{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Er jeg for meget?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Altså, er lidt i tvivl her, omkring et problem i skolen.

Det er sådan at jeg startede på HF her i august. Og jeg synes altså at niveauet er forfærdeligt lavt :s

I matematik fx sidder jeg virkelig og keder mig, der er ingen - og jeg mener INGEN - i klassen, der kan finde ud af det. Selv noget så simpelt som at finde fællesnævner for to brøker går de helt i stå ved, og skal have det forklaret hundrede gange hvorefter de stadig ikke forstår det. Det er altså noget, min lille fætter lige har lært i 5. klasse!

I engelsk spørger de om, hvad "shoe" betyder, kan ikke finde ud af kongruens eller at bøje "To be".

I dansk kan de ikke finde ud af at finde udsagnsled og grundled i en sætning.

Jeg sidder simpelthen og keder mig så meget... og når vi har afleveringer får jeg jo så gode karakterer i det, fordi jeg godt kan det mens de andre ikke klarer det så godt.

Problemet er så, at jeg desværre har en fornemmelse af, at de andre i klassen ser mig som en irriterende blærerøv. Jeg vil gerne have, at lærerne skal se, at jeg kan finde ud af tingene og mere til - så jeg stiller dem tit spørgsmål, og diskuterer emnet på et højere niveau, end hvad vi er ved, for at vise, jeg kan mere end det. Det er ikke noget jeg gør for at prale eller vise mig, jeg går bare efter de gode karakterer, og har hele tiden tænkt at jeg ikke gad lade de andres sure miner over min opførsel holde mig tilbage.
Også hvis jeg spørger nogle af de andre, hvordan det er gået med en eller anden test fx, så svarer de bare kort og spørger ikke tilbage. Som om de tror jeg håner dem eller sådan noget.

Så var det at min mor og søster sagde i dag, at jeg virkelig burde gøre noget ved min attitude, fordi de andre ellers ville opfatte mig som overlegen og ikke ville gide være venner med mig? :s

Så jeg er lidt i syv sind, jeg synes ikke jeg brokker mig over niveauet i timerne, og hvis fx min sidekammerat spørger mig om hjælp, bruger jeg da gerne tid på det... Jeg kan da godt se, at de andre måske føler jeg er for meget, når jeg diskuterer begreber vi ikke har lært om med lærerne. Og at jeg er for meget, når jeg har lavet blækregningen en uge i forvejen. Men helt ærligt - er det virkelig mig, der skal til at skrue ned, eller er det bare Janteloven, som spiller ind? :s

For jeg tror altså lidt, at uanset hvad, så hvis man får høje karakterer vil andre mennesker nok altid have ondt i r*ven over det... uanset hvor meget man prøver at gå stille med det.

Ville I blive irriterede over en som mig?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg for meget??
  • #1   11. sep 2009 det lyder som om det er MEGET mere seriøst på stx, ikke for at genere en hf uddanelse, men dem som går på hf er mange gange dem som ikke har hørt efter eller ved hvad de vil med deres liv.
    Jeg havde skiftet, det der får du jo ikke noget ud af ?


  • #2   11. sep 2009 Hvis du keder dig så meget, og det går dig på, hvorfor så ikke finde på noget andet med flere udfordringer i? (;

  • #3   11. sep 2009 Kan ikke forstå hvorfor du ikke er taget på Gym eller HHX når du er så god ?



  • #4   11. sep 2009 Men ja, bare den måde du skriver om de andre i din klasse på, kan godt irritere mig en smule smiley

  • #5   11. sep 2009 Jeg ville syntes du var sindsygt belastende og konstant prøvede at spille smart...

    Det er i orden at være klog - no doubt, men det er direkte ondt at konstant minde de andre om hvor dumme de er...

    Hør det fra en der har stået i samme situation selv(gennemsnit på 10,5 og resten af klasse havde ca. på 5 eller under)

    Du træder dig selv mere over tærene i sidste ende ved at opføre dig sådan og giv dem lige en chance for at komme i gang !


  • #6   11. sep 2009
    Nu findes der folk der fatter hat af matematik inkl. mig selv - jeg er nok på 5klasse niveau og jeg går i 1g.
    Det er meget få ting jeg kan finde ud af - så nej fordi man er gået ud af 9klasse har man ikke styr på alt, heller ikke nødvendigvis engelsk.

    Men syntes du niveauet er for lavt så smut over på stx, der er fagene jo delt ind på niveau også kan du jo vælge de fag du gerne vil have på A niveau eller hæve dem.

    For ja, du kan godt komme virke højrøvet - da det kan være du er endt i en klasse med nogen der bare er svage boglige samt det er forskelligt fra klasse til klasse om det er accepteret at være klog.


  • #7   11. sep 2009 Hvorfor vælge HF gå..? hvorfor ikke tage en HHx eller en STX..??

  • #8   11. sep 2009 Jeg synes mest det er en skam, at du ser sådan ned på folk, der måske ikke er på samme niveau som dig. Jeg er selv lige startet i tiende, og jeg må da også sige, at jeg ikke har fundet udfordringer endnu - Men jeg ser mere på det som; Det er sguda nemt! Det klarer jeg da overbevisende og uden problemer - LÆKKERT! Og ikke: Nedern!

  • #9   11. sep 2009 Så skift?

    Jeg må indrømme jeg er noget foraget over dine første 10 linjer. Det er dersværre ikke ALLE der er super gode til det boglige. Jeg personligt har skide svært ved Matematik/engelsk - Ikke fordi jeg ikke har hørt efter. Har bare mega svært ved nye sprog samt jeg er talblind og har aldrig fået den korrakte hjælp - det er først i 10'erne jeg er ved at komme efter det.. og nej jeg kan ikke noget så simpelt som at løse en lining - for det hasr jeg aldrig lært. Jeg kunne ikke læse først 3'ere klasse - Jeg STAVEDE mig gennem hvert ord og lavede alt muligt der gjorde jeg blev god til Dansk - det er jeg nu. Efter flere års slåskamp med det. Jeg ligger nu som en af de bedste i dansk.

    Jeg knokler for at lærer det fucking engelsk og matematik. Jeg har bare svært ved det. men jeg vil på HHX/HG - så slås for det.

    Må indrømme jeg synes du virker ufattelig arrogant/bedreviende - så ja, skru ned for dit ambitionsniveau eller skift til STX.

    Det kan være du bliver stødt over det her. men det er min mening, så kan du blive sur eller lade vær'


  • #10   11. sep 2009
    ULV - kat. 3 SUPER springpony til *salg* . - Talblind, tell me about it? Jeg har nemlig haft enormt svært ved matematik og har stadig - der skal meget til før den fiser ind, jeg har haft lininger i 3år og jeg kan det stadig ikke.


  • #11   11. sep 2009 Jeg har samme problem - Jeg har været god til matematik i de mindre klasser, men efter 5 klasse fik jeg en lærer, jeg ikke fungerede med, og det blev endnu værre da jeg så kom i 7 på en anden skole. Så jeg får ikke andet end 4 i matematik - Men jeg får næsten kun 10 og 12 i samfundsfag, dansk og engelsk. Det er umuligt at alle kan være lige gode på alle punkter, og det er moralsk mord at se ned på det.

  • #12   11. sep 2009 Krikken : Vi lærte om lininger i 7 klasse - lige præcis den dag jeg ikke var i skole. så jeg blev bare kastet ind i det. UDEN forklaring - for det havde læreren sørme ikke tid til. der var jo andre og BEDRE elever der havde brug for hjælp. Os der havde svært ved det. tjah fuck dem. sådan var min matematiklærer de første 8 år af min skolegang. Så skiftede jeg skole fra 7 til 8-9 (8-9 på samme skole)

    Jo, læreren i 8 klasse gjorde et forsøg, der kom osse noget viden ind i knolden på mig. Men fra 9 klasse af skiftede vi matematik/engelsklærer 5 gange på et år) og så var ALT spildt igen.

    Jeg har så svært ved det. har virkelig måtte slå for det. :s nu har jeg så fået hjælpelærer på som er uhyggelig dygtig og fantastisk til at lærer fra sig. Så håber det kommer til at gå nu.

    Jeg har været stemplet som IDIOT og "gider intet" - "ukoncentret" osv osv, hvor jeg i virkeligheden bare har haft skide svært ved det.



  • #13   11. sep 2009 Tak for svarene.

    Assi: Jeg siger heller ikke, de er dumme, åh hvor folk altid føler sig forudrettede når man kommer med en konstatering. Ja, de kan ikke finde ud af matematik, det ved de også godt selv. Det er bare sådan noget, man ikke må sige, ligesom i folkeskolen, endelig ikke dele ind efter niveau, for så bliver alle de mindre gode jo kede af det. I stedet står man med det resultat, at alle dem, der kunne have udviklet sig, aldrig gjorde det, fordi de tabte interessen fordi det gik for langsomt.
    Jeg synes absolut ikke, at dem i min klasse bare er uintelligente, jeg konstaterer bare, at de ikke ved så meget rent fagligt.

    Helene Hansen: Jeg har gået på gymnasiet, var nødt til at gå ud fordi jeg kun var der halvdelen af tiden pga sygdom. Og havde ikke mod på at tage gymnasiet forfra, når det var 3 år, så ville jeg hellere tage HF på 2.

    Maria Freiler: Se svar til Helene Hansen smiley

    Du er i mit hjerte: Se svar til Helene Hansen.

    Gitte J: Det er bare så ærgeligt at det skal være sådan smiley Ikke så fedt hvis ingen i klassen kan klare en.

    Christine Matthesen: Øh, hvornår er det lige, jeg har gjort det? Altså mindet de andre om, hvor dumme jeg synes de er? Ikke fordi jeg synes det, citerer dig bare... Det synes jeg da ikke jeg har skrevet noget om i min tekst, eller gjort i virkeligheden for den sags skyld.

    Krikken: Se evt svar til Helene Hansen.


    Gør opmærksom på, at jeg IKKE synes de andre i min klasse er dumme - jeg synes bare, de er på meget lavt niveau. Ved godt at man ikke kan forvente at folk har let ved fagene når det er HF, selvfølgelig. Men hvis de nu bare prøvede at følge med i stedet for at snakke undervisningstimerne væk og forstyrre helt vildt (hvilket sgu er irriterende, at folk synes de er så vigtige, at de kan bestemme om andre skal have noget ud af undervisningen eller ej) og lavede deres lektier ville det heller ikke virke så irriterende på mig.

    I folkeskolen holdt jeg mig altid tilbage, og lod de andre komme til med alt muligt ufornuftigt, selvom jeg sad med det rigtige svar, og lærerne gjorde mig altid opmærksom på det, så nu tænkte jeg det skulle være slut. Men det er åbenbart heller ikke ok.



  • #14   11. sep 2009 Fatter heller ikke helt hvorfor du ikke har taget noget på højere niveau så hvis du syntes det er så pokkers nemt?
    Jeg droppede ud af HG fordi det virkelig bare var for tumper det lærene mente vi skulle lære ( no offence til folk der går på HG, skolerne er jo forskellige ) ..



  • #15   11. sep 2009 DISTURBIA .
    Præcis - jeg er uhyggelig stærk i Dansk/samfundsfag o.lign ligger næsten altid mellem 7- 12 i dansk - og 2 og 4 i matematik samt 00- 02 i engelsk :s


  • #16   11. sep 2009 Når du konstant (prøver) overgår dem er det ligesom at stå og spørge dem hvor dumme de lige er...

  • #17   11. sep 2009 nej sikkert ikke, men jeg er ligeså, det er din uddannelse og din fremtid der er på spil, og helt ærligt tror jeg det største problem er at du er havnet på HF og ikke STX eller HTX, der går ofte folk der vil læse videre og med dit potentiale tror jeg måske det er det du egentlig gerne vil...
    du kan sagtens nå at skifte endnu hvis det er, jeg ville overveje det hvis jeg var dig, har selv en STX eksamen som jeg er glad for, dengang var jeg ikke så ambitiøs men blev det senere...


  • #18   11. sep 2009
    ULV - kat. 3 SUPER springpony til *salg* . - Jeg har været der. Men jeg skal have en til at sidde ved mig hele tiden, da hvis jeg støder på noget så går jeg i stå og finder på alt muligt andet end at lave matematik.
    Jeg kan forstå det den ene dag og komme den næste dag og ikke ane hvad læreren snakker om.
    Læreren har forsøgt alt med mig, fordi især tavleundervisning distrahere mig - men ligemeget har det hjulpet. Eneste der hjælper var at hun sad der hele tiden og hele tiden fortalte mig hvad jeg skulle.

    Men alligevel kan jeg kun +, -, pluse og minuse brøker med samme nævner, areal og omkreds, aflæse grafer mm og mere udover det, så bliver det sq svært.

    Jeg forstår bare virkelig nul og nada og lære ikke en skid her i gym da jeg som nævnt meget hurtigt mister fokus på tavlen og ikke beder om hjælp ( ja dumt, men nej det gør jeg bare ikke ) og læreren kender ikke til mit problem.



  • #19   11. sep 2009 Krikken : ohh ja. Det kender jeg alt for godt til. Synes det er trist at så mange bliver stemplet som Idiotere og skvadderhoveder, blot fordi vi ikke forstår en hatfis af det. og så hjælper det ikke at havde haft en lærer som hele tiden dunker en i hovedet med at man er et håbløst tilfælde, man er tvær og uduelig og man aldrig lærer det. Og at hun fralægger sig ALT ansvar, når det bliver taget op. :s

  • #20   11. sep 2009 Maja E: Okay, det er så ikke altid man brokker sig over en høj karakter for at fremhæve sig selv som meget dygtigere end alle andre.

    Jeg gjorde det nogle gange i folkeskolen, fordi jeg oprigtigt blev skuffet over hvis jeg havde gjort vildt meget ud af fx en blækregning, brugt alt for mange timer på den, og forventet at få 11. Hvis jeg så fik 10 ville jeg da blive lidt skuffet når jeg vidste, at jeg kunne gøre det bedre?

    De andre i klassen fattede så på ingen måde, da jeg brokkede mig over et 11-tal i diktat - og samme dag fik en fysikprøve tilbage med et 9-tal på, hvor jeg var langt mere lykkelig end for det 11-tal jeg havde fået tidligere. Simpelthen fordi jeg vidste jeg kunne få 13 i diktat hvis jeg havde anstrengt mig lidt mere, og at jeg havde svært ved fysik så et 9-tal var resultatet af hårdt arbejde!


  • #21   11. sep 2009
    ULV - kat. 3 SUPER springpony til *salg* . - Mine lærer prøvede virkelig, hun prøvede på den ene oen anden måde med diverse ting og se om jeg forstod det. Men nej, den fes bare ikke ind på nogen som helst måde.


  • #22   11. sep 2009 Christine Matthesen: Kan ikke lige forstå i hvilken sammenhæng du mener, jeg prøver at overgå dem - ja, jeg gider da ikke holde mig tilbage når jeg skal svare på noget, bare fordi de kunne risikere at blive fornærmede over jeg kunne svare bedre end dem. Når det handler om karakterer gider jeg altså ikke tage den slags hensyn.
    Men jeg siger jo netop, hvis en af de andre spørger om en matematikopgave eller et problem i engelsk, så giver jeg dem ret i, at det godt kan volde problemer og at jeg godt forstår at de har svært ved det. Og hvis de siger, de ikke kan finde ud af matematik, beroliger jeg dem med at der er sindssygt mange, der synes det er svært, så de er altså ikke de eneste.


  • #23   11. sep 2009 hvis ansvar er det at lære noget? lærerens eller den studerenes?
    min mening, læreren kan undervise efter sin bedste formåen, ikke alle er lige gode det kan vi godt blive enige om, men hvis den studerende er negativ, lukkes der automatisk af og ja så lærer man intet... i sidste ende er det den studerenes eget ansvar at få noget lært, ikke lærerens...


  • #24   11. sep 2009 Jeg er selv "dum" og jeg er faktisk glad for at læse et indlæg som dit, så ser jeg faktisk at "nørder" selv har det en smule svært ved de "dumme" Vi har havde en i vores hf klasse som var Mega klog, nej hvor de fleste vendte hende ryggen, men jeg lærte en del af hende inden skole året var omme.
    Jeg læser ikke dit indlæg som blærende eller som om du skulle være for meget.


  • #25   11. sep 2009 Tina.

    Jeg var ikke Negativ - jeg forstod det bare ikke! Selvf skal man kunne tage vare på egen indlærning, men når man gentagende spørger om hjælp og ikke får den, ja så er det sq lærens ansvar osse


  • #26   11. sep 2009 Da jeg gik på Hf, havde vi intet af det i timerne som du fortæller der.
    vi havde endda de samme bøger som dem på STX.
    Men skift dog hvis du sys det er for let? smiley


  • #27   11. sep 2009 Tænk at du kan sidde og brokke dig over for lavt niveau - Men at du samtidig ikke helt har nosser nok til at tage tre år med højere niveau. Wtf. Var du ikke overkvalificeret, eller..?

  • #29   11. sep 2009 Disturbia: Det handler faktisk ikke om jeg har nosser nok eller ej, som du så fint udtrykker det, men nu har jeg rent faktisk været og er stadig rimeligt alvorlig syg og kan derfor ikke overskue en 3-årig eksamen med mange fag på højniveau.

    Og det er ret svært at gøre klart det her, men jeg ved godt at undervisningen på HF ikke er som den på STX, og tråden går ud på at de andre i klassen opfatter mig som en overlegen idiot fordi jeg kan mine ting. Når jeg skriver om deres evner inden for de forskellige fag, er det for at give jer et indtryk af hvordan det faglige niveau ligger, og hvad jeg altså er bedre end. Tråden går altså ikke ud på, at jeg synes niveauet er for lavt, det var bare noget jeg tog med for bedre at beskrive situationen, for jeg VIDSTE godt det ville være sådan på HF.


Kommentér på:
Er jeg for meget??

Annonce