{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Grimen fløj sin vej.... {{forumTopicSubject}}

Vi har jo en del heste, så det er jo ikke sjælden de tager dem af hinanden eller smider dem selv, nogle gange kan vi bare ikke finde grimerne igen, og så godt kan de ikke gemme dem. Vi har også fundet grimer som aldrig har været på vores heste (pony str.) eller en slidt str. full i farve som jeg aldrig kunne finde på at købe til min hest ! Her i går fandt far så Royals grime hun havde smidt... På den fold vi har hjemme ved huset, problemet er bare at Royal går på en fold 2-km. væk fra gården, og hun havde grimen da hun blev kørt derud... Så jeg drillede far med at grimen var blevet sur på hesten og var fløjet "hjem" stadig undrende over hvordan det kan lade sig gøre...
i går fandt far så ud af at Klint havde tabt sin grime igen, han kunne bare ikke finde den på marken, mens han så lige står og snakker med hingsteplagene, kigger han over på den anden mark (der lægger diagonalt til den hestene er på) og der ser han vores store flotte rovfugl landet (ved ikke om det er en duehøgh, eller hvad det er for én, men vi har et par der bor i skoven ved siden af, og vi nyder synet af dem ofte) men da fuglen så letter igen, er det slæbende på en grime...!!!! hvad bilder de rovfugle sig ind, stjæler vores grimer når hestene smider dem..!! hehe... men så fik jeg da ret i at Royals Grime havde fløjet hjem, (-: hold øje med rovfuglene hvis i mangler et par grimer (-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grimen fløj sin vej....
  • #1   10. okt 2009 Haha, ej hvor sødt! smiley
    Det er nok spænderne som skinner, der gør de får trang til at tage dem (o;


  • #2   10. okt 2009 det tvivler jeg på, det er jo ikke skader, og flere af de grimer der er duket op eller forsvundet, er spænderne brune/røde af rust... vi genbruger vores grimer mange år, og rust skader jo ikke hestene, og med 16 heste er der ikke penge til at købe nye grimer hver uge, så mange af grimerne holdes sammen af blå bindegarn (-:

  • #3   10. okt 2009 ej hvor sjovtC: . hvorfor lader i ikke bare hestene gå uden grime så ungår i at skal lede efter dem når de aligevel smider dem hele tiden

    mine heste har altid gået uden grime på marken


  • #5   10. okt 2009 Katherina: fordi vi har heste i alle aldre, og 16 stk af dem, og hvis de får mast sig genenm hegnet pga, nogle små magtkampe op af hegnet fordi hingsteplagene bliver holdt nede af de ældre hopper, så er det bedst at kunne få fat i hestene når de ikke går på den fold de skal..

    og bare fordi dine går uden grime, er det ikke en grund til at vores skal, om sommeren har vi ofte hopper inde til bedækning også, og disse skal vi også uden besværligheder kunne få fat i, så det er ikke en mulighed hos os...

    Vi har kun to der aldrig har smidt grimer, og det er Bjørn og April's Nar...


  • #6   10. okt 2009 <b>Katherina T:</b> Tænkt hvis 16 heste uden grimer løs i gennem hegnet.. Det vil jeg mene er uansvarligt smiley

  • #7   10. okt 2009 Martha- nemlig... især når 5 af dem er hingste i forskellige aldre...

  • #8   10. okt 2009 *La Dolce Vita* Ja! Jeg vil mene at man <b>altid<b> har grime på sin hest når den er på fold! For alt kan ske, og det er er ikke fedt hvis nogen heste render ud på en stor vej uden grimer eller noget smiley Så hellere bruge grimerne som I gør, det vil jeg også gøre :o)

  • #9   10. okt 2009 Vi har så en enkelt der aldrig går med grime, men hende kan vi også lukke på fold uden at hegne, hun bliver kun de steder hun kender, hun er så også 26 år og meget svagtseende... (-:

    Men ja, vi bor op af trafikeret vej, og når man tænker på hvor tit hegnet enten bliver pæret ned af kronvildt eller heste, så er det et under at det altid "kun" er over til den anden fold, og aldrig ud fra den egentlige mark... det er for farligt ikke at have grimer på dem...

    men at rovfuglene ville stjæle dem, havde vi vist ikke lige regnet med...


  • #10   10. okt 2009 Nice smiley

Kommentér på:
Grimen fløj sin vej....

Annonce