{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.476 visninger | Oprettet:

Hestemanager uddannelse?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg står i det dilemma at jeg er blev færdig med gymnasiet i 2020 og derfor nu har sabbatår, jeg har kigget på super mange uddannelser og særligt hestemanager uddannelsen fangede mig. Dog er problemet at selvom jeg elsker heste og gerne ville arbejde med dem, har jeg altså ikke redet i over 10 år og er bange for det derfor ikke er særlig aktuelt for mig?

Er der nogen der evt har taget uddannelsen og kan fortælle mere om den, samt om i mener det ville være noget for en der ikke rider længere men gerne vil tilbage til det?

på forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestemanager uddannelse??
  • #1   30. jan 2021 Zzz...
    Køb aldrig en hund, der er smartere end dig.
    Hun narrede mig til at tro det var "stå op og lufte tissetrængende hund tid", opdagede bagefter kl var 4... Æreløs misbrug af fuldmånen, jeg troede at det var blevet lyst! (Nej, hun skulle ikke tisse. Bare ud og gø selvtilfreds af haven. Dont ask, hvorfor det er vigtigt kl 04.05.?)
    Zzz...

Hvilke hestemanager uddannelse er det?
    Hvad forventer du?
    Min mand har haft taget en del af dyrepasser uddannelsen i Hansenberg, deres hestemanager uddannelse beskrives af de studerende selv som "en fancy oplæring i at muge en boks". Pensum er ikke større, end at mange hestetossede ved al teorien i forvejen.
    Problemet er todelt.
    Du skal have en læreplads for at komme videre end grundforløbet. Der er ikke ret mange lærepladser på landsplan.
    Dernæst - du lærer at passe en hest, dvs ikke at undervise osv. Du kan derfor, lidt tørt, bruges steder folk har brug for en til at muge ud, ikke til at undervise på rideskole, osv. Ufaglærte kan også muge, til lavere løn.

Hvis du holder af dyr, så tag en landbrugsuddannelse. Du arbejder med dyr, hvis du vil. Du har langt flere jobmuligheder. Langt lettere ved at finde læreplads. Lære mere.

• #2   30. jan 2021 Hestemanageruddannelsen er forbedret en del de sidste par år.

Jeg har ikke selv taget den, da jeg går i en anden retning, men nogle fra mine grundforløbsklasse tager den.

Det at du ikke har redet i nogle år, kan godt gøre, at det bliver lidt sværere at finde en elevplads, men det er bestemt ikke umuligt.
    Man får både rideundervisning og undervisning i stald pasning, hestens anatomi osv.
    Du lærer at formidle og undervise, så du f.eks. kan arbejde som underviser på rideskoler. smiley

• #3   30. jan 2021 Jeg er absolut fortaler for uddannelse.....men lige hestemanageruddannelsen i sig selv må jeg indrømme i min verden er at stikke unge mennesker blår i øjnene.

Der er meget få steder de tager elever ind - de kan få ufaglærte ansatte til en billigere penge uden problemer, og de krav der er til stedet med MB heste og heste til rådighed for eleverne er der ikke mange der har.

Hvis man virkelig brænder for denne her uddannelse, så tænker jeg, at et år som groome i en stald, fx hos Helgstrand eller i udlandet ville kunne give en en fornemmelse af om det nu er en uddannelsesvej for en. Desuden ville man stå væsentlig stærkere i at få en læreplads, hvis man allerede på forhånd havde vist, at man har viljen, de fysiske kræfter og udholdenheden til at arbejde i en stald.

Overordnet set er al uddannelse god, og selvfølgelig skal man ikke kun uddanne sig for at få job og en god løn. MEN når det er sagt, så er det altså jobmuligheder og lønnen, som afgøre din fremtid mht hvor du kommer til at bo, og hvad levestandard du får, også når du bliver 25 år og vil have børn, når du bliver 50 år osv.

Men brænder du får det - så afsted nu og arbejd som groome og få erfaring, og så søg ind og se om det bærer.

Mvh Charlotte

• #4   30. jan 2021 Det er, desv ikke let, at finde læreplads efter grundforløb. Kravet til lærested er højt og din løn er næsten det dobbelte af hvad en alm. groom skal ha. Set med arbejdsgivers øjne: Hvorfor betale det dobbelte for samme arbejde, når de kan få alm. grooms til halv pris? Hesteverdenen er ingen guldgrube for de fleste avlere. Som jeg har læst mig til, i en tråd herinde ( du kan søge i gamle tråde ) så er der 70 - 75 lærepladser i hele landet og et hav af ansøgere. Søger en arbejdsgiver en ny elev, så vælger de den dygtigste og ikke kun det næstbedste. Heste arbejde er ben hårdt arbejde og meget lidt fritid ( selvom du ansættes på fast timetal ) så forventer mange, meget mere end det de betaler for. Som Charlotte M skriver, så prøv, at arbejde ved en af de store stalde som alm groom og se om det er noget du vil videre med. Blir du bidt af det, så klø på smiley

• #5   30. jan 2021 Jeg er ikke selv uddannet hestemanager men har mødt en del elever på mit arbejde på landbrugsskolen, de siger det er svært at finde læreplads. Jeg tænker man bliver mindre attraktiv af ikke at have været til hest i et stykke tid. Hvis jeg var dig ville jeg bruge mit sabbatår med heste, for også at vurdere om du virkelig gider muge ud dag ud og dag ind. Det tog glæden fra mig selv.
    Som andre skriver hvis du vil arbejde med dyr så tag landmandsuddannelsen, den kan også bruges hvis du vil passe heste senere i livet, plus du lære at køre maskiner som er brugbart også i hestestalde. Da jeg skulle vælge uddannelse kiggede jeg på jordbrugsteknologen til hest, men valgte kvæg i stedet, der er bedre job muligheder og sådan vil det helt sikkert også være at sammenligne hestemanager og landmand.
    Men hvis du virkelig brænder for hestemanageren så skal det nok også lykkedes, det tager bare tid og vilje. kontakter er guld værd i forhold til at få praktik plads så hvis du kan blive groom først i dit sabbatår tror jeg virkelig det vil hjælpe dig smiley

• #6   1. feb 2021 Det er en spændene og hård uddannelse at være i. Men når du så er udlært, er det meget begrænset hvad du kan bruge den til.

Mvh
    Tidligere hestemanagerelev

• #7   10. feb 2021 Hvad en læreplads skal give i løn så vidt jeg husker: 12.000kr.
    Hvad en læreplads reelt set har råd til og oftest betaler sine ufaglærte staldmedhjælpere: 6000 kr efter min erfaring.

Så derfor er det svært at finde en læreplads.

Jeg vil anbefale at du istedet læser jordbrugsteknolog med speciale i heste. Selvom det også er svært at få job inden for det fag, så er chancen trods alt større.
    Det er de færreste der lever af og holder til et helt liv som groom. Jeg har arbejdet i stald i 3 år, og det har været nok for mig. Jeg ville aldrig kunne holde til et helt liv med 12+ timers fysisk arbejde hver dag.

Kommentér på:
Hestemanager uddannelse??

Annonce