{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.739 visninger | Oprettet:

Kamphunde {{forumTopicSubject}}

hej jeg er mega forvirret smiley jeg har jo hørt lidt om at muskelhunde er forbudte eller noget i den retning fordi... er muskelhunde ulovlige og have i danmark? smiley fordi vi passede engang en hund der hed plet og det lignede 100% en muskelhund selvom der stod i dens papirer at det var en labrodor smiley så der er den ting jeg ikke forstår... kan man lave papirerne om så det står en anden hunderace selvom det er en muskelhund? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamphunde
  • #1   23. feb 2013 Muskelhund*

• #2   23. feb 2013 Vil lige rett lidt på dig.. det hedder ikke en kamphund men MUSKELHUND smiley

Der er nogle muskelhunde der er blevet forbudt at avle på og alle muskelhunde skal bære mundkurv.

• #3   23. feb 2013 1 det hedder ikke kamphunde, og har aldrig gjort det!
    Kald det er muskelhund, som det rent faktisk er!!

2 ja NOGEN af dem er ulovlige, kan ikke huske hvornår det blev indført, men muskelhunde der er født før denne lov blev indført, kan få lov til at leve videre, men hunde der er født EFTER denne lov må lade livet med det samme.!

Tror ikke man som sådan kan fuske med hundens papir, da man jo bare kan tage en blodprøve og finde ud af hviken race hunden er! smiley

• #4   23. feb 2013 Nu kalder jeg dem for muskelhunde,for kamphunde er dem der er opdraget til kamp,jeg har selv en muskelhund en rigtig familie hund,muskelhunde der er født efter at den nye hundelov kom til de er ulovlige,men en der er født før hundeloven kom til de er ikke ulovlige og vores er 6 år og han er ikke ulovlig........har oplevet at der er nogle dyrlæger der går hen og laver papirene om,så en muskelhund lige pludselig ikke er en muskelhund,men vores der står at det er en muskelhund,for jeg synes ikke man behøver og skjule at det er en muskelhund,de er verdens bedste familie hunde,dem der er mest aggresive det er en foxterie og gravhunde,det er dem der laver flest skader,men det kommer bare aldrig frem i medierne og det er fordi at nu er det muskelhundene folk har set sig ondt på.....jeg vil aldrig opgive muskelhunde da det er sådan en fantastisk hund:-)

• #5   23. feb 2013 Rebbeca? HVAD O.o??????

Christina= Sorry ^^ hvis det lyder bedre smiley plejer og kalde dem "hunde" men så viste folk ikk hvad slags hunde jeg snakkede om smiley

Barløse= ja okay men hvorfor siger politiet så at hvis der findes spor af muskel/kamphunde så bliver de aflivet? smiley sys det lidt strengt! -.-'

Julie=Julie, Sorry! vidste bare ikke lige hvad jeg skulle kalde dem -.-'! tja ved sku ikke helt hvad men hunden lignede mere en amstaff eller lignende end en labrador smiley

• #6   23. feb 2013 karina: sådan! ændret til "Muskelhund" smiley smiley har ikke noget imod muskelhunde smiley vil faktisk gerne have en smiley og ja som du siger, vi har haft en gravhund og den var arrig over alle fremmede der kom ind i vores hus smiley men da vi den der plet der sagde den ikke et bjæf! og den var så sød og så rolig men når jeg gik tur med den gik folk bare en stor bue uden om og det er jo underligt når det var min gravhund der bjæffede ad dem og ikke Plet O.o! folk er underlige! -.-'

• #7   23. feb 2013 Det kan godt hende at papirene bliver lavet om.

Min labrador ligner os lidt en muskelhund i ansigtet, da han har så stort et ansigt.
    men han er altså 100% ren.
    så tit snyder udseenet meget på hunden.

• #8   23. feb 2013 Julie, hmm okay smiley kan lige prøve og finde et billede af ham men den er bare ikke så god smiley

Kitty: nåårh okay, på den måde smiley jeg synes virkelig det er svineri sådn noget hundekamp fordi de mænd der gør det er ikke rigtige mænd! de er en flok r#vhuller!

• #9   23. feb 2013 Julie: her har vi billedet af dejlige søde plet smiley smiley

profilbillede
  • #10   23. feb 2013 Min rådgiver har en amstaff..

• #11   23. feb 2013 American Staffordshire Bullterrier, også kendt om amstaff, er den mest kendte af de forbudte racer, og kan sagtens være den, du sammenligner med.
    Det samme med pitbull, men den har været ulovlig siden 1991, så den burde ikke eksistere i landet mere.

Derudover, kan jeg ikke se, hvorfor TS skal angribes med alle mulige fordomme, og straks påpeges, at det hedder ikke en kamphund. Er det ikke ligegyldigt? Så vidt jeg kan se, så har TS på intet tidspunkt talt ondt om racerne på listen og/eller muskelhunde, men alligevel er den første kommentar skrevet, som om TS har noget imod dem.

• #12   23. feb 2013 Den kan ikke være ren labrador af den simple grund, at den er plettet.
    Labs findes i sort, gul og brun.

• #13   23. feb 2013 synes den her viser meget godt hvor svært det kan være :
    http://www.fairdog.dk/elements/material/fairdog/poster-difference.pdf

Har selv en (muskel) familie hund smiley

• #14   23. feb 2013 Ud fra billedet at se kan det jo sagtens være en blanding.

Men husk at det jo ikke er alle muskelhunde der er ulovlige.

Sådan nogle som rednose har ALTID været ulovlig her i Danmark.

Kan lige prøve at finde listen på dem der er ulovlige. smiley

• #15   23. feb 2013 Alexandroia:

Det kan de faktisk godt, min labrodor har også nogle pletter hist og pist, ikke så store men han har nogle, så der er jeg uenig! smiley

• #16   23. feb 2013 Julie; Ja, de må gerne have små aftegninger af hvid, men så vidt jeg kan se, er det meget dominerende på den der hund, og det kendetegner atlså IKKE en ren lab.

• #17   23. feb 2013 alexandoria: tja der stod i dens papirer det var en lab smiley

Gitte: hmm tak for linket smiley

Julie: okai smiley tror Gitte har givet mig listen smiley

• #18   23. feb 2013 Alexandoria: Enig! smiley

• #19   23. feb 2013 Majbritt; Der står også i min hunds papirer, at han er en papillonblanding. Det nævner intet om de 3 andre racer, der er i ham.

Men ren lab, den tror jeg altså ikke på.

• #20   23. feb 2013 Nej det er jeg enig i.

Som jeg os har skrevet tidliger, kan den jo sagtens være en blandning! smiley

• #21   23. feb 2013 Barløse : nej alle muskelhunde skal ikke min er en muskelhund den skal ikke gå med mundkurv og den er lovlig

• #22   23. feb 2013 Der er 13 hunderacer der er fordudte herhjemme nu, det blev de den 17/3 2010.

Det er:
    Pitbull Terrier
    Tosa Inu
    Amerikansk Staffordshire Terrier
    Fila Brasileiro
    Dogo Argentino
    Amerikansk Bulldog
    Boerboel
    Kangal
    Centralasiatisk Ovtcharka
    Kaukasisk Ovtcharka
    Sydrussisk Ovtcharka
    Tornjak
    Sarplanina

De hunde der er født før 17 marts 2010 er lovlige at have, det vil sige de må leve videre. Men må ikke sælges, købes eller gives væk. Hvis man idag avler en af disse hunde, skal hvalpene aflives. De må ikke avles på mere.

• #23   23. feb 2013 Kriksi; Hvilken race er den?

• #24   23. feb 2013 Muskelhund er egentlig bare et pænere ord, som en eller anden har fundet på. Det hedder egentlig ikke en muskelhund, men det gør ikke hunden til et monster.

Den hund på billedet er så sandelig ikke en renracet labrador! Den kan sagtens være blandet med lab, men der er helt sikkert andet i den. Det er bare ikke muligt at sige hvad den præcis er blandet af. Det kan være så meget.

Desværre er det bare de forkerte mennesker der anskaffer sig en potensforlænger, som går galt. Dårlig opdragelse og i langt de fleste tilfælde også super dårlig avl! Man skal sætte sig ind i hvilken hund man anskaffer sig og vide hvad man har i hænderne, for sådan en hund i de forkerte hænder er dømt til at gå galt.

Pitbullen har været ulovlig siden 91 ja, men der er MASSERE af pitbulls i DK. Jeg har en veninde der have en pitbull, som desværre måtte aflives for et par år siden. Fantastisk hund i øvrigt. Han var virkelig dejlig.

• #25   23. feb 2013 Kriksi: Det er jo os kun de ulovlige der er problemet, det er jo dem der skal have mundkurven på!

• #26   23. feb 2013 Natasha: okaaaaaay hmm smiley hvad for nogen er så lovlige smiley

• #27   23. feb 2013 Alle hundene på listen, lovlige eller ej, skal bære mundkurven jo.

• #28   23. feb 2013 Melanie: har ondt af de uvidene mennesker der køber en muskelhund der så skal aflives smiley men stadig, så kunne man jo lade vær og købe en muskelhund smiley men en ting jeg ikke forstår... enhver anden hun kan jo flippe ud og blive agressiv og altmuligt så hvorfor lige precis de hunde?

• #29   23. feb 2013 TS alle andre hunde er lovlige.

• #30   23. feb 2013 også det at nogle hunde skal bære mundkurv får dem jo til at se mere farlige ud! det sys jeg er syndt smiley

• #31   23. feb 2013 Jeg er forresten imod loven, da jeg ikke synes, den er realistisk.
    Der findes dårlige eksempler på alle racer, og mange af hundene på den liste der er slet ikke særlig udbredte i Danmark, så det giver ikke mening for mig, at nogen af dem er på.

• #32   23. feb 2013 Åhh den kære hundelov!

Den er da bare til at lukke op og skide i "pænt" sagt.....

Amstaff er på den, men hvorfor ikke den engelske staffordshire? Hvorfor er boerboel på den og ikke en shar pei?

Håber godt nok snart den lov bliver nedlagt ligesom den blev efter få år i Holland.

Dem der ikke er på listen er lovlige.

• #33   23. feb 2013 For mig viser det, at ejeren er sit ansvar voksent.
    - Alle aggressive hunde(læs, uanset race), bør have mundkurv på, og så self listehundene, da andet ville være ulovligt.

• #34   23. feb 2013 TS: en af grunde er at de der kloge mennesker mener at muskelhundene låser i kæberne, det gør de sikkert os, dette af de så ment var god grund til at de skulle gøres ulovlige, så tror jeg bare os det har noget at gøre med at, der i en ovetgang var utrolig mange overfald fra de der muskelhunde.

• #35   23. feb 2013 Ingen hundes kæber kan låse rent fysisk.
    Kan ikke huske, hvor henne, jeg læste den myte blive skudt ned, men det var ny forskning, der havde vist det og det er et par år siden.

• #36   23. feb 2013 Alle hunde er farlige så hvorfor ikke på sige til hundeloven: hvis muskelhunde er så farlige så hvorfor ikk bare sige at alle hunde i danmark er ulovlige! -.-'!

• #37   23. feb 2013 Alexandoria - Vil gerne lige rette dig en smule. Amerikansk Staffordshire bullterrier er IKKE en Amstaff og er IKKE på listen over ulovlige hunderacer.

Amstaff er forkortelse for en Amerikansk Staffordshire terrier, som jeg er ejer af og som ER på listen...

• #38   23. feb 2013 Nu vidste min veninde godt hvad hun gik ind til. Hun fik hunden af en pige som ikke ville have ham længere, fordi hun åbenbart ikke havde nogen ide om at en hund kræver tid. Min veninde var godt klar over at hunden var ulovlig, men kunne ikke få sig selv til at aflevere ham hos politiet. Han blev i øvrigt heller ikke aflivet af politiet, men hun kørte ham selv til aflivning da han ikke havde det godt længere.

De er avlet til noget andet end en chihuahua fx og har derfor et andet temperament. Om det er kamp eller vagt, så er deres sind anderledes. En pitbull kan heller ikke låse i kæberne, det er en åndssvag myte. Der findes ingen hund med låsemekanisme i kæberne. Nogle holder bare bedre fast end andre.

• #39   23. feb 2013 Eh? Jeg gætter bare på, at du mener, at staffen ikke er på listen. Altså.. den engelsk staffordshire. Og dette har jeg heller ikke påstået.

• #40   23. feb 2013 Alexandoria - Amstaffen hedder ikke amerikans staffordshire bullterrier. Det hedder en Amerikansk staffordshire terrier. Det er et Fumle bider mærke i (:

• #41   23. feb 2013 NÅ, ja, det er så en fejl fra mig af. Sorry - Jeg har hovedpine i dag, den er distraherende xD

• #42   23. feb 2013 Forstår ikke helt, hvorfor folk ryger direkte i at skulle forsvare racerne/deres egne hunde af en bestemt race.
    Der er ingen herinde, der har sagt noget dårligt om disse.

• #43   23. feb 2013 Nu skal der altså mere til end 3 dyrlæger, for at fastslå at noget er helt korrekt efter min mening.

• #44   23. feb 2013 Melanie: jeg siger heller ikke at hun ikke var uvidende men nogle er uvidende og jeg siger at jeg har ondt af dem! smiley

• #45   23. feb 2013 Welshtøsen - Ikke helt korrekt. Du kan ikke tage specielle drifter ud af en hund. Du kan heller ikke anskaffe dig en hyrdehund og træne hyrdegenet ud af den. Det vil den altid have. Ikke sagt at alle "muskelhunde" bider og er aggressive, for det passer ikke, er den i de rette hænder og ud af gode gener. Du kan også være heldig at få en hund af fårlig avl, som aldrig gør nogen ondt og er en god hund. Chancen er bare mindre og det er problemet med de hunde. Det er blevet en modehund og de avles i baghaverne på hunde med dårligt sind, for at ejeren kan tjene penge. Og så køber en eller anden idiot denne ustabile hund, for at være sej. Og der går det galt.

Nej, hunde kan ikke låse deres kæber.

• #46   23. feb 2013 hvorfor vil du ha en muskelhund, når nu du ved de er forbudte??
    --hvis muskelhunde er så farlige så hvorfor ikk bare sige at alle hunde i danmark er ulovlige! -
    sikke da noget ævl.

• #47   23. feb 2013 og skal vi nu være helt ærlig, er det heller ikke noget der hedder en muskelhund,det hedder faktisk en brugshund smiley

Mange af disse racer er avlet til at drive kvæg, "bjørnehunde" osv. smiley

• #48   23. feb 2013 Hvis den rette betegnelse skal frem, så er der terrier, vagthunde, hyrdehunde og jagthund på den liste smiley

Og faktisk oss en enkelt kamphund, Tosa Inu er kun avlet til et formål. KAMP.

• #49   18. jul 2014 Her er min hund, ved alle hvilken race han er ? om han er på listen? Jeg ved det selvfølgelig godt.

profilbillede
  • #50   18. jul 2014 Det er en bullterrier, min yndlingsbog nej den er ikke på listen heldigvis ??

Kommentér på:
Kamphunde

Annonce