{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Tænk jer om cykellister {{forumTopicSubject}}

Jeg kører Scooter og køre derfor på cykelstien. Jeg bor lidt uden for byen og køre gennem århus hver dag. Men jeg er simpelthen ved at være SÅ træt af det.

Der kører jo en masse cykelister og det er skam fint nok men over haldelen kører medmusik i ørene og hører simpelthen INTET.
De påstår de sagtens kan høre hvad der sker men det kan de ikke.

Mit dythorn på scooteren svare næsten til en bils i højden.
dagligt er jeg ved at køre sammen med cykellister fordi de ikke høre mig og ens for dem er de har musik i ørene og overhovedet ikke høre hvad der forgår.

Ofte opstår situationerne ved at jeg ville overhale fordi jeg trods alt køre hurtiger op ad bakken end cykellisterne gør og har nu ikke købt en scooter for at køre lige så langsomt som cykelisterne.

Kan komme med en situation jeg har oplevet alt for mange gange :
Jeg køre bagved nogle cyklelister. Jeg ville overhale men der er ikke plads da de køre midt på stien. De hører mig ikke og jeg dytter. Flere gange. Men der er ingen reaktion. Jeg forsætter med at køre bag dem og dytter igen og pludeslig trækker de/en ind til siden og jeg tænker at endelig har de hørt mig og jeg køre langesomt forbi og overhaler og pludselig svinger en ud foran eller i mig og vupti så ligger vi der. Dette er sket for mig hele 4 gange og alle 4 gange har cykellisten kørt med musik i ørene og ikke hørt en skid.

Det gør mig simpelthen så rasende for det er så hammer ansvarsløst. og hvem får skylden det gør jeg selvom det er cykellisten som køre uansvarligt.

Jeg køre til forskel fra mange scooter lovligt og med hjelm og reflesvest og køre stille og roligt.

Så kære cykelister ( der er sikkert en del herinde som også gør det ) hvis i køre emd musik i ørene SÅ HVIS LORTET UD OG FØLG MED I TRAFIKKEN.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænk jer om cykellister
  • #1   23. nov 2008 Dengang jeg kørte på cykel havde jeg også musik i ørene, men kunne nu sagtens høre trafikken omkring mig alligevel :o) At de svinger ud igen, kan jo lige så godt være fordi de er blevet forskrækkede.

• #2   23. nov 2008 Katrine, er du sikker på det ikke er noget du tror du kunne.

Har en veninde som køre med musik i ørene og hun påstår hårdnakket athun sagtens kan høre alt. En dag møder jeg hende. HUn cykler foran og jeg køre på scotter bagved. Jeg tænker at jeg lige ville dytte af hende for at hun kunne se mig. Jeg dytter uden pis 7 gange og der er ingen reaktion OVERHOVEDET. og jeg køre lige bag hende. Først da jeg køre op på siden og vinker ænser hun mig og da jeg fortalte jeg faktisk havde dyttet syv gange blev hun selv overrasket over hun ikke havde hørt det.

• #3   23. nov 2008 Jeg cykler tit med musik i ørene men, det er ikke så højt at jeg ikke kan høre noget. Det er jo farligt? .. Så jeg kan sagtens høre imens smiley

• #4   23. nov 2008 Katrine, hvorfor skulle de blive forskrækket. De har jo ganske simpelthen ikke hørt mig. Og at de svinger ud for at overhale en anden cykellist ude at vende sig om at kigge om der kommer nogle er så farligt.

• #5   23. nov 2008 Ja det er jeg smiley
    Det kan være, hvis du er kommet lidt tættere på end de har regnet med, det kan være så meget. Jeg har da tit selv prøvet at blive overrasket over noget, selvom jeg godt vidste det var der. Kan også være at idet de kigger ud til siden kommer de til at dreje ;o)

• #6   23. nov 2008 jeg cykler hun med musik i det ene øre smiley

• #7   23. nov 2008 Ej, hvor træls for dig.. !! .
    Jeg forstår dig udemærket godt,
    ARGH, jeg ville fandme bare jorde dem nej, ej ..
    Men helt ærligt..
    Cykler selv, i skole på arbejde + til hesten, hører aldrig musik.. har aldrig gjort. måske er det mere en vanesag, men synes nu det er dejlig at have lidt kontakt til om verdenen smiley

• #8   25. nov 2008 regina J
    som lastbil chauffør holder jeg helt sikkert med dig..
    cykellister tror de ejer hele vejen og skal altid op på siden af en selv om der faktisk ikke er plads ellers tager de bare fortovet.
    jeg er træt af cykellister.. de tror at man kan se dem lige meget hvor de holder.
    men nu er det sådan når man sider i en lastbil kan man kun se dem hvis de kan se chaufføren i spejlet..
    og det er ikke alle der har cykellist cam instaleret det er kun få der har det

• #9   25. nov 2008 de cykellister skulle snart tag og tage sig sammen. jeg er også ved og få PIP af dem!!!!! ender sku med jeg kommer til og køre en ned en dag for de cykler bare over for rødt osv.....

Kommentér på:
Tænk jer om cykellister

Annonce