{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

"Jamen jeg er ny" {{forumTopicSubject}}

"Jamen jeg er ny", den sætning synes jeg ofte dukker op, når folk opretter deres heste, men ikke enten overholder reglerne (eks. prøver at oprette en solgt hest), eller vælger at sætte deres blandingshest under renrace.

Ikke at jeg har noget imod blandingsheste, slet ikke, men når man f.eks. skriver: "tøffe er en blanding af fjordhest og friser" (Eksemplet er opdigtet)

Jamen så siger det vel sig selv, at man ikke sætter hesten under hverken friser eller fjordhest?

Okay, det er nok blevet noget mere forvirrende efter at hestegalleriet fjernede "Blandinger" fra racelisten, og i stedet tilføjede "Anden særlig race".

Men vi har alle været nye herinde, og personligt, synes jeg altså ikke det er så pokkers svært at læse sig frem til reglerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Jamen jeg er ny"
  • #1   29. jun 2009 Nu må de jo gerne oprette under race, hvis den ligner en af racerne. Det er der jo ingen regler om. Den skal kun være racetypist, men behøver ikke afstamning eller noget andet.

    Emnet har været oppe flere gange og som jeg ser det er der jo delte meninger og det kommer vi ikke videre med.

    Synes personligt af hestene under racer bør have stamtavle.


  • #2   29. jun 2009 Berit, ja, hvis man ikke VED at det er en blanding smiley

  • #3   29. jun 2009 Når folk direkte skriver at det er en blanding, så bør den jo også "behandles" derefter. - Lige meget om den ligner, eller ikke ligner den ene eller anden race smiley


  • #4   29. jun 2009 Jeg synes godt nok heller ikke det var svært at finde ud af den gang jeg startede.. men der kan man åbenbart se forskellen på dem der læser brugerbetingelserne og dem der ikke gør..

    Det med blandninger, så er reglerne j oblevet sådan, at hvis ikke du ved det er en blanding og den er racetypisk, så kan man oprette den under racerne.. Det synes jeg er fair nok, men har aldrig forstået hvorfor Blanding af racer blev skiftet ud med Anden særlig race..
    Sådan er det KUN på Hestegalleri.. På Hundegalleri kan man stadig være lykkelig ejer af en Blanding uden problemer..


  • #5   29. jun 2009 Uden at være sikker, kunne jeg forestille mig, at grunden til "blanding" er udgået herinde, er fordi det er ikke "fint nok" at eje en blanding?

    Og, ja selvfølgelig er det okay, at placere sin hest under "Fjordhest", selvom den ikke har papir, men hvis "fjordhesten" nu har pletter over det hele, så burde man nok kunne se at den ikke er ren smiley


  • #6   29. jun 2009 Dark: Den SKAL være racetypisk (:

  • #7   29. jun 2009 "Ligeledes kan jeg ikke forstå at der er folk som snakker om fake profiler. Altså hvad skade kan der ske..."

    Dvs. skid højt og flot på reglerne? - Hvad skal vi alligevel bruge dem tli, ingen læser dem alligevel smiley



  • #9   29. jun 2009 OLLI : Læs nu hvad jeg skriver i starten smiley
    "når folk opretter deres heste, men ikke enten overholder reglerne (eks. prøver at oprette en solgt hest), eller vælger at sætte deres blandingshest under renrace."

    Solgt hest = brud på reglerne. Enig?

    Sandt, der står ingen steder i reglerne hvor en hest skal placeres. ("blandingshest under renrace") - Men dette har jeg heller ikke sagt er et brud på reglerne.

    Men igen, når man direkte vælger at skrive blanding af .... Og alligevel sætter den under ren race?

    Og hvis du mener det er en underlig og ligegyldig "debat", hvorfor så overhovedet skrive?


  • #10   29. jun 2009 Jeg mener ikke det er en ligegyldig debat, for de ting du nævner, kan altså også irritere mig. Har set flere der så gør det at oprette under "anden særlig race" og så i navnet tilføje hvad den er blandet af. God ide synes jeg smiley

    Men ja, det er tydeligt hvem der ikke læser reglerne og jeg mener ikke der er nogen undskyldning, da man jo selv krydser af at man har læst dem, når man opretter sig. Læser man dem så ikke, lyver man jo rent faktisk og så er det ris til egen bagdel...


  • #11   29. jun 2009 Bonnie P

    hvad mener du med hvad der ´kan ske ved fake profiler, her har selv oplevet der var en lille dum snottøs der stjal mne billeder og oprettede MINE heste som om det er hendes, sådan noget bliver jeg tosset over,

    Men rigtig mange bruder reglerne, nogle opforter lige frem til det og andre skider bare på dem !


  • #12   29. jun 2009 synes ikke det er en lige gyldig debat, da der er rigtig mange der bruger den undskyldning "jamen jeg er ny" jamen fordi du er ny kan du vel godt læse når du er 17 år (Bare et alder eksempel) der er rigtig meget er irreterer mig af det du skriver, og jeg afviser dem når de g'ør det. for fordi man er ny giver det ik ret til at oprette gammel parter, solgte heste mv.

    Synes slet ikk rideskole ponyer burde være her inde som profil, for så meget tilknytning har man ik på en rideskole, men ednu vigtigere tvivler jeg på de har ejerens tilladelse.


  • #13   29. jun 2009 "Har set flere der så gør det at oprette under "anden særlig race" og så i navnet tilføje hvad den er blandet af."

    Ja, det er faktisk ganske smart smiley Og jamen så har de deres hest under "anden særlig race", men samtidig også under de pågældende racer den er blanding af smiley

    Mange krydser bare af med at de acceptere reglerne, men bruge 1 min på at læse dem, og sætte sig ind i dem, niks smiley


  • #14   29. jun 2009 Syntes faktisk det værre med dem der afviser en hest/pony, og bagefter sriver til ejeren at den fx. skal ind under anden særlig race .. For så har ejeren jo ikke en jordisk chance for at nå at rette, før hesten er ''anulleret'' ..

  • #15   29. jun 2009 Er fuldt ud enig med jer der mener at alle regler skal overholdes, desuden mener jeg at heste under racer skal have stamtavle, jeg siger jo heller ikke at min DV er en islænder hvis jeg lige pludselig hellere vil have en islænder...

    Fakeprofiler skal ud ligeså hurtigt som de er kommet ind, hvad skal det nytte at stjæle andres billeder?!

    Og ja, men skal kende reglerne før man opretter sin hest, dså vil det hele bliver en del lettere..


Kommentér på:
"Jamen jeg er ny"

Annonce