{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

tænk jer om.. !!!! {{forumTopicSubject}}

HESTEN ER JERS BEDSTE VEN..
den skal behandles med respekt..
se den her video, den sætte mange tænker i gang hos mig.. og min ridning skal lægges om, ikke fordi jeg rider som i filmen, men der er måske ting som gør at hesten ikke får respekt... det er da helt sikkert..

http://www.youtube.com/watch?v=LRp3ng2fRw0&search=NH%20Parelli%20horses

vil gerne høre jeres mening..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tænk jer om.. !!!!
  • #1   26. dec 2006 Den har været vist herinde før, men synes da også klart, at vi lige skal tænke os om inden vi afreagerer ved at rykke i hestens mund..

• #3   26. dec 2006 Heldigvis rider jeg ikke med bid.

• #5   26. dec 2006 Jeg rider heldigvis ikke med bid smiley

• #6   26. dec 2006 Tsk, synes selv jeg behandler mine med stor respekt, men jeg kræver også at de behandler mig med respekt, fx. så de ikke bider, sparker, skubber, vælter mig ovs.

(skal ikke forstås negativt (: )

• #7   26. dec 2006 Helt enig med dig Sarah W.
    Jeg træner meget HMS - og drømmer om at kunne netop sådan noget en dag. Og det skal nok lykkedes ;O)

Jeg ville gerne ændre hele min ridestil om til sådan noget. Men problemet er bare; Hvor skal man lære det fra? Ville så gerne udelukkende ride på HMS-præncipper... ;(

• #8   26. dec 2006 Sanne T
    Hvad er akademisk ridening helt præcist ? (:

• #9   26. dec 2006 Ditte : Dvs. hvis de ikke behandler dig med respekt så hakker du til i bidet? Eller hvordan?

For selvom min hest bed mig forleden, slog jeg ikke. Jeg sagde højt " nej", og han kom nærmest hen og sagde undskyld.

• #10   26. dec 2006 Sanne T
    Ja måske smiley
    Ville også gerne lære lidt mere om det.. smiley

• #11   26. dec 2006
    Zandra & Cassie «3 *TEAM EOR* .
    Det er også min store drøm.. men det er svært at finde en der underviser i det.. men har snakket med monty og fået bogen fra mine hændre til dine, han sagde at det var grund reglerne og at det var en god måde at lære det på..

• #12   26. dec 2006 det er meget uhyggeligt hvordan de bliver hakket i munden! men meget af der ser måske også voldsommere ud end det egentlig er! de fleste er jo spring ryttere. og jeg tror ikke de kan holde hesten, og derfort ser det så voldsomt ud. men det er helt forkert atr ride sådan! men forstår i hvad jeg mener?

• #13   26. dec 2006 Camilla & Fenja
    <b>du rider da med bid på dine billeder

• #14   26. dec 2006 Camilla og Fenja: du har da bid på , på billederne. er det noget du lige er begyndt på? - hvorfor?

heeh.. nysgerrige miig .. smiley

• #15   26. dec 2006 tja, husk nu på, at ting ser tit værre ud på billeder end de er i virkeligheden.. self. er det meste der meget slemt... øhm, forstår ikke helt hvorfor der er to billeder derinde af styrt hvor rytteren ligger ude på hovedet af hesten..? det kan da ske for enhver at hesten falder..

• #16   26. dec 2006 Har også fået tankerne igang hos mig smiley
    Sørgeligt at der skal sådan noget til ..

• #17   26. dec 2006 Ah, Gid Grey Boy, kunne gå til bidet uden hoved tøj eller noget,og lave de spanske skridt Ö

Hov!! Nu drømmer jeg vist smiley

• #18   26. dec 2006 er også min drøm..

• #19   26. dec 2006 Med vildt flot er det da i video'en .

Glæder mig til at jeg at jeg skal begynde at ride min egen 4 års (som har været en virkelig vildt, og enormt nervøs hest !) her efter nytår uden sadel, og kun i hms grimen med tov (troede aldrig det ville være muligt !?, men tror mere og mere på det efter hun er blevet så rolig) Tænk, her igår da jeg ville prøve min julegave, en Trainers Proffesionell springsadel og lagde hovedtøj på hende, så hun bare på mig med de sødeste dådyr øjne, jeg kunne bare se på hende at hun ikke brød sig om det ! (men tør altså ikke bare sætte mig op på hende, når jeg er alene, det er hun stadig alt for følsom til !)

Men ja, det er utroligt hva der sker når man begynder med Horsemanship og sætter sig lidt i hestens sted .

• #20   26. dec 2006 Jeg er også kommet utrolig langt med HMS, bare ved og læse og træne om det selv. Har fået undervisning 1 gang nu, hvor jeg fik mange nye fif, hvilket var super rart, så man kunne komme lidt videre smiley

• #21   26. dec 2006 Fantastisk film...
    Den fortæller fra alle sider..

• #22   26. dec 2006 ¨˜°º•¤ CC ¤•º°˜¨
    det er mega fedt!

• #23   26. dec 2006 Nogen som ved hvem der har lavet den sidste sang i filmen om bid? smiley

• #24   26. dec 2006 Kathrine Eqhøj Madsen og PomFritten !:

Læs Fenjas beskrivelse smiley

• #25   26. dec 2006 Kine M. B ; nej aldrig i bidet, det er jo at misbruge de hjælpere man har, men er 'nød' til at hæve hånden og smække fx. Jenny en for hun er virkelig ligeglad med at jeg er der, har efter hånden prøvet alt med at være blød og sige NEJ ovs. men intet virkede, hele sidste vinter/forår fik jeg brækket to fingre, næsten brækket min arm, forstuvet mange tæer, og næsten ødelagt ryggen fordi hun løb ind i mig, løb mig, ned, trådte på mig, klemte mig, og efter min ryg næsten var ødelagt (kunne ikke gå i 3-4 dage !) bestemte jeg mig for at nu gad jeg ikke det pis mere ! Hun skulle respektere mig og sådan er det bare ! jeg hævede hånden og slog hende hver gang og råbte NEJ ! og HVA FANDEN HAR DU GANG I ?! , ovs. men det var åbenbart ikke nok, (kan ikke lige frem slå 'hårdt' når jeg er ved at blive klemt ind i en boksdør . så havde en dressur pisk ved min side i 3 dage når jeg håndterede hende (og hver gang hun klemte mig/ jordede mig ned ovs. fik hun et rap og et NEJ !) . Også holdt det op, fuldstændigt !

Har ikke haft problemer siden som jeg ikke har kunnet løse ved at hæve min hånd/ slå hende let og råbe NEJ ( eller noget i samme tone)

- Men har aldrig slået Nesser ! Det er hun ALT, ALT for følsom til . det er nok bare at sige NEJ lidt halv højt og hun farer sammen .

(men det er jo meget forskelligt fra hest til hest, læs bare der ^ , så nej, slår ikke en hest/ rykker dne i munden eller andet . medmindre det er den eneste udvej !
    (eller den kan/gør nogen form for skade på mig !)

• #27   26. dec 2006 Kathrine s.

de har skam piskmed og tror os de har spore på, på nogle af billederne..

lære det ved at samarbejde med hesten..

• #29   26. dec 2006 Ditte: Okay. Jeg slår aldrig på mine heste. Ligemeget hvad. Men det er bare min opfattelse og min egen mening smiley
    Ikke en nedhakning af dig. Det er jo dit valg hvordan du opdrager din hest smiley

• #30   26. dec 2006 ejj jeg får helt gåsehud huuuuuhh

• #31   26. dec 2006 - hov der er vist et par stavefejl / ombytning af bogstaver .

• #33   26. dec 2006 Sanne T:
    Det er ser rigtig spænde ud.. Det tror jeg godt jeg kunne blive grebet af.. smiley

• #34   26. dec 2006 Kine M. B ;
    Ja, det er også helt i orden, men havde ligesom ikke nogen anden udvej :S

Og nej, gør jeg heller ikke med mindre de jo går over min grænse, se fx. på hestene på marken de sparker/bider/skubber jo også til hinanden hvis den ene gør noget den anden ikke vil have/ ikke finder sig i .

(^ bare for at nævne det, synes selv det er en god holdning, men man skal også kunne ændre den hvis det bliver nødvendigt (; )

• #35   26. dec 2006 hvor klamt

• #36   26. dec 2006 kathrine B ;

Undskyld men hvad er klamt ?
    - er ikke helt med ? (;

• #37   26. dec 2006 det ser ikke for godt ud det er i hvert fald søndt for hestene

• #38   27. dec 2006 Det er ganske uhyggeligt som vi kan behandle vores heste.
    Jeg foretrækker selv at ride uden bid, helst bare i kapsun, men jeg rider da også med bid nogle gange.
    Jeg vil ikke give biddet, sporene eller pisken skylden i denne video. Om så de mennesker der red intet udstyr havde på ville det stadig være synd. Det er ikke udstyrets skyld, det er brugen af det.
    Det er deres indstilling der skræmmer mig allermest.
    Når jeg engang imellem har bid på føler jeg mig da aldrig fristet til at rykke i min hest bare fordi jeg nu har muligheden, denne her video er for mig et skræmmende eksempel på magt, og hvor langt rytere er villige til at gå for at vinde - og det synes jeg er skræmmende.
    At vi vil tvinge vores heste til at arbejde for os er ganske forfærdeligt.
    Jeg er dybt forarget over deres træningsmetoder, heste der bløder af bid og spore er et symbol på deres rytteres mangler. Ryttere der gør sådan noget ved deres heste er mennesker med afmagt, meget forkerte indstillinger til deres hest og et yders forvrængede livsbillede med manglende forståelse og indsigt!
    Jeg kan godt lide at ride uden sadel og i grime eller kapsun fordi jeg synes jeg kommer tættere på min hest og får mulighed for at opnå et bedre samarbejde, men jeg giver ikke udstyret skylden for mine manglende kompetencer.
    Jeg ville også foretrække at ride uden metal i mnden, men det er ikke biddets skyld disse heste bløder, det er brugen af det. Og det er virkelig skræmmende!
    prøv at tænke hvad ambitioner kan gøre. Disse mennesker vil vinde, de har ingen etisk tanke på hvad de udsætter deres heste for - så stor en manglende indsigt er ganske uhyggelig!
    Heste der trænes udfra positiv forstærkning lærer bedre og hurtigere, hvorfor så spilde tiden og ødelægge tilliden ved at råbe og slå?
    Jeg hader ordet respekt for det er simpelthen så misforstået!
    Min hest skal have respekt for mig - det hører jeg hele tiden, men folk lader til at synes respekt kommer af at skælde ud og hele tiden fortælle den hvad den ikke må.
    Alt for få roser deres heste når de gør noget godt frem for at skælde dem ud når de gør noget forkert.
    Det er en hest - den kan ikke tænke som os, hvorfor tillægger vi den gang på gang menneskelige egenskaber som fx. den har gjort det 10 gange, den ved godt hvad den skal, den gør det kun for at drille - det er ligeså uhyggeligt!
    Den her video er bare et symbol på de to forskellige indstillinger, den ene viser hvad vi opnår ved hjælp af magt, dårlig forståelse og indsigt som giver udslag i et meget uetisk brug af udstyr. Den anden viser vor langt man kan nå med forståelse og ros. Hvad han kan gøre er helt fantastisk flot og en stor inspiration.
    Han bruger jo også pisk men han bruger den bare som en hjælp, et signal - frem for endnu en ting som kan bruges til at få magten.
    Jeg synes det er frygteligt at markedet bugner med ting der skal lette (!) arbejdet med vores heste: chambong, indspændinger, pisk, spore, bid, alverden næsebånd osv. Alt sammen for at løse "problemer", men det går bare aldrig op for os at problemet er os selv!
    Jeg synes også ridning uden bid tilgodeser hesten bedst, men det her er menneskets skyld i mine øjne!
    Den blev lang... smiler... men man bliver bare så vred over den behandling vi tillader os at vise de dyr der gør alt for at behage os!

• #39   28. dec 2006 Nogen som ved hvem der har lavet den sidste sang i videoen om bid?

Kommentér på:
tænk jer om.. !!!!

Annonce