{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.749 visninger | Oprettet:

mit Essay (: {{forumTopicSubject}}

-Hvis der er nogen der lige vil læse det igennem, og hvis der er stavefejl eller andet der lige skal rettes? så sig ENDELIG til! jeg tager meget gerne imod "kritik" og ros (: -det er første gang jeg skriver det, så bær over mig hvis det ikke er helt korrekt (:

Stilarter.

Racisme i Danmark er efterhånden blevet et stort problem. Mange unge indvandre er blevet meget voldige og agrasive. Jeg tror grunden skyldes nutidens unge danskere. De skal altid råbe efter dem, kalde dem grimme ting såsom, neger, perker, svin, kælling, og meget andet, de spytter efter dem, og nogen gange banker de dem også. Jeg finder dette som et stort problem! Og det er utilgiveligt! Jeg tror at unge indvandres adfærd skyldes danskernes opførelse overfor dem. Hvis danskerne nu lod være med at kalde dem alle disse grimme ting, lod være med at spytte, sparke og slå ud efter dem, og ikke mindst lod være med at tæske dem, så tror jeg på at de ville skifte adfærd. Jeg tror de tænker: ”Sikke nogle nar hoveder, de skal ikke kalde mig noget, så nu får de nogle tæsk selv”. Men hvis vi danskere nu lod dem være, tror jeg deres tankegang ville ændres ufattelig meget. Jeg siger ikke at vi skal være bedstevenner med dem, men det jeg siger, er at de skulle lade dem være, så lader de os også være. Jeg er ikke racist! Jeg har intet imod dem, men for at de nogensinde skulle få en chance her i Danmark skal de også lære at opføre sig ordentligt. Jeg kender selv en del indvandre, der er ufattelig rare og søde, og jeg tror på der er mange andre ude i verdenen som er ligeså søde som dem, men bare ikke har fået en chance for at bevise det overfor danskere endnu.

Dansk popkultur er nok den mest almindelig og kendte kultur her i Danmark, men det betyder ikke at det ligefrem er den bedste. De fleste unge er ”pop” (som vi nu kalder det i nutidens sprog) til at starte på. Men senere hen skifter folk tøjstil og leve måde, nogen skifter stil som drenge skifter undertøj (ca. en gang om ugen), mens andre holder deres livsstil længe. Nogen forbliver pop, imens andre måske bliver til skater, hiphopper, flipper, hippier, punker, emo, Goth, scenekid, og nogen vælger bare deres egen tøjstil og livsmåde (hvilket jeg har *stor* respekt for!). Men problemet er at popmennesker (som de også bliver kaldt.) Vi kalder dem også for ”poptøser”, ”popdrenge”, eller ”nexusbørn”) ofte også råber efter os andre, bare fordi vi har en anden tøjstil og livsmåde. Jeg er selv blevet truet af popmennesker pga. min stil, og nogle af mine venner har fået tæsk. Jeg er træt af at høre gang på gang at det er imod ens forældre at være ”punker”, at man dyrkere Djævlen og Satan. Hvilket ikke er korrekt. Bare fordi vi har en anden tøjstil, betyder det ikke at vi tror på dette. Nogen er også ateist og hverken tror på Gud, Satan, Muhammed, eller andre former for ”guder”. Når man er poptøs/dreng, er det så ikke også at være total imod ens forældre? De misbruger jo deres forældres penge på tøj til flere tusinde kroner. For eksempel en tynd undertrøje til 370 kroner. 370 kroner for et styk tyndt stof hvor der står ”Dolce And Gabbana” over det hele, eller et par mega dyre G-Star Raw bukser til 1500 kroner. Jeg forstår ikke meningen i at købe SÅ dyrt tøj! Virkelig ikke. Men er dette så ikke også at være imod ens forældre, og sig selv? Jeg forstår ikke det fede i at ligne alle andre, jeg synes personligt selv at det er federe at være sig selv, end det er at rende rundt og ligne alle andre. Mange popmennesker sviner ofte os ”punkere” til, bland andet fordi vi går i anderledes tøj, og fordi mange af os gik ind for at støtte ungdomshuset! Ungdomshuset var noget vi alle holdte meget af. Og nogen gøre det stadigvæk, måske har de taget vores hus, men vi lever stadigvæk! Vi lever og ånder stadigvæk for det hus! Og jeg tror der vil komme et nyt hus. Måske ikke lige i morgen, eller i løbet af 2008, men jeg tror der kommer et nyt. Sådan er min mening om ungdomshuset, men mange popmennesker vil helt sikkert svine mig til pga. min holdning vedrørende dette, men de forstår ikke os ikke, og det tror jeg nu heller ikke de nogensinde ville komme til!


-Iza Krohn.

Og nej! Jeg har ikke tænkt mig at skifte stil pga. nogle dumme hoveder! :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit Essay (:
Kommentér på:
mit Essay (:

Annonce