Kamphunde forbudte! :) {{forumTopicSubject}}
Hej, hvad syntes i om den regl med at de forbydes.
Jeg syntes det er godt loven er blevet lavet, da de kamphundene bliver trænet eks i københavn til at hoppe på andre mennesker, en kamphund, kan være agresiv, og kan se dens sidste mulighed at bide hvis den føler sig tuet, der er der selfølgelig nok mange mennesker der siger at det gør alle hunde, men kamphuden er meget agressiv. Jeg syntes personligt racen skulle uddø, man skal ikke bare dræbe dem alle en for en nu og her, men lade være med at avle flere. Mange mennesker avler dem endnu!S: Og dem der så avler ja dem er der meget tale om at de skal nedlægge deres Avlesteder, det mener jeg er fuldkommen hul i hovedet at sige, hvorfor ikke bare finde en anden hund og avle. Så er der også mennesker der siger at gravhunde kan være aggresive, og det kan de sikkert også, men ser du på deres kæber er forskellen jo kolonorm! :S
______________________________________________________________________________________________
Hvad er din mening?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Der er flere bid "angreb" fra gravhunde og golden retrievere, men da de ikke låser i kæben, bliver det ikke så voldsomt igen ! Jeg har en amerikans bulldog og han er blevet angrebet af 2 golden!! Han er blevet rigtig bange for andre hunde. Når der er nogen hunde der farer mod ham, begynder han at ryste og ta halen mellem benene, fordi han er så bange. Heldigvis har vi vores rottweiler der er rigtig god til at beskytte ham. Så når der kommer hunde, går hun i mellem dem for at aflede opmærksomheden ! De er verdens bedste familie hunde .
Synes det er en lortelov !
- Muskelhunde er ikke nødvendigvis kamphunde, li'som indvandrere ikke nødvendivis er terrorister, eller blondiner ikke nødvendigvis er dumme, eller skolelærere ikke nødvendigvis er kedlige ect. Husk det næste gang du dømmer andres kæledyr! mind folk om at politikernes "hundeliste" også går ud over uskyldige!!
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
hvad er det for en gang lort at lukke ud?
det er simpelt hen en lorte lov, de burde sætte sig ind i tingene først.
og trådstarter en kamphund er en pitbull, de 13 andre racwer har INTET med kamphunde at gøre
feb 2007
Følger: 141 Følgere: 192 Heste: 9 Emner: 99 Svar: 202
For nogle år siden, blev jeg bidt i hovedet af en af de der store hunde.. og siden er jeg PISSE rad for store hunde.. Hvis jeg ser en. går jeg en kæmpe bue udenom . lidt pinligt. men alligevel er de mega speialle
Håber i forstår mit svar
okt 2008
Følger: 141 Følgere: 134 Heste: 5 Emner: 117 Svar: 333
apr 2009
Følger: 263 Følgere: 254 Heste: 13 Emner: 157 Svar: 1.524
Det er deres ejer der gør dem til at angribe og alt det andet!
okt 2008
Ja, men hver sin mening, hvad så med dem der angriber folkens?
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 14 Svar: 146
Mht til om de skal forbydes, så syntes jeg faktisk ikke det er rimeligt... Derimod syntes jeg ALLE hunde (også fru Jensens gravhund) skal have mundkurv på, når de færdes offentlige steder...
nov 2005
Følger: 174 Følgere: 184 Heste: 8 Emner: 63 Svar: 288
Det, det hele handler om er at de mennekser der anskaffer disse dyr, er de forkerte mennesker. (forstå mig ret) Der er rigtig mange der bruger dem til få respekt! Der er mange der opdrager dem til at være aggressive, for disse hunde er pisse lærenemme. Det tog mig 10 min at lære min amerikanske bulldog at gø. De hunde vil gøre alt for deres ejer!
dec 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 13 Svar: 124
Jeg ville faktisk heller aflive hende, hvis det kommer så vidt, pga hun ikke bære mundkurv. Det er ikke et liv for en hund, at den skal bære mundkurv og ikke må komme ud og rende og lege ligesom almindelige hunde.
Man tager alle rettighederne for hundene, og det er slet ikke fair over for dem, som faktisk lever et normalt liv som familiehunde..
Man burde se på avlen af hundene i stedet, og så burde alle hunde avles efter de danske regler inde for muskelhunde..
Sjovt nok er det kun 2 hunde ud af alle dem der har angrebet der havde dansk samtavle. Så se og få styr på avlen, istedet for at ødelægge alle muskelhundes liv.
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Hundekort istedet tak!
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Men jeg er glad for at jeg ikke længere skal være bange for at min søn, mine dyr og jeg selv bliver overfaldet af disse dyr.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 77 Svar: 291
KU KAN I RØV.... Forbud hjælper INTET..
Og PittBull som er ulovlig i forvejen, findes den i DK = JA! i stor stil....
Det er ejerne vi skal efter, ikke de stakkels hunde, som dette kommer til at gå ud over!
apr 2006
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.982
Kamphund: en som er trænet til at slås og sl ihjel
Muskelhund: Racen som er muskuløs og robust byggen.
Ved hunden kan have genet i sig.
Men jeg har haft en blanding af labrador og ru håret hønse hund.
Han var aggresiv?
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 81 Heste: 3 Svar: 611
Den hund som procentvis i forhold til antal i racen har bidt flest - ja det er schæferen.
Jeg vil vove den påstand at bider en f.eks. amstaff er det grundet forsvar og frygt.
Er hunden blevet ordenligt opdraget vil den kun bide i disse tilfælde.
Har hunden blevet mishandlet men er kommet til en god familie er dette jo godt. Men den vil altid være mærket.
Ejeren handler og binder hunden udenfor, et barn som altid har fået talen "man må ikke snakke med fremmede hunde" løber hen imod hunden og laver evt. lyde.
Hunden bider i frygt da den ser det som et angreb - hvem er forbryderen?
Jeg kender nogen med div. muskelhunde racer - alle hunde er så søde og nemme.
Selv har jeg en schæfer, hun har en fantastisk psyke og bider kun når vi leger og jeg selv lægger op til det.
Jeg kender 3 hunde som har bidt børn.
En lille tæppetisser, kan ikke huske racen.
En schæfer og en cockerspaniel.
Tæppetisseren og cockerspaniel blev begge aflivet.
Ejeren af schæferen ejede cockerspanielen før den blev aflivet. Derefter fik de en schæfer.
Jeg holder stadig på at hunden i sig selv ikke er farlig. Det er ejerens handliger og evt. udvidende mennesker der gør den til en dræber maskine.
Jeg syntes virkelig godt om den idé der engang var oppe om et "hunde kørekort".
Kan man ikke tage ansvar så burde man lade være med overhovedet at få hund!
jun 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.485
Muskelhunde er ikke mere agressive end så mange andre hunde, de skal bare have en ordenlig opdragelse - ofte er små hunde faktisk mere agressive.
De fleste muskelhunde har jo været hyrdehunde før i tiden lige som så mange andre familiehunde. Jeg har en amstaff og vi er blevet overfaldet to gange i vores lille by. Af en labrador og en puddel, min hund gjorde altså ingen ting selvom de angreb ham! Men det hører man jo aldrig om
Det er kun de negative medier bringer - prøv at tænk jer lidt om.
Hilsen josefine
okt 2008
Det er jo ikke muskelhunden jeg hentyder til!
Det er kamphuden, jeg har intet imod de mennesker der ejer en muskelhund. ellre kamphund, mener bare at den hund skal have kæft trit og retning. Så man netop ikke ender ude i at skalvære nød til at aflive sin hund.
man holder jo ligeså meget af sin muskelhund som sin retriver. Men mennesker med hundene skal tage sig sammen, og tænke før de handler! ;S
dec 2006
Og ja en gravhund kan bide, men som jeg har skrevet 100 gange i samtlige debatter, så tager de ikke en hel arm af gangen, så det er som at sammenligne en mus med en rotte.
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Blev engang bidt i knæet af en puddel....tør da slet ikke tænke på hvordan mit ben havde set ud i dag hvis det havde været en muskelhund/ kamphund-thingy!
okt 2008
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
jeg har selv en af de lovlige muskelhunde, og det er da verdens bedste familiehund. og ja den har "kamp" genet i sig da den tilbage i 14-1500'tallet var en kamp hund.
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=227520
jeg synes også det er ejerne der har ansvaret, og jeg synes at alle der har/vil have hund, burde have en slags hundekort:)
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Folk skal sgu da bare sætte sig ind i hvilken race de anskaffer sig...
Trist at samfundet er så naive og tror på alt de ser i tv...
(dette er ikk efor at fornærme nogen, men bliver sgu så harm over denne syge lov:) )
dec 2006
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 5 Svar: 12
Kamphund og muskelhund er det SAMME!
Jeg ejer selv en Shar Pei, som har været tæt på at komme på listen fordi der er mange som kalder dem Kinesiske Kamphunde. Ja, de blev ENGANG for MANGE ÅR SIDEN brugt til kamp, men det er nu flere hundrede eller tusinde år siden og det gen er avlet ud af dem. Så i dag er de verdens sødeste familiehunde. De bliver endda brugt som hjælper til handicappede/blinde/døve mennesker og besøger børn og voksne på hospitaler. Det ville de nok ikke gøre, hvis de var kamphunde.
Jeg kender en labrador som er agressiv overfor andre hunde og går lige i flæsket på dem, hvis de kommer for tæt på.
Min Shar pei har ALDRIG bidt hverken et menneske eller et dyr.
I onsdags blev han rent faktisk overfaldet af en SCHÆFER til hundetræning. Hvis ikke den havde mundkurv på, så var min hund nok kommet slemt til skade.
Jeg er selv blevet bidt af en schæfer, men det gør ikke at jeg er bange for dem. Min mors kolega avler schæfere og de er simpelthen så søde og kunne aldrig gøre en flue fortræd.
Min nabos rottweiler elsker mine kaniner. Hun kan gå i haven, mens de løber rundt, uden at hun løber efter dem. Ja, en ROTTWEILER!
OPDRAGELSE - Det er hvad de "farlige" hunde mangler fra EJERNE!
Jeg kan kun sige: Drop hundeloven og få avlet flere af de dejlige "farlige" hunde, som rent faktisk er helt igennem fantastiske familiehunde, hvis de bliver opdraget ordenligt, men med kærlig omsorg.
Det var bare min mening. Så må I andre have jeres
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 94 Svar: 210
dec 2006
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
de eneste der vil benytte sig af dem er de ejere der i forvejen IKKE er problemet... og alle dem der løber rundt med de der hunde for at virke seje osv vil da ikk ta et hunde kørekort xD mon ikk de pisser nok på loven i forvejen?
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
JK: hvordan skal folk vide at en puddel osv har angribet hvis det ikke bliver fortalt videre, altså gjort noget ved det?
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Mener du virkelig at den lov ikke kommer til at berøre nogen??? Tænk på alle de hvalpe der er født siden 17 marts (mener jeg datoen er, hæng mig ikke op på det tak..) de er jo ulovlige og hundeavlere kan bare gå og vente på at deres hunde føder, for at så aflive dem hvis de ikke kan sælges til udlandet... Hvis man ikke synes den berører nogen, så er man da temmelig uvidende eller også tænker man ikke klart.
Sorry..
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.042
Grunden til at de bliver misbrugt til kampe så ofte er, deres enorme trofasthed til deres ejere. Bad man dem hoppe ud fra en klippe, gør de det - ber man dem bide en anden hund gør de det.
Lad os brutalt dræbe alle de mennesker der har kamphunde =D
Når nej, det kan vi jo ikke de er jo mennesker, og de har rettigheder - hvilket hundene ikke har.
dec 2006
mar 2007
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 14 Svar: 146
Syntes i det er synd at aflive et dyr da?? De bliver jo ikke tævet til døde, sultet eller smidt ud fra en bro. de får en sprøjte af dyrlægen og så tager de til drømmeland- for evigt.
Jeg har intet imod aflivning, bare de foregår ordenligt!
Jeg ved godt det lettesete ville være at der ikke blev avlet/importeret flere kamp/muskelhunde til DK, men det får de bare ALDRIG stoppet!
jan 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 9 Svar: 8
- Amstaffen d: en af de ulovlige hunde..
Okay, og hvilken hun er det egentlig som har bidt flest mennesker?
- Pudlen.. Den lovlige hund
Til grin.. Nu når denne lov så er indført, ender det jo bare med at de enten tiser på loven ellers fnder en anden hund som offer. En hver hund kan jo gøres agrasiv med "den rette træning"
mar 2007
Mener også at Rottweileren er kåret til den bedste familiehund.
Kamphunde forbudte! :)