915 visninger
|
Oprettet:
9. nov 2005 Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Kamphunde. {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er der så mange der har noget i mod "kamphunde" jeg forstår det virkelig ikke? Er det kun mig der har det sådan ?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er ikke noget der hedder kamphunde, det er et medieopfundet udtryk
sep 2007
Det ved jeg godt, men du kan stadig ikke slå kamphunde op i noget leksikon - altså er det et medieopfundet udtryk som taskehund eks også
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Endelig en der skriver det med golden hundene.. Jeg har faktisk ventet lidt på det
Kan li din tanke gang..
Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ):
Undskyld jeg skrev kamphund, mente muskelhund.
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
Muskelhunde er noget andet. Racerne tilhørende gruppen "muskelhunde" er i flere år 10'er blevet avlet til at blive gjort mere aggressive og have flere muskler.
Folk bruger efterhånden kun muskelhunde som pynt så de virker mere rå/hardcore, og derfor går det efterhånden så tit galt.
- Og prøv at overvej det; Ser man stort set kun unge mennesker der render rundt med muskelhunde, og de fleste af dem har ikke tid eller viden nok til at passe dem ordentligt, og derfor.. ja...
Men nej. Jeg bryder mig ikke om at gå tur med mine hunde og der så kommer en muskelhund og en eller anden ung dreng der ser lidt for smart ud.
nov 2005
Gitte J: kan godt forstå du er bange for dem, hvis man ikke har haft en på nært hold.. Men når man lærer dem at kende, og sætter sig ind i dem, er de, de bedste hunde der findes. mange af dem,,
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
sep 2007
Slå kamp og muskelhund op her, findes ikke;
http://www.hundeleksikon.dk/
Men du finder kategorien vagthunde og gårdhunde og andre kategorier :).
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 1.653
nov 2005
nov 2005
nov 2005
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 146 Heste: 10 Emner: 225 Svar: 1.653
sep 2007
Iøvrigt så er det kun cirka 3 hunderacer der er avlet til hundekamp og nope det er ikke dem der bliver skrevet ih så åh så meget om i ekstra bladet men nogen helt andre racer :).
Resten er avlet til jagt/tyrekampe/hyrde/vogte/stå vagt - dermed er de naturligvis instinktivt på vagt over for nye mennesker, da det ligger i deres natur at være påpasselig med hvem der kommer ind.
De såkaldte 'muskelhunde' er også utrolig loyale over for deres ejere, hvilket dem der bruger dem til kamp har taget og vendt imod dem - fordi hunden går igennem ild og vand for ejeren, om det så inkludere at dø.
Så vil jeg også citere en mand fra USA, indehaver af kamphund der bruges til kamp fra dokumentaren; off the chain. " Du skal ikke være bange for at din 5-6årige datter møder min hund, hunden vil kun lege med barnet. Men løber din hund eller kat ind i min have - så kan du godt regne med den er død på stedet. Vi kan ikke bruge en menneske agressivhund til noget som helst da der er mennesker i ringen når hundene kæmper ".
nov 2005
sep 2007
Små agressive tæppetissere yeps, også er min mor også blevet bidt i røven af en løbsk labrador på vores avisrute og flere gange nappet af - FEEEDT, men der tre huse længere væk bor 2 boxere der kommer løbende mod en og bare VIL snakke og nusse og er skide snaksalige.
Yes, hvad kan man så bruge det til?
nov 2005
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
jan 2008
Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
Muskelhunde = En bestemt "kategori" inde for hunde
Disse to ting skal IKKE sammenlignes på NOGEN måde, og det er desværre det der sker og så opstår fordommene.. Sørgeligt.
okt 2005
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 457 Svar: 2.106
jeg kan ikke lige dem jeg vil ikke bides på gaden for ejerne kan jo ikke holde dem når det slår klik er jo set hvergang og ønsker heller ikke mine katte hjem i en skotøjsæske.....
så at min ejen sikkerhed stemmer jeg også for
forbud eller kun hunde med rene stamboger kan få lov at leve.
- de farlige er jo netop dem der bliver krydes
det er ikke en hetz mod netop de hunde snakker aldrig med hunde jeg ikke kender den hunde race der skambider flest mennesker er laprador.
men jeg ville hendrette en hver hund der rør mine katte!
jan 2008
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 46 Emner: 1 Svar: 777
nov 2005
jan 2008
Men kan godt se din situation hvis det er alle hunde i al almindelighed du ikke bryder dig om, det er trods alt de færreste der ønsker deres katte i flere tilstande end hel
jan 2008
nov 2005
jul 2008
Følger: 23 Følgere: 4 Emner: 43 Svar: 834
Anyway. Har intet imod muskelhunde (ville bare aldrig selv købe en. Racen siger mig intet) og synes tit at folk er dømmende.
Afliv alle de hunde som overfalder mennesker - uanset race!
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 313
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.380
Golden Retriveren er ikke en speciel agressiv hund. Der er bare så mange af dem her i landet. Selvfølgelig vil der også være nogle Golden Retrivere, som enten er agressive eller forkert opdraget.
JEg har jo egentlig ikke noget i mod kamphunde. Jeg har bare noget imod de mennesker, som har fremavlet kamphunden. Hvad skal det lige til for.
Hvorfor købe en kamphund? Køb en sød Golden Retriver i stedet.
Og ja. Du kan da godt have en venlig kamphund, men der er altså større sandsynlighed for at den vil bide, end der er for at en anden hund ville gøre det.
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
- stine
aug 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 253
de fleste af de muskelhunde som er nævnt i forbudslisten, er slet ikke avlet til kamp, men derimod til vagt og jagt.
men hvad for en race skal vores politi så til at bruge fremover, da shæfferen er en af de nænvte forbudte hunderacer?
i usa bruger politiet de amerikanske bulldogs, det er fakrisk grunden til at den amerikanske bulldog er kommet til dk, da det danske politi trode at de havde ligeså meget hundetække som deres amerikanske kollegaer, men men men de kunne ikke mange en så selvstændig og intelligent hund.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Sorry men de havde sgu gjort nok skade til jeg nok seriøst ville overveje om den nabo nogle sinde skulle krydse min vej igen!
Ej kom med en schæfer eller golden, ide de slipper kan du tage dem i nakken og smide dem i gulvet.
Du langt bedre stillet overfor dem. og ja som skrevet højere oppe muligt golden er registeret for flere bid i dk. men vi har så også måske væsentligt flere tusind af dem.
Man kan lave sine statestikker som man vil. Men kommer ikke udenom at kamphunden har fået sit navn af en grund, synd de avlet som de er.
Men det er de nu engang.
jan 2008
Folk der laver statestikker for aviser/som deres arbejde er jo ikke dumme, de tæller jo ikke bare alle sagerne og kun går ud fra det, de tager jo ALT i forbehold.. Så lad være med at komme med den der "Der er flere Golden Retrievers end de andre, så derfor er muskelhunde stadig farligere" (okay, jeg fik måske ikke kun sort på hvidt, men også tankegang med her ;)) med mindre I PRÆCIS ved hvad den statestik springer ud fra og om de har taget tingene i forbehold eller ej
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
1) ordet KAMPHUND kan sagtens slåes op i et leksikon. Det er skam et ganske officielt ord
Ordet MUSKELHUND derimod er medieopfundet.
2) der laves ikke statestikker over hvilke racer der bider oftest her ilandet. Så at det skulle være golden, ville jeg da gerne se dokumentation for. Den påstand kommer igen og igen, men ingen har dokumentation herfor, ganske enkelt fordi dokumentation ikke findes.
3) FAH som er en pulje alle forsikringsselskaber skal indbetale til, og som dækker skader forårsaget af uforsikrede hunde, fører statestik over hvilke hunde der udløser udbetalingerne.
I 2008 var 1/3 af de udbetalinger forårsaget af muskelhunde! Det er så 1/3 af 222 tilfælde hvor uforsikrede hunde har angrebet.
Jeg har som sådan ikke noget imod nogen hundetyper. Men jeg HAR noget imod at folk fornægter hvad de har mellem hænderne, og jeg HAR noget imod at folk ikke kan holde deres agressive kræ i snor, så vi andre (uanset hvad race vi så måtte have) kan få lov at gå i fred.
nov 2007
Kamphunde kan IKKE låse deres kæber. De kan, ligesom alle andre hunde, bide. De har så bare, modsat mange andre hunde, et ret kraftigt bid, og er derudover avlet til at holde ved, OSSE selvom de påføres smerte.
Og at pudler, chihuahua osv osse bider er der vel ingen der er i tvivl om. Men skaden de påfører er altså en helt anden.
-hvilket i øvrigt er en anden ting den før nævnte forsikringspulje viste. Beløbene der skulle udbetales ved kamphunde-overfald, var nemlig markant højere ned man har set tidl. Og det viser da noget om at de hunde altså laver mere skade end dengang det "bare" var en labrador eller en gravhund der bed.
nov 2007
Det anslåes at ca 20.000 af de danske hunde er muskelhunde. Det er jo ikke ret meget, når man ved at der er omkring 500.000 hunde i DK (hvis jeg husker korrekt. Kan være det er flere, men det er i hvert fald ikke færre).
Så hvis 20.000 hunde står for 1/3 af de skader uforsikrede hunde laver. Så er der et problem om man vil det eller ej.
Og du har absolut fat i noget af det rigtige når det kommer til størrelsen af skader. Dog mener jeg ikke det taler til muskelhundenes fordel.
Hvis det anmeldes oftere ved muskelhunde fordi skaderne er større, så betyder det jo faktisk bare at hundene er farligere end andre hunde.
-ikke nødvendigvis fordi de bider oftere, men fordi NÅR de gør det, så gør de "rigtigt"
Kamphunde.