan et dækken med BOT hjælpe smiley Det hjælper også på muskelrestitutionen - bare smut ind og se nogle af alle grand prix rytterne, deres heste får også ofte både laser, infrarød, magnet og BOT/keramisk varmestråling før og efter ridning smiley Mange menneskelige atleter bruger jo også massager osv. osv. det er jo alt sammen vedligehold af kroppen smiley Og det vigtigste: Det skader ikke at bruge BOT smiley Så hvorfor ikke forsøge? smiley

    Jeg kan sagtens mærke, hvis min har stået med BOT på 1 times tid inden ridning - han er blødere i opvarmningen i musklerne smiley


Kommentér på:
Stiv hest - Back on track

Annonce