{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.826 visninger | Oprettet:

Kyssesyge? ;s {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at jeg muligvis har fået kyssesyge.
Får svar på nogle blodprøver imorgen. Men min læge var ret sikker på, at det er kyssesyge.

Har fået atvide, at jeg ikke må lave det praktiske arbejde ude på skolen ( går på en landbrugsskole, og er ved, at uddanne mig til dyrepasser - zoodyr som speciale.)
Jeg skal passe på skub, at jeg ikke vælter, fysisk arbejde. Da min milt eller vil kunne sprænge ???

Hmm. Mit spørgsmål til jer, som måske også har haft det er ?

Hvor længe varer sygdommen sådan ca, hvornår stoppede alle symptomer ?
Hvad må man ikke?
Må man drikke ? Hvis nej, hvornår må man begynde igen ?
Hvordan smitter det, og hvor længe smitter det ?

Har kæreste, er der ting vi ikke må, mens jeg har kyssesyge ?

- Stine Graff

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kyssesyge? ;s
  • #1   12. jan 2010 Læs det her:

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=832/sprog=1/grp=3/menu=1/

Der er svar på alle dine spørgsmål smiley

• #2   12. jan 2010 Og du må hellere ikke drikke alkohol har jeg vidst hørt min ven sige da han havde det. Håber for dig du ike har det. ! smiley

• #3   12. jan 2010 Tak, og har læst det (:

Kunne bare også godt, tænke mig, at høre fra nogle som selv har haft det .

• #4   12. jan 2010 Jeg fik det i foråret sjovt nok også mens jeg var på landbrugsskole.. Og det er HÆSLIGT!!! Min hals var dobbelt tykkelse af hvad den normalt er og jeg følte mit hovede var ved at sprænge.. Jeg lå i sengen 14 dage ca. men fordi jeg ikke ville ud af landbrugsskolen stod jeg ud af sengen selvom jeg fik at vide at jeg skulle ligge MINDST 1 måned..

• #5   12. jan 2010 Tror chancen for, at jeg har det er rimlig stor. Men håber virkelig også, at jeg ikke har det.
    Har også hørt det med alkohol. Men har ikke rigtig kunne finde ud af hvor længe, at man ikke må drikke?

• #6   12. jan 2010
    - Line - Lykke & Suzuki smiley -
    Kunne du så heller ikke, deltage i praktisk arbejde ? ;s

• #8   12. jan 2010 Jeg fik at vide at alt det med et halvt år er noget pladder og at jeg bare skulle droppe alkohol i 1 måned.. Fysisk arbejde skulle jeg dog vente noget længere med..

Når du har kyssesyge hæver dine lymfeknuder (armhuler, hals og lyske bl.a.) og dette var skyld i min "store" hals, og de gik op og gav min ulidelig ørepine..

Hvis din hals er hævet er det godt at sidde op i stedet for at ligge ned da hævelsen så falder, dette fandt jeg først ud af sent i forløbet, da en 3 læge sagde det, men det er i hvert fald en god ide..

• #9   12. jan 2010 Mine fætre havde det begge, min ene fætter var alvorlig syg i over 6mdr, indlagt på intensiv afdeling i lang tid mv, min anden fætter havde en lidt mildere omgang, ca 1mdr, men han måtte holde pause med håndbold og andet fysisk..

• #10   12. jan 2010
    Sanne Svendsen _
    Tak for dine svar (:

Line:
    Okay.
    Jeg har hævelser på halsen. Det er virkelig ikke rart. Men vil da prøve det med, at sidde op.

Patricia: Det lyder ikke godt ;s

• #11   12. jan 2010 En af mine veninder var syg i 6 måneder pga. kyssesyge. /:
    Det var godt nok i 4-5 klasse, så hun drak ikke og havde heller ikke kæreste. :O)

• #12   12. jan 2010 min gamle veninde havde det en gang og man må ikke drikke

• #13   12. jan 2010 jeg har haft det. det har taget mig et år at komme over inden eftervirkningerne var væk, og mit immunforsvar er stadig betydeligere dårligt end det var. jeg endte på hospitalet, og måtte have drop. HUSK at drikke , der er folk der dør af væskemangel, da det gør rigtig ondt at drikke. isterninger er vidunderlige. samt sodavandsis. drik gerne sukkerholdige drikke som saft, da du ikke får meget næring alt efter hvor slemt det bliver. slap af slap af slap af. du må ikke bevæge dig rigtig. vent med at drikke overhovedet til ca et halvt år efter. dine levertal skal have tid til at falde smiley hvis du tager p-piller skal du holde pause, da dette også påvirker leveren.
    hold dig i ro, drik meget, spis så meget som du kan få ned gennem halsen, og det eneste du kan gøre er at tage panodiler for at lindre smerten:) bløde toastbrød uden kant men lidt tunsalat eller lign er nemt at klemme ned

da jeg havde det var min hals så hævet at min drøbel blev mast til siden, samt det lignede der ikke var adgang til luft fordi det var så hævet.

har du spørgsmål så er du altid velkommen til at sende et pb

• #14   13. jan 2010 Da jeg havde det var det rigtig slemt, jeg blev bedt om at holde mig hjemme på sofaen da jeg ingen ting måtte. Jeg endte med at ligge der i to måneder smiley + det så stadig tager tid at komme sig. Man må IKKE drikke alkohol. Så lægen du smitter skal man være hjemme fik jeg afvide a min læge.

• #15   13. jan 2010 jeg har haft det 2 gange.. første gang var jeg meget syg spiste ikke drak ikke altså vand og sådan. og jeg lå en mdr og det er faktisk en meget slem sygedom på den måde du kaster op bare af og se på mad og vand.

min fætter hade det lidt efter mig og han blev så syg han blev indlagt på sygehuset.

i må ikke drikke af samme glas. og det er kysseri skal i nok lige vente lidt med.. du må drikke efter 1 mdr du er blivet rask

• #16   14. jan 2010 Min søn fik sygdommen for 5 år siden og den tog mega hårdt på ham, han lå syg i 2 mdr og han var først ovenpå efter et års tid, foruden han tabte 12 kg.. Man må ikke drikke eller dyrke sport der kan give stød i milt og lever regionen, man skal til kontrol hver 5-6 uge hos egen læge (det skulle min søn i alt fald..)

Hilsen
    JJ

Kommentér på:
Kyssesyge? ;s

Annonce