{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Kæledyr {{forumTopicSubject}}

Hej folk

Jeg har længe gået og overvejet at skaffe mig et kæledyr, jeg bor i en lille lejlighed og føler mig lidt ensom til daglig smiley
Jeg surfet på nettet og fundet alle mulige salgs kæledyr, og er mest tiltrukket af et marsvin, en kanin eller et hamster. Er dog ikke sikker?
Kunne i ikke tænke jer at skrive nogle fordele og ulemper ved at have disse dyr? bl.a. om de lugter meget eller lidt, om de "snakker" meget højlydt eller om de er stille. og alt mulig andet.
Og hvis i kender et andet rigtig godt kæledyr må i også gerne tilføje det smiley
Håber i vil svare

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæledyr
  • #1   13. maj 2009 Jeg har vist ikke oplevet kaniner "snakke" og et hamster gør heller ikke..
    Marsvin kan godt larme lidt, jeg er ikke sikker på, om de måske også helst skal have selskab..?
    Mener ikke at nogle af dem rigtigt lugter, hvis du bare sørger for at gøre ordentligt rent ved dem... smiley

• #2   13. maj 2009 Jeg har ikke haft nogle af de 3 dyr - så det kan jeg dog ikke svare på smiley

Har haft et dyr som mindede om et hamster - de var utrolig kedelige smiley
    (Jeg var dog ikke så gammel)

Jeg har nu en pegegøje, en Grå Jaco - et af de bedste kæledyr for mig. De koster selvfølgelig en hel del mere end et hamster f.eks. og kræver også meget mere smiley

• #3   13. maj 2009 Jeg skal helst finde et dyr, som kan gå alene. jeg har ikke plads til et kæmpe bur smiley

• #4   13. maj 2009 Hvad med en kat? smiley

Kræver ikke så meget plads og kan gå alene.

• #6   13. maj 2009 Hehe. jeg kunne forestille mig et en grå jaco snakker rigtig meget og er meget højlydt smiley

• #7   13. maj 2009 Kender en der avler med marsvin og de larmer sindsygt ! især når de er sultne, men søde er de, og du kan jo tage til udstillinger osv. med dem smiley og de kan jo have stamtavle og det hele smiley

• #8   13. maj 2009 Jeg har haft marsvin... De er rigtig hyggelige og kan kun anbefale dem.

Jeg havde to så de ikke kom til at kede sig for meget, og der er ikke mere arbejde med at have to.

Du kan evt tage ned til en avler og købe nogle, så er du sikker på det er sunde dyr du får.

Jeg havde to hanner til at gå sammen, da jeg helts ikke ville have unger. Og de kunne fint finde ud af det sammen.

• #9   13. maj 2009 Om Jaco'en - det er måske ulempen, hvis de skal bo i en lejlighed smiley

• #11   13. maj 2009 antihero
    Ja jeg er også fast besluttet på at købe hos en avler. specielt hvis det skal være en kanin, for jeg skal være 100% sikker på at det er en dværgkanin.
    Sådan en kanin, hvor meget halm/hø/spåner skal de have om ugen? ca..

• #12   13. maj 2009 Mette N.. hvor har du halm og spåner liggende til kaninen?

• #13   13. maj 2009 Antihero.
    jeg vil gerne have nogle link smiley men helst hvis det er i østjylland

• #14   13. maj 2009 Mette N
    Kan se at du bor i Randers smiley
    Har du tilfældigvis hest ude på Kallehavegård?

• #15   13. maj 2009 Jeg har en kanin. Den larmer meget on natten, og smider hø'et ud at sit bur.. Men han er meget sød smiley

• #17   13. maj 2009 Mette N
    Nej det var der hvor du opbevarede det, så du svarede rigtig første gang smiley
    Sjovt. kan også se at du går på statsskolen ? Jeg gik lige ud i sommers..

• #18   13. maj 2009 AS-Foto
    Det var godt lige at høre at den ikke er en engle altid. hehe. Jeg skulle nødig blive overrasket over alle ulemperne hvir jeg køber en

• #19   13. maj 2009 Bonnie: Kaniner kan sagtens blive rigtig tamme.. De kan lærer at bruge en kattebakke så man kan have dem til at gå løs i lejligheden. Det kræver self at man bruger meget tid på sit dyr, men så er det da også hyggeligt

• #20   13. maj 2009 Camilla stormont
    Tak. Jeg er ikke så meget til rotter. og havde faktisk også et kig på deguer, men de skal have et kæmpe bur, hvilket jeg ikke har plads til.
    Men tak for hjælpen smiley Tror indtil videre at jeg holder på kaninen..

• #22   13. maj 2009 Mette N.
    Haha. hvor sjovt. hvor har du købt din kanin henne? hos en avler eller en dyrehandel?

• #24   13. maj 2009 marsvin snakker rigtig meget og rigtig højt... kaniner siger dog ikke så meget, udover de godt kan stampe lidt i buret....

• #26   13. maj 2009 Kaniner snakker ikke, men lugter når de står indenfor! Har selv prøvet det rigtig mange gange, da vi os har avlet kaniner (:

Marsvin har jeg nu, hun lugter rigtig meget når hun har været sammen med min lillebrors! Og klokken 10 præsis, så ''skriger'' hun rigtig højt, og det kan høres oven på. Selv om der er lukket døre, men de er os rigtig søde.

Hamster har jeg os haft mange af, de har været stille, og ikke lugtet så meget, MEN du skal have et guld hamster, det råder jeg dig stærkt til! PGA. Dværg hamster bider, jeg er blevet bidt mange gange af mine, til blods! Og det har mine guld hamster aldrig gjordt,

OG guldhamster er pænnere smiley

Håber det hjælp lidt (:

• #27   13. maj 2009 mit favorit dyr er helt klart kaninen, af de små (: har pt selv 8 af dem (:
    de bor ude i haven, i deres bure hver for sig. De kan dog larme ved deres stampen, når jeg er der ude, larmer de enormt med deres stampen, for at gøre opmærksom på de er der. men de er fantastiske dyr smiley

Du skal nøje overveje om du vælger dig en han eller en hun.

hannerne kan strinte en del, men jeg har en hun som er den værste af dem alle, så de kan også strinte.
    hunnerne er somregl mere rolige er min erfaring, men jeg har også hanner som er lige så rolige. Hunnerne kan være irriterende på den måde at nogle af dem skifter meget adfærd når de er i brunst, og kan desværre blive enormt sure af det :s
    jeg kan selv bedst med hannerne (:

• #28   13. maj 2009 JEg ville vælge en kat. Hehe

• #29   13. maj 2009 Min lillebror har et jordegern. ( Se evt. fotoalbum. )
    Den larmer ikke og er rigtig god til at gå alene da jordegern ikke er flokdyr.
    Hvis man vil have et dyr, som man skal kunne sidde og kæle med længe er et jordegern måske ikke lige sagen. De vil gerne sidde på din hånd så længe der er noget mad, men de kommer ikke bare hen for at snakke. Til gengæld er de rigtig underholdende når de løber rundt. Især hvis man lader dem løbe frit i et værelse. smiley
    De er meget aktive, men de er heldigvis ikke natdyr smiley

• #30   13. maj 2009 ville også anbefale en kanin, har selv 7 stks lige pt men skal dog ha solgt de 4 af dem.. og de lugter ikke medmindre du selvfølgelig ikk gør rent ved dem.
    der er jo mange dyr man kan have i en lille lejlighed, har foreksempel selv haft mus og hamster.. men det er ikk det samme som en kanin har også kat og det kan da også anbefales smiley

• #31   13. maj 2009 Uha jeg har haft alle mulige slags dyr. Du kan da få et referat af de gnavere jeg har haft/har.

Marsvin. Super hyggelige. De har verdens sødste lyde og er ret sjove at se på når de hopper rundt og leger (du SKAL have 2!!) De er ofte ikke så ville med at blive klappet, men til gengæld følger de dig glædeligt rundt i lejligheden mens de siger wuut wuut wuut. Der skal gøres meget rent ved dem da de drikke/tisser utroligt meget.

Kaniner: Kaniner bliver lige så tamme som katte og minder i det hele taget meget om katte hvis man spørger mig. De elsker at blive klappet, hopper op i sengen og er super dejlige dyr. Man skal dog være obs på at kaniner bliver gamle.. 8 år er ikke ualmindeligt.. Så det er en "langtids investering". Desuden kan kaniner være slemme til at gnave i alt, men giver man dem en masse grene osv. så kan det forebygges. Køb kun 1 kanin eller køb 2 kaniner i hver deres bur. At have kaniner i bur sammen med en anden kanin eller et marsvin er en misforståelse af kaniners natur! Kaniner er IKKE flokdyr.

Rotte: Rotter er enormt kloge og kan blive super tamme. De er desuden super nemme at passe og meget sociale (så man skal have mindst 2). De bliver dog ikke ret gamle, hvilket kan være ærligeligt når ens elskede dyr dør som 2 årig..

<b>Chinchilla</b>: Chinchillaer kræver et gigantisk bur. Mine har et bur på 170 x 100 x 50 cm. De er jordenst mest nuttede dyr og er sjove at se på. De er dog mest aktive om morgenen/aftenen og de bliver sjældent tamme nok til at ligge på skødet. Chinchillaer kan blive meget gamle. Op til 15 år. Her SKAL man også have mindst 2.

• #32   13. maj 2009 Spørg endelig hvis du vil vide mere om disse dyr smiley De har alle hver deres charme! Marsvin har verdens sødeste lyde. Kaniner bliver mega tamme. Rotter er super intelligente og sociale og chinchillaer er bare det mest nuttede dyr i verden!

• #33   13. maj 2009 PS: Ingen af de overstående gnavere lugter hvis man gør rent ved dem nok! pr har jeg 7 gnavere i min lejlighed og folk siger altid at de er forbløffede over at jeg har så mange dyr uden at det lugter spor. Så gør rent smiley Så lugter der ikke!

• #34   13. maj 2009 Eftersom du bor i lejlighed vil jeg udelukke en kanin.
    Har selv haft en del og kan ikke forstille mig dem i en lejlighed.

De er jo 'store' dyr og kræver derfor meget plads, ikke bare et lille bur nede fra dyrehandleren hvor den kan hoppe 5 hop også er den nået buret rundt.
    Gerne et på 1,50m og så højt så det kan stå på bagben inde i det - derfor kan man så også sætte et hus derind evt.
    Udover det, så vil jeg mene at en kanin har et behov for at grave og derved slibe deres negle ned naturligt - dette kan den ikke i en lejlighed.
    Og nej de siger intet, har kun hørt dem sige noget hvis de bliver sure eller markere overfor andre kaniner.

Derfor ville jeg hvis jeg var dig, vælge et marsvin.
    De er ret så snaksalige og kan lige så let blive tamme som kaniner - men det kræver mere tid og tålmodighed.
    Buret behøves ikke være lige så stort som en kanins da den jo er mindre, men den skal nu også kunne bevæge sig rundt og hvis du kan skaffe et kloakrør, så er det genialt som gemmested.
    De er nemme at fodre på og ikke så sarte i maven som kaniner.
    De lære også hurtigt hvornår der er mad og hvem der giver dem mad - også kan du tro de kan sige noget :o).
    Mit gamle marsvin brød konsekvent ud i store skrig når min far, jeg eller mor åbnede garage døren der ud til - men ikke ved andre.

• #35   13. maj 2009 Jeg har 2 kaniner i min lejlighed. Men jeg lader dem hver især gå ude 6 timer hver dag. Så det er rigtigt hvad krikken siger, de kræver plads. Men lader du din kanin gå frit i lejligheden mange timer om dagen, så kan den sagtens nøjes med et mindre bur resten af tiden. Mange heste står jo også i en boks om natten fx. og det er de da ikke døde af

• #36   28. sep 2009 Altså hamstere kommer nemt til at lugte da de er meget teritoriale og tisser ekstremt meget. Marsvin siger en masse små snakke lyde. har selv 7 marsvin og elsker at falde i søvn til deres lyd. Jeg ken SELV ikke så got lide kaniner da de er meget 'stærke' har skarpe kløer og så nemt bae hopper ud af hænderne på én (:

Kommentér på:
Kæledyr

Annonce