3. jul 2008 Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.235
er det teenage dovenskab, eller? {{forumTopicSubject}}
jeg blev seksuelt misbrugt, fra 1 klasse til 3 klasse, af min klasselærer (som underviste i matematik) men da han tog på os, når vi spurgte om råd. mistede jeg modet til at spørge om hjælp og kom derved langt bagud. og da vi ikke vidste at det var forkert det han gjorde, gik vi med det i 2 år.. vi vandt første retsag, men tabte 2..
hvilket havde ført til utrolig dårlig selvtillid. (social angst)
jeg var bange for at blive svigtet igen, gjort mig til grin, jeg var bange for folk kikkede, ubevidst. hvilket redede bod for stort fravær i 7 + 8 klasse, hvor jeg så tilsidst droppede ud, fordi jeg ikke kunne klare det mere.
jeg røg til flere samtaler med de sociale myndigheder, og psykolog, der begge blev enige om der lå noget bag. de tiltalte det som psykisk ustabil.
i samarbejde med min psykolog blev vi enige om, at efterskole kunne være godt for mig, da det samtidig gik dårligt derhjemme, og mig og min mor ikke kan sammen.
at komme på efterskole hjalp mig SÅ meget, jeg fik venner, rigtig tætte, og min social angst var der nærmest slet ikke mere.. jeg indså at jeg var god nok. at jeg betød noget for nogen. at der var en grund til at jeg var her .. omvendt var det når jeg var uvenner med mor.. jeg følte mig uduelig, ingen grund til jeg var her, kun et stort problem - vanvid. men som sagt, fik jeg det bedre psykisk af at gå på efterskole, men fagligt stod jeg stadig stille, eller nedad. i dansk havde jeg altid været sikker i min sag, lå altid på 7 - 10. hvor jeg nu er nede på 4. matematik, er den på 02. og alle andre bortset fra engelsk, omkring 00 - 02. hvilket får mig til at miste modet endnu mere, det er som en kæmpe mavepuster, jeg flover mig.. jeg vil så gerne gøre det godt i skolen, men jeg mister ALT modet, når jeg gang på gang, får et nederlag ud af det.
hvis vi får lektier for, får jeg det virkelig dårligt, og jeg kan slet ik komme igang med dem... jeg kan begynde og græde over det. for jeg ved det er nu det gælder...
men jeg kan ikke! det er ligesom en KÆMPE mavepuster, jeg får brækfornemmelse, også er det umuligt for mig, at få dem lavet, det kan ødelægge hele min dag, og næste..
der er virkelig ingen overskud.. overhovedet.. tænker om det evt. bare var normale teenage. eller om der ligger noget bag? tænker som deprasion, eller andet?
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
DET der er ikke normalt... man får ikke lektier for som er svære end det man har lært...
så hvis du har problemer med det, på den måde som du skriver så ligger der noget mere bag... tal med din skole psykolog
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Jeg har skide svært ved matematik & fysik dette gør at når jeg skal skrive rapport/opgave om tingene bryder jeg ud i gråd eller bliver direkte vrissen over den. Kan slet ikke kapere det oven i mit hoved og kan ikke få den lavet, får jeg afleveret noget er det i sidste sekundt og det er enormt dårligt fordi jeg aflevere noget bare for at aflevere og ikke få fravær.
Hele mit liv har jeg så fået ros for mit engelsk og dansk.. Kommer på gymnasiet, finder ud af at det jeg har fået ros for har været fyldt med grammatikfejl i store mængder. Fik før 10 & 12 i alle opgaver, nu hedder det 02 og 4 hvilket overhovedet ikke motivere mig til at skrive og lære. Da jeg bare tænker " ej, jeg får jo ikke nogen bedre karakter alligevel så det kan være ligemeget ".
Vil tro det er derfra det kommer, at du har dårlige erfaringer fordi du er vant til ikke at kunne det.
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.235
samtidig er der mange papire jeg bare har smidt væk, fordi jeg ikke gad dem, og som jeg nu mangler. hvilket gøre det endnu mere sværere at overskue..
amalie : har jo nærmest lige, haft to år fri.
men ja, jeg er skoletræt, det ved jeg, det jeg spørger om, er jo om der er noget værre der ligger bag.
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
spørg dog din psykolog om det ? :b
Vi andre har ingen kompetencer til at svare dig på det her - jeg har det selv på samme måde på flere områder, så jeg tror ikke det er så unormalt (:
Men hold da op, det er meget af dit privatliv du skriver i et åbent forum på nettet Ö
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 176
Hej du. Nej du er ikke doven, og skoletræt.. det tror jeg ikke på!
Jeg har sldrig været med i skolen, og har aldrig rigtigt kunne få venner.. og har først nu.. 20 år efter fået stillet diagnosen socialangst!
Har prøvet lidt af det samme som dig!
- du skal have noget ordenligt prof hjælp!
du er velkommen til at sende min en pb. hvis di har spørgsmål eller noget !
held og lykke med det hele. det skal nok blive godt igen.
mvh Nana
mar 2008
jan 2007
gider hvad ?
mar 2008
jan 2007
det har jeg squ heller ikke sagt hun ikke må (;
feb 2008