{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

How to be proffesional..? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg længe gået med nogle gemte drømme, som nogle folk sikkert vil syntes er <b>urealistiske</b> og <b>latterlige</b>, men ville rigtig gerne have noget hjælp og evt. noget inspiration til hvordan jeg kan få det ført ud i livet.

Jeg kunne vildt godt tænke mig at lære at skrive sange, sådan rigtigt. Sådan med hvordan man sætter teksten sammen, melodier, noder og alt sammen.
Men kan ikke rigtig komme i tanke om hvordan man kan lære det, og hvor henne.
Forslag?

Og så elsker jeg at synge. Virkelig! Lige nu går jeg til sangundervisning, solosang 20 minutter om ugen.
Jeg drømmer om at blive "professionel" en dag, hvis man kan sige det sådan. Men det er jo bare sådan en slags fremtidsdrøm ting, men jeg vil rigtig gerne være meget bedre til at synge. Altså jeg har self. ikke gået til det så længe, men syntes stadig ikke at jeg er særlig god. Men ved ikke lige hvordan jeg kan blive bedre, uden at få ekstra sangundervisning. Forslag?

Og så har jeg altid gået og drømt om at være med i en film, lige siden jeg var lille. Jeg har ikke lyst til at være med i sådan nogle musicals/teaterstykker, og slet ikke i min egen by (pga. min selvtillid/psykke er blevet kørt meget ned/skadet af de personer på min skole, alstå den måde de er på, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det nærmere) men alligevel har jeg altid haft en drøm om at være med i en film. Men ved ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med nogle af de der film'nogen når de søger statister eller lignende. Eller hvordan man evt. kan blive skuespiller eller sådan noget.
Forslag?

Og ja, når jeg selv læser det her, syntes jeg selv det ser total latterligt ud, men håber virkelig i vil hjælpe mig, og tage det seriøst, da jeg virkelig ikke syntes det har været nemt bare sådan at "åbne op". (Bla. pga. af det jeg har skrevet længere oppe, med de personer jeg har gået med siden jeg var lille, hvor jeg hver gang jeg har "åbnet op" eller vist hvad jeg har følt for noget, er det bare blevet kørt ned, sammen med mig og min selvtillid. Og når jeg laver det jeg elsker, som jeg fx. har beskrevet ovenfor, er det ligesom jeg bare "lægger kortene på bordet", og dermed mere sårbar hvis man kan sige det :b) Måske også lidt derfor jeg har lyst til at komme ud og vise at jeg kan mere end nogen af dem tror om mig, og vise hvor forkert de har været på den, for det er kun dem oppe i skolen jeg har det sådan med, men det har jo påvirket mig, og sidder jo i mig, og den måde jeg er overfor andre på.


Men nu har jeg prøvet så godt jeg kunne at sætte jer ind i hvordan jeg føler med det og sådan :b
Så håber virkelig i vil hjælpe mig, og hvis i syntes det her lyder totalt latterlig eller sådan noget, så bare lad være at skriv.
Og hvis i bare føler i alligevel bliver nød til at skrive en kommentar om det, så skriv en PB (:

<b>Håber rigtig meget på noget hjælp!</b>
<i>- og at i læser det hele igennem! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  How to be proffesional..?
  • #1   15. feb 2010 Prøv at søge på casting på nettet, så kommer der nogle sider op smiley

  • #2   15. feb 2010
    Ang. at skrive sange vil jeg mene det er noget nogle folk bare kan, ikke noget man kan lære. Fx. er det de færreste drenge der kan sætte sig ned og skrive et særligt kompliceret kærlighedsdigt m. flotte metafoere mm. - deres sprog ville være direkte og ikke så... romantisk.
    At kunne digte og skrive er noget man bare kan.

    Selv kan jeg ikke på komando. Jeg kunne da jeg var deprimeret og andre perioder af mit liv hvor jeg har haft ondt inden i, men lige nu kan jeg ikke, der lyder det bare direkte dumt hvis jeg skriver noget og det hænger ikke sammen som før i tiden.

    Men udover det så indeholder det at være sange ikke nødvendigvis at skrive sange. Mange sangere får skrevet og produceret sange for dem, så de sådanset bare skal synge - hvilket jeg selv syntes er skide synd, da det er en stor del af en sangers talent at kunne skrive selv.


  • #4   15. feb 2010 Carajo HG .
    Okay, mange tak for svaret, det kan være det skal prøves! ;D

    Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again) .
    Det med sang skrivningen, er sikkert noget man skal have en smugle talent for i firvejen (med tekst), men ellers kan det sikkert læres. Men jeg tænker også på opsætning af musik, og sætte musik på teksten man har skrevet. Jeg er enig i at det er synd der er så mange der ikke selv skriver sine sange, da man kan høre så meget forskel på én der ved hvad hver eneste lille ord og part af sangen betyder, og selv har skrevet det, og så på en der bare har læst det igennem og synger der på. Tak for svaret! smiley

    Deschain .
    Jeg elsker i hvert fald at skrive, og skriver også tit historier, uden egentlig at <i>skulle</i> det, men kun fordi jeg har lyst. Jeg går også hele tiden, ubevidst, og overfører min hverdag ind i små citater og metaforer og lignende, for ligesom at udtrykke mine følelser tror jeg (;
    Men ved du hvor man evt. kan tage sådan et kursus, eller sådan?

    Jeg tænkte det nok, at det ville være svært!
    Hvor lang tid tager teaterskole, at "gennemføre", og er det noget man kan tage i sin fritid, eller er det mere som en uddannelse? smiley
    Mange tak for svaret! smiley


  • #5   15. feb 2010 du kan tager en master og sikkert også undergraduate kurser i england i netop sangskrivning ....

Kommentér på:
How to be proffesional..?

Annonce